Zpět na článek

Diskuze: Neoficiální WoW server běžel jen 5 hodin

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

zdeeneek
zdeeneek
Level 1 Level 1
27. 7. 2017 17:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Nikdy nemáš jistotu, že i kvalitní neoficiální server zůstane kvalitní napořád. Člověka, který ten server provozuje, to přestane bavit (nebo v tomhle případě už třeba vinou zdravotních problémů se o to ten kluk nebude moct starat) a server začne provozovat někdo jiný a třeba hůř. Myslíš, že Blizzard má čas na to pořád kontrolovat jakou má ten server kvalitu? A kdyby Blizzard povolil jeden neoficiální server, tak se ozvou další lidi s tím, že chtějí povolení neoficiální server provozovat také. A Blizzard bude muset dohlížet a kontrolovat kvalitu desítek nebo stovek neoficiálních serverů. A co z toho Blizzard bude mít, když ty servery jedou zadarmo - pro Blizzard to jsou jen starosti navíc.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 18:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zdeeneek: No, Blizzard právě zakazuje private servery, které kvalitou vynikají, takže v nějaké kontrole kvality to rozhodně nebude. Privaty servery nikdy nesloužily k ozkoušení hry, jsou o několik datadisků pozadu, ale jsou právě naprosto úžasné v tom, že si můžeš v obstojné kvalitě zahrát starší datadisky, jelikož Blizz to neumožňuje. Ta hra se tolik změnila, že Legion a TBC jsou skoro jiné hry.

rezz3t@gmail.com
rezz3t@gmail.com
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 11:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

lidem se ani nedivim ze nechtej hrat legion ... s kazdy mrokem to jde vic a vic do prdele

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 07:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HonZyczech: "Jak já mu jenom vrátím, že můj drahocenný názor označil za zbytečný? Ha, ha, už vím, řeknu, že tu brečí, to mu ukáže!".

@goblincz: No nevím, na Nostalriusu hrálo docela hodně lidí. WotLK taky hraje hodně lidí (třeba kolik lidí bylo na Twinstaru, než přešli na Cata).

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 06:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HonZyczech: Očividně jsou tisíce hráčů, co se do těch dob vrátit chtějí, takže tvůj komentář je jaksi zbytečný. Jinak znovu, TBC server WoWku v reálu nic nekrade. Nebo si vážně myslíš, že hráč co chce hrát TBC půjde hrát Legion a obráceně?

@zdeeneek: Tady se neshodneme, já zastávám názor, že kvalitní fanouškovská tvorba šířená zdarma se má podporovat, ne potlačovat. Na zákony kašlu, tohle je čistě pragmatická záležitost. Co firma získá sestřelováním podobných projektů? Nic, krom špatného PR. Co získá jejich podporou? Peníze, dobré PR, možná i talentované lidi. Volba je dle mého jasná.

Sestřelování kvalitních fanouškovských projektů je IMO stejná hovadina, jako by Bethesda sestřelila mody do Skyrimu. Naopak Bethesda se chová trochu inteligentněji a z modů profituje.

SUBGAMER
SUBGAMER
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 04:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Měl to nechat běžet. Soud s postiženým fanouškem to by byla panečku PR.

roderix@seznam.cz
roderix@seznam.cz
Level 1 Level 1
25. 7. 2017 15:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pokud do toho dal tolik práce a je to kvalitní a jde to obejít umístěním serveru v jiném státu, tak se divím že se s někým nedomluví kdo by mu server zařídil pokud je to tak kvalitní server jak článek naznačuje, tak by určitě někoho našel.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
25. 7. 2017 14:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S tímhle mě Blizzard s prominutím sere. Když odmítají zavést legacy servery (o které je očividně zájem), tak ať aspoň nelikvidují ty neoficiální. Vždyť to ani není konkurence, lidé co chtějí hrát vanillu, TBC, nebo WotLK nepůjdou hrát Legion, protože už je to prakticky kompletně jiná hra.

Když se podívám na ten rozhovor s tím idiotem z Blizzardu, který na dotaz, jestli se plánuje otevření legacy serverů odpovídá tím, že si hráči jenom myslí, že o ně mají zájem, tak bych mu nejradši rozmlátil hlavu. Sakra, tohle mě štve :D

Rastm4N
Rastm4N
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 10:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Kolikpak modů podporuje Elder Scrolls Online? Myslím tím jiných, než UI, který Blizzardi podporují taky. Není to to samý.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 10:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Blizzard je holt nenažranej a nedovolí cokoliv ze svého intelektuálního vlastnictví zneužívat někoho jiného. Já ve svém okolí ovšem neznám nikoho, kdo by hrál Warcraft legálně. Všichni moji známí hrajou na legacy serverech takže ty servery jsou, né že né.

goblincz
goblincz
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 07:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Spousta lidí by sice chtělo vanilla/tbc servery, ale jak dlouho by je to opravdu bavilo hrát? To opravdu tolik lidí zapomíná, že v původní hře byla řada věcí řešena špatně? Připomíná mi to dnešní postoj lidí ke komunistům. Pořád slyším jak bylo za komančů to a to a každý vyvolává jejich návrat, ale kdyby se měla doba lusknutím prstu změnit na tu před rokem 89 tak bych chtěl vidět kolik lidí by reálně dobu změnilo.

Hraju wow od vanilly, WotLK je pro mě nejlepší datadisk a srdcovka během které jsem zažil nejhezčí hráčská léta, přesto bych se zpátky vrátit nechtěl.

Rastm4N
Rastm4N
Level 1 Level 1
25. 7. 2017 21:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zdeeneek: Narozdíl od Nintenda věřím tomu, že v případě Blizzu se mu naopak můžou otevřít nové možnosti. Není to nejlepší způsob jak na sebe upozornit, ale je zatraceně dobrý na to, aby si tě právě Blizz všiml. Možná přehnaný optimismus, ale nestalo by se to v herní branži poprvé. :-)

Halali
Halali
Level 1 Level 1
25. 7. 2017 17:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hral jsem pres deset let na free serverech a vzdy me to bavilo, nekdy tam hravalo konstantne i pres 2-3k hracu. A takove servery lze stale najit :)

zdeeneek
zdeeneek
Level 1 Level 1
25. 7. 2017 16:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sice je mi toho kluka líto (kvůli jeho nemoci i zbytečně vynaloženému úsilí), ale každý kdo něco takového dělá musí počítat s tím, že si autor (v tomto případě Blizzard) bude hájit svoje práva a takhle nelegálně provozované servery típne. Stejně razantně postupuje i Nintendo u fanouškovských předělávek některých jejich her.

cokovenec@seznam.cz
cokovenec@seznam.cz
Level 1 Level 1
25. 7. 2017 14:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ten člověk by měl jít sedět! Nechápu, že ho nezažalovali. Blizzard si prostě brání svoje dílo, protože má rozum a nenechá se zvyklat tady tím jímavým příběhem nemohoucího kriminálníka. Spíš mě "štve", že tady ty kriminální živly obhajují něktěří "inteligentní?" lidé: @Wexz: @Wesi: @Mitsurugi: A samozřejmě je pravda, že si lidé jen myslí, že staré datadisky chtějí. NECHTĚJÍ! Já jsem fanoušek Blizzardu, hrál jsem WoW a to opravdu Hardcore způsobem od TBC a každý kdo není naprostý blázen, tak by tady ty doby nechtěl už znovu zažít. Hratelnost se posunula!

zdeeneek
zdeeneek
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 17:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: neoficiální server vytvořeny fanouškem neodpovídá skutečnosti jak wowko ve skutečnosti vypadá - to je podle me hlavní důvod proč Blizzard proti neoficiálním serverům bojuje. Uroven neoficiálních serveru je různé kvality, ale i ty lepší jsou plné bugu, cheateru apod. Člověk, který vyzkouší hraní na neoficiálním serveru tak lehce muže dospět k názoru, ze wowko je blbost a nechce to hrát / platit. Na oficiálním serveru můžeš hrát zdarma do 20. levelu a pohodlně si vyzkoušet jaké wowko je a jestli te bude bavit. Neoficiální servery v tomto případě jsou teda k ničemu.

Pozastavený účet
Pozastavený účet
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 13:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Podivný trolling, ale já s tím nemám co do činění.Ani nechápu, co se tímto snaží sledovat.
Nejlepší trolling, co jsem za posledních pár týdnů viděl je jistojistě Míra Frajbiš.

Rastm4N
Rastm4N
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Ok, to beru, s tím souhlasím. Ostatně to byl důvod, proč si tenkrát pozvali tým, co stál za Nostalriusem, do Blizzu. Nakonec z toho ale prostě sešlo. Ono jim to není lhostejný, protože Blizz ví, že jistá touha tu je, ale holt se to nevyplatí z důvodů, které jsem popsal níže. Ostatně např. Diablo 3 dostálo velkých změn díky tomu, že naslouchali fanouškům Starcraft má spousty věcí, které jsou na základě fanoušků (napadá mě např. ten kreslený mod od autobota). Nevidím to jako neúctu k práci fandů, vidím to jako rozhodnutí založené na tom, že nevýhody opačného opatření by převážily nad výhodami. Opatření proti větším sviním, který by se rozhodly zneužít téhle dobré vůle.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 11:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rastm4N: O čem to zase proboha mluvíš? Onlinovky ani mody podporovat nemůžou.

Já tu mluvím o fanouškovské tvorbě obecně, kam spadají i mody, které Bethesda podporuje. Další pozitivní příklad podpory komunitní tvorby je Valve, které na tom už vydělalo milióny dolarů. Na druhé straně barikády máme třeba Nintendo, které sestřeluje i opravdu brilantní projekty.

Můj argument je, že likvidování povedené fanouškovské tvorby je prostě nerozumné rozhodnutí. Rozumné rozhodnutí je tu tvorbu využít ve svůj prospěch.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rastm4N: Kolikrát tu musím sakra napsat, že nezpochybňuji oprávněnost jejich kroku?

Argumentuji Bethesdou, která podporuje tvorbu modů a profituje z ní, nevím proč sem taháš mezifiremní spory kvůli trademarkům.

HonZyczech
HonZyczech
Level 1 Level 1
26. 7. 2017 04:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pánové, pánové, pánové... Já hraju WoW s menšími přestávkami od roku 2005 a rozhodně bych se do dob "vanila" game vrátit nechtěl. Tuny a tuny gridnu jen kvůli tomu, abych udělal 1 level a mohl se posunout do další lokace? Levelovat z 1 na 60 měsíc? A pak shánět 40 schopných lidí na RAID? Nezlobte se na mě, ale dejte s tím pokoj.
Jinak souhlas s kolegou podemnou. Kdybyste na něčem pracovali a někdo vám vaši práci ukradl a vydával ji do světa zadarmo, taky by se vám to nelíbilo. Je to stejný hnus jako např. PC emulace Breath of the Wild...

