Nintendo: VR bedlivě sledujeme
Letošní E3 se sice ve znamení virtuální reality nenesla, ale rozhodně byla technologie helem návštěvníkům dostupná u stánku Oculus VR a Sony, které obojí představovali své výrobky společně s prvními prototypy her jako plošinovka Lucky's Tale, střílečka Superhot a vesmírné Adr1ft.
Zatímco v Sony se do nové technologie ponořili střemhlav, Microsoft a Nintendo stále opatrně vyčkávají a analyzují komerční využití. Prezident amerického Nintenda, Reggie Fils-Aime, vyjádřil zájem o VR, ale domnívá se, že technologie zatím nepokročila tak daleko, aby se hodila do portfolia jeho společnosti.
„Nám jde především o zábavu ze hry," řekl Fils-Aime, „To je to, co chceme - zábavný a působivý herní zážitek. Dle nás tohle se současnou technologií ještě nejde. Samozřejmě, že je to něco, co bedlivě sledujeme. Sledujeme velké množství různých technologií. Až bude VR schopná nabídnout zábavný herní zážitek, nabídneme ji také."
Nintendo však už s virtuální realitou nějakou zkušenost má. Jejich tragický Virtual Boy z roku 1995 pohořel jak mezi zákazníky, tak i mezi odborníky. Není divu, že k novému VR přistupují opatrně.
Mezitím jak Ubisoft, tak EA přiznali, že s technologií virtuální reality už pracují, ale prozatím nic k ukázání nemají. Podle výkonného viceprezidenta EA Studios Patricka Soderlunda je virtuální realita na E3 jen otázkou času: „Stačí si jen nasadit Oculus nebo Morpheus na hlavu a uvědomíte si, že VR je konečně ve fázi, kdy je použitelná. Nyní můžeme dělat věci z 20 let starého filmu Trávníkář a dokonce i víc než to. Musí to fungovat. Nedokážu si představit, že by to nešlo."