Zpět na článek

Diskuze: Miliony v herní recyklaci

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Lady Stardust
Lady Stardust
Level 1 Level 1
21. 10. 2010 22:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Deadmann:
Čím se za něj platí? :) Jakože tím, že dostanou lepší hry bez nějakých otravných problémů co jsou na pc?

Paramedic
Paramedic
Level 1 Level 1
21. 10. 2010 19:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Deadmann: A možno sme si konzolu kúpili, lebo nás už prestalo baviť v jednom kuse riešiť problémy s nekompatibilitou. Možno už po 12-hodinovej šichte pred displejom PC na dispečinku nechceme doma sadať za ďalšiu mizernú mašinu a dúfať, že všetko pobeží ako má. Proste možno si chceme len sadnúť a niečo si zahrať. A ani tie DLC nám tak strašne nevadia, ak si ich môžeme všetky v pohode stiahnuť z jednoho miesta. A že je to drahé - no o najviac peňazí ma každý mesiac oberie aj tak štát. Hmm, proste sme trochu zostarli a spohodlneli a ak nám niekto stále dokáže ponúknuť prijateľnú úroveň zábavy, tak to berieme. Hmm, ale pravda, asi by som nemal hovoriť za všetkých, takže pardon...

Deadmann
Deadmann
Level 1 Level 1
21. 10. 2010 18:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Všichni (včetně autora článku) tu nadáváme na velký korporace a bigotní akcionáře, kterejm jde jen o prachy.. Ale kdo pomohl médiím udělat z hraní tak nechutně obrovskej byznys? Hm?? Přece se zatraceně čekalo, že jakmile dáte v tržním systému někomu poprvé vydělat, přijdou další, který si budou chtít vydělat taky. Kdo tedy může za vlnu DLC, her za 1200,- a podobný? Kdo? No hráči, který kupovali jako diví konzole, naprosto kašlali na to, že na ni nemaj mody ani dedicated servery.. Za to, v jakym stavu se hry nacházej, nemůžou korporace, ale koncovej uživatel. Takže začít u sebe..

kywi
kywi
Level 1 Level 1
21. 10. 2010 09:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

hmm.. a co? Tohle přece není otázka posledního roku, dvou.. Neobjevujme prosím ameriku..
Naštěstí (i když jak se to vezme) žijeme v době XBLA, PSN a steamu a tak pro menší vývojáře není problém i originální věc dostat mezi lidi..

O medal bych se příliš neotíral, počet prodaných kusů hovoří za vše. Sice se tady asi děje něco jiného (CoD fanoušci vs CoD antifanoušci), ale pal to čert.

Taky moc nechápu co je sakra zlého na delších sériích? nebo na druhém díle, který je minimálním vylepšením toho prvního..
Wizardry asi nikomu nic neříká,co? :)
Ultima pomalu taky ne. Realms of Arcania už pamatují také jen herní kmeti..
co Magic Carpet 2? a co vlastně i již zmíněný Doom2.. a z poslední doby Uncharted2.. vždyť tyhle hry překonali své předchůdce jen díky triviálnímu dopilování základních principů (což jak vyplývá ze článku je strasně špatně)..

Jsou série hloupé, kde nepomůže ani svěcená voda (s vyjímkama NfS, CoD), jsou série kde se experimentuje a občas to vyjde více, občas méně, resp. fanoušci to občas nepoberou (FF, Zelda).. Tak to prostě je. Není to jen o vydavatelích ale i o tom, že ony značky chceme zachovat i my samotní.. že to potom dopadně blbě, to už je věc jiná..

Jinak přidávám se k názoru obhajujícím akcionáře.. Nasypeme penízky do něčeho co se prodá i když to bude špatné/nebude to dobré, nebo ušteříme a zariskujeme že se neprodá vůbec nic?

mustaffa@email.cz
mustaffa@email.cz
Level 1 Level 1
20. 10. 2010 18:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já bych to tak černě s tím kopírováním sebe sama nebo konkurence neviděl. Je to normální, stejné je to i ve filmech, hudbě. Kolikrát za rok slyšíte nebo vidíte průlomovou věc? Spíš nerozumím létům vývoje, ze kterého nakonec vzejde 5-6 hodinová hra.

Kalo Saper
Kalo Saper
Level 1 Level 1
20. 10. 2010 13:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No ani indie scéna moc nesrší s novinkama, když se podíváš, kolik klonů Dinner Dashe, her typu "spoj 3" a her na hledání předmětů vychází.

Vhoo
Vhoo
Level 1 Level 1
23. 10. 2010 01:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

souhlas s deloix, taky sem si myslel že je to snad mnou ale minecraft mi ukázal ze me hry porad muzou jeste hodiny bavit stejne jako jednickove hry, ted marne schanim sheep dog and wolf na ps1 ktery me sveho casu taky neuveritelne bavili , ty hry byly tenkrat originalni napadite a nebali se jit nevyslapanymi cestami, dnes je to vse porad stejne, bohuzel.

Deadmann
Deadmann
Level 1 Level 1
21. 10. 2010 19:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jasný, lidi zpohodlněni, tím to je z velký míry taky:) tak ať se pak nedivěj, za ultra komfort se platí:)

JamesFlame
JamesFlame
Level 1 Level 1
21. 10. 2010 08:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TeO: V článku citovaný Mirror´s Edge.
Čistě teoreticky by se sem dal zařadit Dragin Age, který sice nepřináší nic nového, ale oprašuje principy staré, které se již nepoužívali.
Ale obecně máš pravdu, je toho velmi málo. Ale hráči si za to mohou sami, resp. hráčská základna. Přece jenom hráči stále přibývají a kdyby sme my začali hrát teď, nebo před 2 lety, tak by taky byli všechny to pro nás známe principy s novým grafickým kabátem něco zcela nového, žádaného atd.

JamesFlame
JamesFlame
Level 1 Level 1
21. 10. 2010 08:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

TeO: Ale ono v podstatě říkáš, co sem napsal. Já jenom tvrdím, že během krize se i vývojářská studia chovají opatrně, investují tam, kde je nejmenší risk. Po krizi, až na tom bude svět ekomicky lépe snad zase začnou riskovat více a investovat i do "průlomových/neotřelých" projektů.

superkrecek
superkrecek
Level 1 Level 1
20. 10. 2010 18:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Výborný článek, doufám že jich bude přibývat

Paramedic
Paramedic
Level 1 Level 1
20. 10. 2010 11:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ešte niečo, nebolo to tak dávno, keď sa herní novinári sťažovali, že počítačové hry sú stále tak trochu okrajové médium a že ich nikto neberie príliš vážne. No a teraz, keď sa z nich stala regulérna súčasť biznisu so všetkými jeho zákonitosťami a pravidlami, je to zrazu ich aktuálna nevýhoda??? Haló tak ako to teda je?

Lady Stardust
Lady Stardust
Level 1 Level 1
20. 10. 2010 09:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bonhart:
Stačí když na to reagoval ten nejlepší příklad toho o čem byl náš komentář :)

ale že se ti nelíbí x-com a doom je smutné :)

leco77
leco77
Level 1 Level 1
23. 10. 2010 22:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podle toho co tu ctu mi prijde, ze jedine nove hry co znate jsou Bad Company, Call of Duty a Medal of Honor... pak to zni od vas, ze vsechny "moderni" hry jsou stejne... Podle me je chyba ve vas, ze si neumite najit hru ktera vas bude bavit...

deloix
deloix
Level 1 Level 1
22. 10. 2010 22:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je mi 24 a myslel jsem že je to tim kolik mi je že mě dněšní hry nebaví tolik, ale když jsem zapl Minecraft a stavěl a kopal, tak jsem se bavil jako by mi bylo zase 12. Stejně tak jsem vytáhl starý hry z PS1 a když člověk nezačne vyšilovat nad grafikou, tak takovej Medievil a Spyro zabaví stejně dobře jako když jsem byl malej... takže je to hrama a ne stářím :-/

osobně mi chybí hry, jako typický hry, že se to nesnaží o nějaký Cinematic experience, ale že sbírám blbosti na score mám životy na %, nebo čáru se životem. prostě takovej ten klasickej arkádovej styl her co nebyl až tak reálnej. Ted jsem nedávno koukal že bude remake crazy taxy a zase jsem si vzpomněl jak jsem se u tý hry královsky bavil... A nejde ani tak o to že se ted snaží dělat reálnou grafiku, ale spíš o hratelnost.

prostě mě vždy ve hrách bavilo sebrat cinkající penízek nebo vznášející se item, než zastřelit teroristu a dokonalou animací si vyměnit jeho zbraň za svou hlavní.

