Nové tagy hodnotí bezbariérovost her na konzolích Xbox
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Nové tagy hodnotí bezbariérovost her na konzolích Xbox

Nové tagy hodnotí bezbariérovost her na konzolích Xbox

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

4. 10. 2021 14:18

Platformy Xbox dále pokračují ve snaze otevírat a zjednodušovat hraní i lidem s různými formami fyzického postižení. V současnosti probíhá testování nové funkce “tagů”, které označují, jak moc jsou jednotlivé tituly přizpůsobitelné a umožňují prvky přístupnosti. Odznaky hodnotí například rozměry grafického rozhraní, možnosti narace nebo alternativního ovládání.

Reklama

  • Xbox testuje detailní systém hodnocení přístupnosti her pro postižené hráče
  • Tituly získávají odznaky v závislosti na nabídce asistencí nebo specifických úprav
  • Jde například o velikost titulků, akustické pomocníky nebo podrobnost nastavení

Mezi základní prvky, které by měly přístupné hry obsahovat jsou například možnosti čtení nabídek (narrated menu), nastavení velikosti titulků, podpory klávesnice nebo ovládání jednou analogovou páčkou. Pro jednotlivé prvky pak budou platit poměrně přísná pravidla, která musí hry pro získání ocenění splňovat. Například v případě titulků musí texty být dostatečně čitelné a velké, a zároveň nabízet zvětšení alespoň na 200 % původní velikosti. Tím hry ulehčují život hráčům trpícím problémy se zrakem. 

Nové tagy hodnotí bezbariérovost her na konzolích Xbox
i Zdroj: Hrej.cz

Asistence se dělí do několika kategorií v závislosti na tom, zda jde o hratelnostní, vizuální, zvukové nebo ovládací prvky. Dohromady jde o dvacet konkrétních odznaků, které Microsoft vymyslel na základě komunikace s komunitou. Cílem je, aby hráč vždy dopředu věděl, zda a jak přesně hra ulehčuje hraní s jeho konkrétní indispozicí.

Současným ideálním příkladem takové přístupnosti je připravované Halo Infinite. To v základu nabídne řadu možností, jak hru upravit k vlastnímu obrazu. Titulky lze zvětšovat, měnit jejich pozadí a průhlednost, barevnost na základě mluvčího nebo je redukovat na promluvy klíčové pro příběh (potud jde o poměrně standardní nabídku). Titul také umožňuje měnit velikost textů v menu a grafickém rozhraní, nabízí čtení textů s proměnlivou rychlostí, systém “lineární navigace”, který zjednodušuje průchod nabídkami nehledě na jejich pozici v nabídce, přizpůsobení barev přátelských i nepřátelských jednotek, podrobné nastavení HUD, obousměrný převod text-řeč pro komunikaci v chatu, velmi podrobné možnosti nastavení vyvážení různých typů zvuku ve hře nebo například nové možnosti nastavení ovládání vozidel. Infinite se chce také přiblížit hráčům, kteří využívají protéz. Ve hře je tak dostupný podrobný editor postavy, ve kterém můžete různé končetiny vašeho Spartana nahrazovat protézami.

Tým Xbox také studiím nabízí bezplatný kurz vývoje pro invalidní hráče, který má vývojáře naučit základním specifikům hraní této skupiny. 

Xbox lze v ohledu bezbariérového hraní považovat za průkopníka. Vrcholem jeho snažení je zatím systém vysoce přizpůsobitelných ovladačů Xbox Adaptive Controller.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama