Zpět na článek

Diskuze: Na hry se nadávalo vždycky

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Silesian
Silesian
Level 1 Level 1
2. 1. 2014 14:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: On tam fakt někdo koval jo? Právě soubojový systém mi brání v hlubším prožitku Morrowindu, jo a ještě plížení a lukostřelba, které mě tak uchvátili v Oblivionu.

Kein
Kein
Level 1 Level 1
2. 1. 2014 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ale...já bych řekl, že většině herních kritiku jde o tu samotnou podstatu těch her, než to, jestli ji tvořil bohém, nebo ryzí kapitalista. Mi konkrétně jde o to, že i ty dnešní hry, které dnes jsou považovány za dobré mi přijdou prostě idiotské. jsou to jen takové pozlátka pro oči.

Třeba Skyrim. Hra vypadá krásně, obrovský svět...ALE...když se do te hry podívám důkladně (hraním) zjistím jak je debilně nevyvážená, jak se dungeony neustále opakují a nic v nich není a jak primitivní tam jsou questy a kolik zbytečných dovedností tam je jen do počtu.

Co tím chci říci => Když se podíváte zpětně třeba na Morrowind, kde měl člověk orgasmus, když posbíral, skrze všechny datadisky to jediné daedrické brnění a na proti tomu Skyrim, kde si ho stluče v kdejaké kovárně....tak se nestačí člověk divit. TO je největší problém skyrimu - člověk si ukove co je mu libo a pak nemusí chodit už do dungeonů, protože tam nic lepšího už nenajde a to je třeba jen na lvl 13. A tak je to se všemi hrami co jsem doposud hrál. Všechno se zpřístupňuje a zjednodušuje - klesá obtížnost, teď nemluvím o potvorách, ale o té herní funkční obtížnosti. Morrowind je rozlohou čtvrtinový než Skyrim a přesto se zdá stejně velký...proč? Protože člověk tam má mapu a v Journalu má napsáno severovýchdoně od Balmory je důl - hledej, ve Skyrimu mu to hodí GPS a jdi si. Málokdy se stane, že v nových hrách potkáte nějakou zábavnou překážku, hry vodí hráče za ručičku a to, troufám si tvrdit, hodně lidí nudí, a třeba si to ani neuvědomí hned.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
30. 12. 2013 09:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr: No jo, ať žijou hipsteři.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
29. 12. 2013 17:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pan Klobouk: No tehdy zase byla obtížnost dost často šíleně přestřelená.

@Pravda: No vidíš a já dneska většinu starých her (mám na mysli období 8 a 16 bitů) nedokážu hrát ani pět minut. A to jsem je za mala pařil pořád. Stejně tak většinu her na PSX, tam je zase hrozný framerate, špatné ovládání kamery, otřesná grafika a dlouhé loadingy. I když Spyro 3, Crash Bandicoot 1, 2 a 3, Final Fantasy VIII a Symphony of the Night si rád zahraju kdykoliv.

U spousty dnešních her jsem strávil stovky hodin (FF X, X-2, XII), Dragon Age, Zaklínačové, Dark Souls, Morrowind, Skyrim, Oblivion, všechny Fallouty, Persona 3 a 4, Pokémoni, Borderlands 1 a 2, Diablo, Torchlight 2, Path of Exile, a tak bych mohl pokračovat, prostě těch dobrých a dlouhých her dneska taky není málo, a jsou delší celkovým množstvím obsahu ne jenom díky frustrující obtížnosti. Takže celkově, pro mě osobně jsou obecně dnešní hry lepší, cenou i kvalitou.

Vhoo
Vhoo
Level 1 Level 1
28. 12. 2013 17:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

moc pěkný blog, mě osobně na starých časech nejvíc lákalo že stačila parta nadšenců na to aby vytvořili kvalitní hru a konkurovali těm stereotypům na peníze , dnes je to s konkurencí u her špatné protože když nemáte desítky milionů nemůžete těm nejlepším konkurovat. Pro příklad uvedu takovou fifu která dlouhou dobu nestála za moc, pak přišlo konami s PES a fifa musela zabrat a dnes jsme zase na tom stavu jako kdysi proto každý ročník vychází pokračování jen s Drobnými úpravami protože si musí nějaké esa nechat na další rok, o takovém režimu be a pro jsem snil už od dob PS1 kdy jsem hrál neznámé libero grande ale dočkali jsme se toho až nedávno. A tak je to bohužel u všech žánrů, z mého pohledu dřív nebylo takový problém přijít na trh a udělat něco "revolučního" , dnes je to bez velkého studia prakticky nemožné i když by se pár příkladů našlo. Nicméně díky za pěkný článek.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
2. 1. 2014 13:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kein: No máš pravdu ve srovnání Morrowindu a Skyrimu, ale i přes to všechno mě namodovaný Skyrim baví mnohem, mnohem víc než namodovaný Morrowind. V Morrowindu prostě nedokážu překonat combat systém, jeden z nejhorších co jsem kdy viděl.

A jen tak mimochodem, nikdo tě nenutí kovat daedrické brnění na levelu 13.

Abys mohl vykovat deadrické brnění na levelu 13 tak jsi musel vypowerlevelit (fuj, to je slovo) Smithing, vyrazit do Ebony dolů tam u orků, což jde jedině z předchozí znalostí (a nebo mít fakt štěstí) a nakoupit Daedric Hearty u toho chlápka v College of Winterhold (zase je potřeba předchozí znalost). Pokud budeš procházet hrou normálně, tak je hodně malá pravděpodobnost, že na levelu 13 budeš schopný vykovat daedric armor.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
29. 12. 2013 15:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sleglik: No podle mého sledování AVGN tak nové hry na NES stály v USA stejně jako teď.

Scorpio_DB
Scorpio_DB
Level 1 Level 1
29. 12. 2013 08:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Řekl bych že za deset let budem chrochtat nad tím, jaké jsme hráli pecky (protože budem vzpomínat jen na ty dobré kousky). To je jako když důchodci vzpomínají na "staré dobré časy" - tenkrát to nebylo lepší, ony se jen dobré vzpomínky pamatují lépe.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
28. 12. 2013 18:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GlaDOS: A on někdo považuje 2600 jako vrchol videoherní kreativity? Co tak poslouchám tak všichni básní o SNES, MegaDrivu, N64 a o prvním a druhém PlayStationu.

A taky je pravda, že spousta dnešních her, považuje hráče za idioty. Ale na druhou stranu spousta starých her považovala hráče zase za jasnovidce s reflexy rychlejšími než světlo.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
30. 12. 2013 14:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pan Klobouk: Co ti na to říct, modern military shootery smrdí.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
30. 12. 2013 09:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pan Klobouk: Málokterá hra tě přenese přes část, kterou nemůžeš udělat. Napadá mě akorát nejnovější Mario. A ve starém Crashovi ti dali masku pokud jsi hodněkrát umřel ve stejném levelu.

Víš že existují jiné střilečky než CoD? Borderlands 1 a 2, všechny Far Cry, Army nebo třeba Shadow Warrior nejsou koridorové střílečky.

AI stála za prd vždycky, a to z důvodu, že je to asi nejhorší věc na naprogramování takže to vývojářům asi nestojí za tu námahu a náklady. Začínám mít pocit, že jsi masivní nostalgiafag.

GlaDOS
GlaDOS
Level 1 Level 1
28. 12. 2013 19:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: To Atari jsem uvedl jako příklad. Podobné je to u jiných systémů.

GlaDOS
GlaDOS
Level 1 Level 1
28. 12. 2013 18:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Se článkem naprosto souhlasím. Neponoukám teď k warezu, ale zkuste si na torrentu najít kolekci romek třeba pro Atari 2600. Z tisícovky titulů tvoří drtivá většina pouhé kopie, o kterých slyšíte poprvé. Jenže ty lidé nehráli a vzpomínají jen na ty kvalitní tituly. Které ostatně vycházejí i dnes. Kdo tvrdí že ne, je naprostý pokrytec. Z fleku bych vyjmenoval deset fantastických her, které jsem letos hrál. Chce to jen být trochu aktivní a nekonzumovat tolik hype a módní vlny.

Ale to neznamená, že je špatné si stěžovat na nekonečné řady nynějších sérií. V minulosti sice vycházely také, ale to neznamená, že je to správně. Dělat z her tvrdý byznys a kopírovat do zblbnutí je špatné dnes, včera i zítra.

Zdeněk Princ
Zdeněk Princ
Level 1 Level 1
28. 12. 2013 17:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan: Ale o tomhle ten článek přeci vůbec není :)

Tsusaku
Tsusaku
Level 1 Level 1
29. 12. 2013 08:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kritik.: Na indie scene je jich dost. Je treba hledat. Skvela alternativa k Falloutu je treba Underrail (dostupny i na steamu), alternativa BG je treba Knights of the Chalice (nekomu ale muze vadit, ze je tam 16bit grafika, hratelnosti to ale vubec neubira).
Kdyz tak se kouknete na muj YT kanal, mam tam spoustu zajimavych indie her (prevazne RPG, to je muj nejoblibenejsi zanr)
http://www.youtube.com/user/Cohenat

Lahva
Lahva
Level 1 Level 1
Hlavní platforma: PlayStation
28. 12. 2013 23:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pravda: Filmy? Točí se super. Ve velké kvalitě, akorát nejsou tolik propagované, protože jsou to filmy cílené na určité skupiny, které si je najdou samy. Naopak oproti předchozí době si každý fanda najde to co chce - což dřív nebylo.
Chceš obtížné hry? Je jich spousta a vycházejí neustále. V naprosté většině sice nejde o AAA tituly. To je pravda. Ale je tu ta samá volba. Na každý žánr je tu hned několik kvalitnějších alternativ. To nebývalo.
A hry pro teenagery, jak píšeš, se dělají jenom proto, že je pubasové kupují a hrají. Trh je trh.

@Khalashnikovf: Naprostý souhlas. Na historii her a příchodu nových značek je přesně vidět vždy zapojení nějakých nových technologií. A v dnešní době už asi nemáme moc kam mířit. S dalším nextgenem očekávám akorát vylepšování grafiky do větších rozlišení a víc polygonů. Nemyslím si se, že by se nějak razantně měnil styl hraní (v pohodlí u TV).
Trochu mě možná zajímá, jak bude hratelný nový gamepad od Steamu. To by mohla být trochu vzpruha pro RTS a podobné žánry, protože by se dostalo těmto hrám nově podpory i na konzole.

A není moc lidí, kteří zvládají hrát zpětně odlschoolovky (klobouček Tomusovi). Já už na to nemám nervy a mnohdy je obtížnost spíše daň za naprosto mizerné ovládání. Některé hry byly před několika lety super, ale dnes už patří akorát do muzea a do retra na Hrej.. :) Stejně to mám u některých filmů. Na některé staré kousky se můžu dívat stále dokola, jiné už prostě nejdou, přestože jde o kvalitní počiny
.
Přijde mi, že zub času nejméně zasáhl kvalitní strategie. Pharaoh hratelný dodnes, stejně jako civka, která má navíc takový obsah, který dnes nedostanete ani po zaplacení pěti DLC. První Blitzkrieg je pro mě dodnes naprosto nepřekonaná strategie z druhé světové.

Dnešní hraní je naopak super. Každý si najde co chce, co ho baví. Často by podle mě stačilo nepodléhat nátlaku okolí a reklamní masáži Jardy Möwalda na twitteru. Kupovat pouze hry, které chci a ne, které jsou právě in, protože je mají všichni..

Docela by mě zajímalo, co nás čeká následující dva tři roky, když Daniel Vávra sdělil světu, že prostě nejsou velké hry ve vývoji. Přestože je to osoba kontroverzní, pohybuje se v daném prostředí a mohl by minimálně tušit. Velké tituly a zajeté značky vycházet budou. Nečeká nás ale méně velkých titulů, které nejsou podporovány přímo značkou, či rozjetou sérií? Blízká herní budoucnost bude napínavá a zajímavá.

Reklama
Reklama