Microsoft oficiálně otáčí list za minulou generací. Jeho nové hry už vznikají pouze pro Xbox Series
i Zdroj: Microsoft / Xbox Series press kit
Novinka Microsoft oficiálně otáčí list za minulou generací. Jeho nové hry už vznikají pouze pro Xbox Series

Microsoft oficiálně otáčí list za minulou generací. Jeho nové hry už vznikají pouze pro Xbox Series

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

16. 6. 2023 09:50

Konzole Xbox One byla oznámena a vydána v květnu 2013 a od té doby hostila řadu nových titulů, které vycházejí až do současné chvíle. Řada z nich byla i přímo z produkce Xboxu. Dva a půl roku po startu Xbox Series se však situace otáčí. Microsoft nyní ústy šéfa Xbox Game Studios Matt Bootyho oficiálně oznámil, že se firma loučí s předchozí generací a že žádný interní tým již nepracuje na nových titulech pro Xbox One.

Reklama

  • Xbox po dvou a půl letech oznamuje přesun ke stávající generaci konzolí
  • Jeho nové hry vznikají už pouze pro Xbox Series; na starším Xbox One je půjde hrát cloudovým hraním

Booty se o novinku podělil v rozhovoru pro magazín Axios, kde potvrdil, že všech 23 interních studií Xboxu nyní už pracuje na nových hrách pouze na generaci 9, tedy generaci Xbox Series. Navzdory tomu však zmínil i věrnost staré konzoli a jejím majitelům. Booty např. dodal, že Xbox i s přesunem vývoje do 9. generace stále plánuje zachovat cloudovou podporu pro Xbox One, kdy tituly půjde hrát na skrze technologii streamování, což loni ukázal už Microsoft Flight Simulator.

Šéf Xboxu naznačil, jak to vypadá s nástupcem konzole Xbox Series X
i Zdroj: Microsoft

Šéf Xboxu naznačil, jak to vypadá s nástupcem konzole Xbox Series X

Divoké spekulace v minulých měsících napovídaly, že se i aktuální konzole z produkce Microsoftu a Sony dočkají…

14. 6. 2023 09:35

Řečeno jinak Booty říká, že tento rok již opravdu značí pomyslnou čáru za Xbox One a že další tituly Xboxu již asi ujdou ústupkům, které jsme viděli doposud. I tak ale nevyloučil, že výzvy zde budou. Během rozhovoru např. dál připustil to, že méně výkonné Series S opravdu vyžaduje “více optimalizace”, ač se to prý autorům her daří a stále se v tom zlepšují. 

Nejlepší využití mají podle něj prý studia, která již tuto generaci pracují na svých druhých hrách. V tomto případě tak nepřímo pochválil třeba studio Obsidian s Grounded a Avowed nebo také Playground s jejich Fable a Forzou Horizon.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama