Microsoft se herních obýváků nevzdává
Možná si vzpomenete na projekt Illumiroom, kterým Microsoft představil možnost rozšířit hru mimo obrazovku na plochu celé místnosti. Projekt prozatím nepřekročil stádium vývoje a video sloužilo jako důkaz, že taková technologie existuje.
Podobně je na tom čerstvě představený RoomAlive, který jakoukoliv místnost přemění v herní plochu pomocí šesti Kinectů a několika projektorů. Senzory místnost naskenují a vytvoří její podobu v počítači, projektory pak umístí na stěny a podlahu příšery, roboty, pasti nebo jen tak obraz k vytvoření takového předskokana Holopaluby.
Hry pak spočívají v tom, že se hráči dotýkají objevujících se potvor na stěnách, střílí po nich ze speciálních pistolí nebo uhybají pastem, které je chtějí prošpikovat (ale jen jako). Jednu z her lze také ovládat pomocí klasického ovladače a prohánět se tak po nábytku a podlaze, zatímco po vás jdou krvelační roboti.
Opět se spíše jedná o důkaz, že současná technologie něco takového umožňuje, spíše než o produkt, který by v této podobě mohl na trhu uspět. Nicméně, je dobře, že se Microsoft věnuje i výzkumu nových technologií. Další z jeho nedávno představených projektů například vytváří plynulá zrychlená videa ze záběrů z pohledu první osoby.