MS: „Vývojáři si s chybějícím SSD poradí"
Ať už si myslíme o Microsoftu cokoliv, zřejmě se shodneme na tom, že si může dovolit ty největší kapacity v oboru. To platí i pro inženýry, kteří mají na starosti vývoj konzolí a nového hardwaru. Přesto je to Sony, o jejíž technologiích v PlayStationu 5 se mluví častěji, i když Xbox Series X je větší hrubý výkon. Velice často se zmiňuje neuvěřitelně rychlé SSD, které by mohlo dát PlayStationu značnou výhodu. William Stillwell z Microsoftu si ale myslí, že si s tím designéři Xboxu nějak poradí.
Stillwell aktuálně není spojený s Xboxem Series X, v rámci společnosti má na starosti program smíšené reality, v minulosti ale pracoval v herní divizi na Project xCloud, na zpětné kompatibilitě i vývoji samotné konzole a s ní spojených služeb. Ačkoliv tak následující informace nejsou přímo od zdroje, můžeme jeho slova v rámci Iron Lords Podcastu, jehož byl hostem, považovat za relevantní.
Právě SSD uvnitř PlayStationu 5 několik vývojářů označilo za nejstěžejnější součástku nové generace. Hovořil o ní jak designér PS5 Mark Cerny, tak třeba Tim Sweeney z Epic Games při odhalování Unreal Engine páté generace. A za skvělou věc ji označuje i Stillwell: „Jsem vážně ohromený tím, jak si poradili s architekturou a vlastním diskem a myslím, že s ním budou moci dělat skvělé věci,“ řekl. „Na druhou stranu si nemyslím, že to je o tolik lepší než to, čeho půjde dosáhnout na Xbox Series X, a proto mám důvěru i v náš tým.“
SSD od Sony by se svým způsobem mělo chovat tak trochu jako paměť RAM, a jeho hlavní devízou je tak rychlost, jakou bude poskytovat svá uložená data. Nejčastěji se tak v tomto smyslu hovoří o absenci načítacích obrazovek. Stillwell ale věří i herním vývojářům, kteří v minulosti svou vynalézavost už několikrát prokázali: „Nepodceňoval bych jejich schopnost využít nějaké výhody, ale zároveň ji nějak obejít. Funguje to na obě strany,“ říká. Svým způsobem bude jen na nich, jak se s absencí načítacích obrazovek vypořádají. Možností je hned několik. Potřebujete další level? Tak na Xboxu Series X bude výtah, během jehož cesty vzhůru se další úroveň donačte.
Zkrátka a dobře si herní vývojáře vytvoří další nové obezličky a triky, jak se s absencí rychlého SSD u Xboxu vypořádají. Je v totiž především v jejich zájmu (hovoříme-li o multiplatformních titulech), aby se hra dobře prodávala na všech platformách, a tak ani jedna nesmí být vyloženě upozaděná. „Zatím nevíme, jak to obejdou, ale přijdou na to a naučí se s tím pracovat,“ dodává. Rozdíl se samozřejmě projeví u exkluzivních her od first-party studií. Sony ze své technologie vymáčkne maximum, ale Microsoft pro změnu využije hrubé síly. Tento souboj bude zajímavé v budoucnu sledovat.