nvidia-predstavuje-novou-konzoli
Novinka Nvidia představuje novou konzoli

Nvidia představuje novou konzoli

Ondřej Švára

Ondřej Švára

Reklama

Překvapivé odhalení si pro technologickou konferenci v Las Vegas připravil výrobce grafických čipů Nvidia. V blízké budoucnosti hodlá na herní trh poslat svou vlastní herní konzoli.

Pracovní název přístroje zní Project Shield a konzole podle prvních obrázků vypadá jako kříženec herního mobilu (Nokia N-Gage, Xperia Play) s xboxovým gamepadem. Ostatně, šéf Nvidie Hsun Huang bere jistou podobnost jako přednost, Shield si z mobilních herních zařízení bere mnoho inspirace.

Dalším motivem pro vznik Shieldu je nastupující technologie cloudu (hraní přes vzdálené servery), díky kterým můžeme již dnes hrát náročné hry v podstatě na jakémkoliv hardwaru s připojením na internet.

Mezi hlavní atrakce Shieldu, který se dostane na trh v polovině roku, tedy bude patřit podpora streamovaných PC her, jako to dělají například služby Onlive či Gaikai. V tomto ohledu bude Shield spolupracovat s platformou Android, takže hlavním zdrojem softwaru bude ten, který najdete na Google Play. Je však slíbena také spolupráce se Steamem a podporou jeho mainstreamových her, což dokládají ukázky z hraní NFS: Most Wanted nebo Assassins Creed 3.

Po hardwarové stránce je konzolka napěchována nejmodernějšími mobilními součástkami, jako je například procesor Tegra 4, pětipalcový dotykový displej s rozlišením 1280x720 v 720p a nechybí samozřejmě také HDMI port a výstupy pro microUSB a microSD. Baterie by měla vydržet pět až deset hodin hraní.

S herními konzolami, které se tváří jako alternativa k mainstreamovým přístrojů od Sony, Microsoftu a Nintenda, se za poslední rok doslova roztrhl pytel. Spojuje je především fakt, že je chtějí vyrábět firmy buď zcela nové anebo ty, které si s herním hardwarem zatím vůbec nespojujeme. V prvním případě jde o tým Ouya, studio eSfere či lidi od projektu GameStick, kteří čerpají finance převážně z Kickstarteru, do druhé skupiny pak patří Valve a právě nyní také Nvidia.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama