Nintendo neznalo Xbox Live a PSN
Online funkcionalita Wii U od Nintenda je v porovnání s konkurenčními konzolemi vcelku omezená. Možnost přehrávání videí z YouTube nevyváží absenci mobilní aplikace, podpory sociálního aspektu hraní a moderního sdílení úspěchu mezi přátele. Teprve loni v listopadu se zavedly cross-platformové účty, které však pouze sjednotily Wii U a 3DS Mii účty pro potřeby Wii Shopu.
Proč se Nintendo tak odlišuje ve svém přístupu k nabídce online služeb? Z rozhovoru nejmenovaného vývojáře s anglickým Eurogamerem vyplývá, že Nintendo o online službách Sony a Microsoftu zkrátka nevědělo:
"Ptali jsme se [zástupců Nintenda], jak by mohly jisté online prvky fungovat s Mii friends a síťovými možnostmi, a odkazovali jsme na způsoby, které se pro tyto účely využívají na Xbox Live a PSN. V jednu chvíli nám bylo oznámeno, že není třeba odkazovat na Live a PSN, neboť nikdo z jejich vývojářských týmů tyto systémy nepoužívá, a zda bychom jim proto nemohli podat bližší vysvětlení."
Ačkoliv některé výroky z rozhovoru na Twitteru popřeli jiní vývojáři, kteří tvrdí, že vyvíjet hry pro Wii U není o nic složitější než vyvíjet pro další platformy, o neznalosti konkurenčních online služeb ostatní vývojáři mlčí.
Přestože Nintendo se svojí konzolí míří na jinou cílovou skupinu, nejmenovaný vývojář z rozhovoru naznačuje, že i tak japonská firma z pohledu online možností zaspala dobu. Nepřipravenost a úpravy na poslední chvíli vyžadovaly 1GB velký patch z kraje launche, který přidal všechny síťové prvky. Tento patch byl třeba stáhnout i na konzole, které se prodávaly rok po světovém launchi; nyní je už součástí nainstalovaného software.