Rastm4N
Rastm4N
Level 1 Level 1
25. 7. 2017 21:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hele, tahle celá debata jede nanovo. To samé probíhalo, když zavřeli Nostalrius, vanilla server. Tehdy si dokonce celou tu partu pozvali do Blizzu a ve finále to nějak "vyšumělo". Blizz se k tomu nevyjadřuje moc dobře, ale co tenkrát přesvědčilo mě, bylo několik nezávislých (i závislých) názorů.
"...jen si myslí, že je chtějí." - zní to STRAŠLIVĚ, ale v podstatě vyjadřuje fakt, že většina hráčů by se vrátila na legacy servery jen z nostalgie, snad i na pár měsíců, ale brzy by hru nejspíš opustili. WoW se od té doby strašlivě posunulo, hrajeme dnes všichni jinak a v neposlední řadě nám není patnáct, máme práce, povinnosti, rodiny, koníčky. Kungen z Nihilum, kteří dali jako první na světě C'thuna, strašně rád vzpomíná na to, jak to bylo hardcore, protože 120 dní nedělali nic jiného, než tvrdý progress. Na druhou stranu měli celou guildu lidí, kteří běhali po Azerothu, sbírali kytičky a vyráběly potky a flasky, aby mělo těch 40 vyvolených výbavu na raid. Nejsem si jist, že by to dnes lidi bralo, když alternativou je udělat si s 10 kámošema vlastní malou guildičku a v pohodě si progressovat flex/normal, jinými slovy raidovat. Tenkrát alternativa nebyla a navíc lidi netušili, o co přichází. Dnes už to ví.
Dalším problémem je infrastruktura. Musela by se vyrobit a zabezpečit zvláštní síť serverů, které by byly určeny pouze pro legacy content. To samo o sobě něco stojí. Druhou věcí je, že by se musel zařídit provoz, sehnat a znovu-vzdělat GM, kteří by měli omezenou databázi zdrojů a tudíž těžší práci. Vůbec ta data jsou problém. Nikdo totiž nemá zálohy těch opravdu starých patchů, tudíž se pořádně neví, jak ta čísla pro jednotlivé spelly/classy/potvory vypadají. Shánět to je mravenčí práce nadšenců, kteří to hrabou ze starých videí na zapomenutých HDD, z youtube a druhou polovinu odhadují jakby to asi cca mohlo být. Původní "nastavení" je dávno ztraceno.
Zajímavým argumentem z řad youtuberů wowkařů bylo, že free není ofík. Freečku hráči leccos odpustí, protože je to zdarma, ví se o tom nadšenectví a tiše se tolerují nedostatky. Ale dokážete si představit teh shit-storm, kdyby něco nefungovalo na ofíku? "Vždyť já za to platím´!!!" Následované takřka okamžitě: "Ruším subscription". A je to. Vážně se nedivím, že se do toho Blizzu nechce. Ačkoliv bych si to rád zahrál "jak to bylo tenkrát", z vlastní zkušenosti vím, že by to bylo maximálně na nějakou chvíli. Grind na 60ku byl úmorný (až do verze 1.3 tuším nebyl dostatek questů. Posledních pár levelů se muselo farmit zabíjením monster dokola a dokola adokolaadkoalkadoola), grind equipu na progress prvních pár bossů v Black Temple bylo nekonečné peklo atd. atd. Na tohle už většina z nás nemá čas ani náladu, ještě když bychom za to museli platit.
Kdysi vyšel pokus vrátit "vanilla feeling" hráčům do rukou, jmenuje se Wildstar. Velmi záhy se však zjistilo, že u toho zůstalo pouhých několik nadšenců a většina hráčů zmizela tak rychle, jak se tam objevila. Proto to Blizz neudělá. Za ty starosti, ten hate a ty peníze to nestojí.
Edit: Ještě mě napadl jeden populární argument: "Proč teda nevydají oficiální povolení?" Nepamatuji si PŘESNOU odpověď, ale v zásadě jde o to, že podobné povolení pro neoficiální servery by bylo tak šedou oblastí, že by se jim mohlo stát, že by se blbě bránili i případy vyložené krádeže. Jinými slovy, všechno nebo nic, všichni nebo nikdo. A jelikož "všichni" by znamenalo vzdát se intelektuálního vlastnictví (teď možná přeháním, ale pro nástin), tak radši volí možnost "nikdo".

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
25. 7. 2017 17:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zdeeneek: A stejně tak se tím Nintendo střílí do nohy. Kdyby namísto zákazu brilantního remaku Metroidu 2 spolupracovali s tvůrci a šoupli to na Switch, tak měli balík. Ale to by Nintendo nesmělo být banda tupců zastydlých v devadesátkách.

Jako určitě máš pravdu, mají na to právo a dá se to čekat, ale je to od nich rozumné rozhodnutí? Podle mého ani náhodou. Nadané fanoušky co udělají takhle mamutí kus práce by měly společnosti podporovat, ne jim vyhrožovat právníky.

Wexz
Wexz
Level 1 Level 1
25. 7. 2017 15:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Ok :) Ale fakt jsem se u toho pěkně zasmál:D

Obzvlášť označení kriminálník mě dostalo. Taky ničema nebo lump by bylo super :D

Wexz
Wexz
Level 1 Level 1
25. 7. 2017 14:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cokovenec: Takže moje přiklonění k nadšenému klukovi a dalším lidem, kteří by si rádi na takovém serveru zahráli (žel Blizzard na to kašle) ze mne dělá neinteligentního člověka? :D

Pobavil jsi :D

Reklama
Reklama