Mody pro Fallout 4 vyžadují Steam účet
Uploadování veškerých modifikací pro Fallout 4 na centrální servery Bethesdy nově vyžaduje propojení se Steam účtem hráčů. Tento krok se dotkne paradoxně především konzolových hráčů, což má své opodstatněné důvody.
Konzolové verze hry (zatím se to týká pouze Xbox One, na PS4 podpora modifikací teprve dorazí) totiž vyžadují stahování modifikací právě ze serverů Bethesdy, kam mody pochopitelně musí někdo nejprve nahrát. A co tvůrci hry nedomysleli a co se rázem začalo stávat bylo to, že mody na server nenahrávali jejich tvůrci, ale ti hráči, kteří si pouze chtěli ten či onen mod zahrát na své konzoli. To mělo pochopitelně za následek stížnosti autorů, jejichž práci prezentoval někdo jiný a dále ji takto neoprávněně pouštěl dále do světa.
Propojením se Steam účtem uploadera se samozřejmě nezamezí neoprávněným uploadům (které mohou být navíc jen zoufalým aktem v případech, kdy tvůrce modifikace s hráči nekomunikuje), ale dává to Bethesdě do ruky mocný nástroj pro případ podobného a především nevyžádaného porušení autorských práv. Dohledat viníka totiž bude jednodušší.
Tomu se nelze než divit a Bethesdu nezbývá než v podobné snaze podporovat. Už jen kvůli tvůrcům samotným ale nelze než doufat, že Bethesda následně neuzavře Fallout 4 natolik, že modifikace nepůjde stahovat odjinud, než z oficiálních zdrojů i na PC, jež je standardně vnímáno jako platforma otevřená.