NVIDIA představila vlastní photo mode
Pokrok nezastavíš a v případě výrobce grafických karet NVIDIA jej spíš popoženeš. V rámci dnešní prezentace nových produktů byl oznámen Ansel, nový nástroj na pořizování fotografií z počítačových her, se kterým budou hráči a virtuální umělci moci pořizovat vysoce kvalitní fotografie z podporovaných her.
S Anselem bude možné zastavit ve hře čas, volně pohybovat s kamerou a zachytit ten perfektní moment. Mezi dalšími funkcemi nástroje samozřejmě nechybějí různé grafické filtry a nástroje na úpravu obrazu, ale také zajímavé možnosti jako 360° fotografie pro VR helmy nebo prohlížení na počítači a telefonech, případně vyfocení v "super rozlišení" a v OpenEXR formátu pro zachycení co největšího počtu barev.
Mezi hrami, které budou Ansel podporovat, zatím nalezneme jen The Division, The Witness, LawBreakers, Zaklínače 3, Paragon, Fortnite, Obduction, No Man's Sky a nový Unreal Tournament. Na pár 360° fotek se podívejte v galerii na stránkách výrobce.
Háček je v tom, že jedinou grafickou kartou, která Ansel bude v blízké budoucnosti podporovat, bude nově oznámená GeForce GTX 1080. Tou chce NVIDIA oslovit především hardcorové hráče, kteří se plánují v budoucnosti ponořit do virtuální reality. Její výkon má dosahovat až trojnásobku výkonu ve virtuální realitě a téměř dvojnásobného výkonu při hraní nových her v porovnání s GTX 980. Ostatně porovnejte sami jejich specifikace:
GeForce GTX 1080:
GPU architektura: Pascal
Framebuffer: 8GB GDDR5X
Rychlost paměti: 10 GB/s
Boost clock: 1,4x / 1733 MHz
GeForce GTX 980:
GPU architektura: Maxwell
Framebuffer: 4GB GDDR5
Rychlost paměti: 7 GB/s
Boost clock: 1x / 1216 MHz