Deadmann
Deadmann
Level 1 Level 1
21. 10. 2010 20:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prostě to je vývoj trhu se hrama, kterej sami do velký míry určili zákazníci. Nic víc bych v tom neviděl.

Paramedic
Paramedic
Level 1 Level 1
21. 10. 2010 18:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vegasss7771: Áno, akcionárom je úroveň produkcie ľahostajná. Originalita a nové myšlienky nie sú to jediné, čo rozhodne o (ne)úspechu novej hry - rovnako dobre môže zabrať to, že hráčom ponúknete niečo, čo dobre poznajú a stále majú radi. No a teď babo raď...

vegasss7771
vegasss7771
Level 1 Level 1
21. 10. 2010 14:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslím si, že autor nepochopil to, že akcionářům je úplně buřt, že je to díl Call of Duty 58: War in Space, ale jde jim o to, aby se akcie zvedali nahoru (případně dolů, chce-li nový akcionář akcie nakoupit) a oni z toho měli zisk a na nějakou novost a originalitu serou.

_TeO_
_TeO_
Level 1 Level 1
21. 10. 2010 08:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JamesFlame: To je otázka. Kolika "průlomových/neotřelých" her jsme se od herních gigantů dočkali? Myslím tím v posledních letech, nepočítaje první díly dnes již zavedených sérií. Napadá mě leda tak Ubisoft a Assassin Creed's.

JamesFlame
JamesFlame
Level 1 Level 1
21. 10. 2010 07:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S autorem lánku souhlasím, ale dodal bych toto.
Jako akcionář, během doby, kdy na tom není světová ekonomika úplně nejlépe, trh moc rychle neroste atd., nesnažili byste se raději investovat do věcí, ze kterých budou aspoň nějaké zisky, než riskovali novinku, která může být bomba a utžit stovky milionů, ale taky to může být proúpadák, který Vám ty miliony prodělá?
Já osobně bych raději zainvestoval do jistoty, která by mi dovolila přežít dobu, dokud bude finanční situace špatná a až se zlepší, začal bych teprve investovat do riskatních věcí.
A hlavně, ruku na srdce, dokud hráči budou mít zájem o hry neustálé opakování zažitých principů a zažitých značek, tak vývojáří budou investovat do nich. I herní trh se řídí zákonem nabídky a poptávky. Teprve poté, co o sériové hry zájem upadne, budou vývojáři donuceni dělat něco neotřelého.

YcemaN
YcemaN
Level 1 Level 1
20. 10. 2010 20:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vegasss7771: No a pokud ti tu autor v diskuzi neodpovi muzes sve otazky poslat do podcastu.
Nepochybne se uz ted na tebe tesi.

vegasss7771
vegasss7771
Level 1 Level 1
20. 10. 2010 13:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Trošku trapná narážka na Mika Tysona. Nepřijede proto, že Češi neměli zájem, respektive byly pro ně drahé vstupenky. Takhle to vypadá jako, že se Mike na ČR vysral. Tady zas někdo umí napsat článek, ty vole.

A může autor vysvětlit, co myslel tím ,,v poslední době´´(u věty o NFS)? To je kolik roků zpátky - 2, 5, nebo 7? Mě naopak bavil Underground 2 a nemám pocit, že byl vydán někdy daleko v minulosti.

A btw, ty 911 Turbo by autor mohl mít dvě, kdy na netu líp hledal.

Paramedic
Paramedic
Level 1 Level 1
20. 10. 2010 11:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslím, že autor to vidí príliš čierne. Áno, akcionári veľkých vydavateľstiev chcú len jedno - zisk (prečo by inak investovali, že). Áno, v neistých časoch sa manageri budú držať osvedčených značiek a postupov - ale ak sa celková situácia na trhu zlepší, stúpne chuť experimentovať s novými projektami. Business as usual!
A potom, stále je tu indie scéna, kde o nové myšlienky nikdy nebola núdza...

fruth
fruth
Level 1 Level 1
28. 10. 2010 10:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nezbývá než souhlasit s autorem článku,na hraní už nemám moc času takže k ps3 nebo k x360 usednu jen občas,u mě ale zůstavá jedničkou NES,jsem odchovanec vietnamského klonu z 90let,strávil jsem u NES her 1000hodin,zatímco okolo se vydávaly psx atari jaguar panasonic 3DO sega saturn atd. na ketré jsme slintali za výlohou já jsem hrál na osmibitech pirátské žluté kazetky,nasbíral jsem jich v té době okolo osmdesátky,ty hry byli něco naprosto úžasného a nemá cenu tady jmenovat jednotlivé tituly.Chtěl jsem jenom říct,že dnes už to pro mě co se her týče nestojí za nic,pořád jsem si myslel že je to třeba tim že jsem starší ale z omylu mě vyvedl třeba minecraft,nové hry mne zkrátka tak netáhnou jako ty staré kde byla hlavním cílem čirá hratelnost,kdo by chtěl online když může hrát s někým vedle sebe třeba bishi bashi na ps1.Nedávno jsme si sedli k atari 2600 a hráli frogera-je to dokonalý,nepotřebujete bezva grafiku,online podporu,stahovatelný obsah,dokonalou al,ta hra je lepší než 80 procent toho co dnes vychází,byla milionkrát levnější a udělali ji na koleně,je to legena jedna z tisíce té doby,až tohle pochopí akcionáři bude nám všem líp včetně jich samotných.osmibity zapříčinili to že jsem začal sbírat konzole,spousty konzolí,pořád si ale nejraději sednu k NESU nebo ATARI

_TeO_
_TeO_
Level 1 Level 1
23. 10. 2010 12:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já jsem nedávno téměř dohrál (zaseknul jsem se na finálním souboji) God of War na PC (přes emulátor funguje skvěle a pochopitelně s gampeadem) a tak jako tahle hra mě už dlouho žádná nechytla. Když nad tím přemýšlím, myslím si, ža tajemství dobré hratelnosti stojí a padá s ovládacími mechanismy. Když se budeme bavit o God of War, tak tahle hrá nabízí řadu různých zbraní, různých komb a různých nepřátel. Důležité je slovo "různých", protože každá zbraň má jiný účinek, každé kombo je jinak účinné a na každého nepřítele platí něco jiného, jinak zkrátka neuspějete. Na vyšší obzížnost z vás hra ždímá maximum, šponuje vaše reflexy, mustíe taktizovat, přemýšlet a hlavně být rychlí. A teď pointa: drtivá většina dnešních her právě tohle nenabízí. Samožřejmě že leckoho začne desáté pokračování Call of Duty nudit, protože jde o stále stejnou hratelnost. Hra je sice akrkádová, ale nemá arkádovou hratelnost, nestupňuje obtížnost a každá mise je vlastně stejná, předvídatelná a jen předstírá sofistikovanost, kterou nemá. Vezměte si Diablo. Akráda jako prase, ale díky spoustě chytrých mechanismů (generické prostředí a předměty, bohatý strom schopností, rozmanití nepřátelé, roustoucí obtížnost atd.) ji můžete hrát donekonečna. Hra vypadá jednoduše, ale jednoduchá není a vy se u ní královky bavíte. A nemusí to mít kdovíjaký příběh, i když i ten se samozřejmě počítá. V podstatě jde tedy o to, aby hra uměla hráče motivovat k hraní. U strategií to funguje jaksi samo, u adventur díky příběhu a logickým hádankám, u RPGček díky tomu, co dělá hru RPG, u stříleček díky AI nepřátel, příběhu a dalším věcem. Podle mě není nutné požadovat originalitu za každou cenu, ale spíš poctivost v dodržování léty osvědčených hratelnostních principů a ne přílišnou jednoduchost, aby měl hráč chuť hrát dál. Já od jisté doby hraju všechny hry bez rozdílu na nejvyšší obtížnost, protože pak si je víc užiju...

Reklama
Reklama