Multiplayer CoD4 v problémech + analýza prodeje
Připomínat přílivovou vlnu v podobě Call of Duty 4: Modern Warfare, která svět zasáhla minulý pátek, je asi vcelku zbytečné. Nepodsatné však nejsou informace ohledně velmi pomalých, v horším případě až naprosto nefungujících server PlayStation Network, které zkrátka neunesly nápor hráčů a pod rukama administrátorů se začaly hroutit. Jak ubezpečili pracovníci vývojářské firmy Infinity Ward - tým, starjící se o funkci PSN online serverů pracoval přes celý víkend i minulou noc na tom, aby byl problém co nejrychleji odstraněn a hráči dostali vše, za co dali své peníze. Vývojáři také dodali, že šlo skutečně jen o nestablitu serverů, nikoliv o chybu v multiplayerovém kódu hry, takže není nutné vydávat jakýkoliv opravný patch:
"Jediný skutečný problém je v tom, že servery byly rychle pod náporem mnoha hráčů, a to hlavně díky evropskému launchi, čímž se počet hrajících prakticky zdvojnásobil. V tento moment [včera v noci] pracujene s PSN COD4 týmem a snažíme se jím být nápomocni ve všech směrech tak, abychom celou záležitost urychlili. Upgradovali jsme hardware všech serverů, a to jak těch, starajících se o samotný chod hry, tak těch podpůrných, majících například na svědomí databáze pro domlouvání zápasů a statistické tabulky. Chtěli bychom také dodat, že během upgradu na vás může vyskočit hláška 'Downloading Game Settings', což je jen dočasné. po jejím potvrzení budete vrácění do lobby s možností další hry. Nezapomeňte, že jde skutečně o chvilkové období, a až se podaří všechno dotáhnout, nebudou už žádná chybová hlášení, nic podobného."
Bez ohledu na tento poměrně nemilý, leč pochopitelné fakt, tu máme druhou zprávu, kterou si pro nás připravili analytici. Podle jejich vyjádření Call of Duty 4 předběhne v prodeji Halo 3. Todd Greenwald, jeden pracovník z analytického týmu, poukázal na to, že Call of Duty 4 je vůbec první hrou od Activision, která dosáhla na serveru Metacritic.com hodnocení 9.5/10 (X360 a PS3 verze), a navíc je na tom ve finále o jedno desetinné místo lépe, než druhá zmiňovaná hra, tedy Halo 3. Samozřejmě, tohle samo o sobě nic nevykazuje - monohem podstatnější je fakt, že Call of Duty 4 je multiplatformovou hrou a pokud se Call of Duty 3 prodalo 3 miliony kopií, čtvrtého dílu se bezpochyby prodá ještě o 1 milion+ více. Ať tak, či tak, za rok si na tomto mísě povíme pravdu.