Nvidia představuje G-Sync
Epic a DICE, dvě slavná videoherní studia se spolu s dalšími (například John Carmack) spojila s hardwarovým gigantem Nvidia a představují docela zajímavou novinku pro hráče. Monitory s funkcí G-Sync. A jak již název napovídá, jde o synchronizační funkci a tvůrci si od ní slibují méně efektu jménem tearing.
G-Sync spočívá v tom, že synchronizuje obrazovku monitoru s GPU, nikoli obráceně, jako to dnes funguje. Dnes monitory fungují na vlastní oddělené obnovovací frekvenci a grafické karty se jim musely přizpůsobovat. Způsobů a metod vzniklo hodně, žádný z nich ale nebyl zcela efektivní a často může docházet právě například k trhání obrazu. Mrknout můžete na přiložené video ukazující, jaký rozdíl v kvalitě obrazu může G-Sync přinášet.
G-Sync ale něco takového řeší na hardwarové úrovni tím, že umožňuje grafické kartě ovládat obnovovací frekvenci monitoru. Možné to bude za pomocí čipu instalovaného do monitorů, do některých stávajících půjde přidat (je otázkou, nakolik tomu budou výrobci nakloněni), jinde bude třeba koupě monitoru nového.
Jedna věc je však jistá – tato technologie zůstane ve stáji zelených, neboť vyžaduje architekturu Nvidia Kepler. Tedy alespoň prozatím. Grafické karty ze stáje AMD, a tedy i konzole nové generace, se budou muset s efektem tearingu zatím poprat po svém.