Microsoft ukazuje přednosti cloudu
Navzdory skeptikům si Microsoft za svoji technologií umožnění přesunu části výpočtů do cloudu stojí a během předváděcí prezentace Build ukázal, jak velký rozdíl cloud umožní.
Na dvou počítačích zástupci Microsoftu předvedli spuštěnou demonstraci výpočtu realistické destrukce prostředí. Každým výbuchem začaly odlétat částečky z modelu budovy a počítač, údajně současná high-end sestava, měl vypočítávat trajektorii i rotaci každého úlomku v realném čase. Počet snímků za vteřinu se z původních 32 brzy snížil až na hlemýždí dva snímky, zatímco destrukce budovy vyhnala počet jednotlivých úlomků za 35 000.
Druhý počítač předvedl tu samou situaci, ale při ničení budovy a jejího okolí k žádnému poklesu snímků nedošlo. John Shewchuk důvod popsal následovně: "Co se zde děje je to, že propočítávání je prováděno v cloudu a my ty informace o rotaci a pozici předmětů posíláme zpět klientům, kde probíhá vykreslování."
Z úkázky je vidět, dosavadní prototyp technologie rozhodně má co nabídnout. Možná bychom již brzy nemuseli vlastnit nejsilnější zařízení k dosažení nejrealističtějšího zážitku ze hry. Na druhou stranu jde stále spíše o pohled do budoucnosti, kdy se snad dočkáme rychlejšího připojení, které by nám zajistilo včasné a především spolehlivé návraty propočítaných dat.