Zpět na článek

Diskuze: Lidé kritizují Robinsona za délku a VR efekt

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
5. 11. 2016 19:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@red-icius: Nehrál jsem samozřejmě tuhle konkrétní hru a nevim jestli tam je nastavení FoVu, ale rozhodně je to pro pocit z VR naprosto zásadní parametr.
@TomKQT: Já přece nekritizuju VR, já jenom řikam že je pro VR potřeba vysokej FOV a ne jako ve většině dnešních her. Pokud v tom pujdou hrát jenom hry čistě pro VR vitvoření a ty jediný budou bez blicího pocitu, tak to moc smysl nemá. To je jako kupovat si grafiku za 20 litrů kvůli jedný hře za rok.

daremes
daremes
Level 0 Level 0
5. 11. 2016 14:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ja mam radsi kratke hry. 3-4 hodiny jsou uplne v pohode, ale cena by nemela o moc presahnout dva listky do kina.

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
5. 11. 2016 11:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@red-icius: Jj, FOV je v pohodě. A právě velké FOV byla jedna ze zásadních novinek této nobé generace VR odstartované Oculem. Taky mám z jeho komentáře pocit, že kritizuje na slepo a VR nezkusil.

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
5. 11. 2016 11:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dokud VR nebude schopno poznat, kam se hráč dívá (očima, ne pouze celou hlavou), tak DOF opravdu do VR nepatří a určitě je to extrémní zdroj nevolnosti nebo aspoň nepohodlí. Mozek a oči se hodně namáhají, když se marně snaží zaostřit tam kam chtějí a nejde to.

Strejda Phil
Strejda Phil
Level 1 Level 1
5. 11. 2016 11:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wumitai: Bohužel,hry se s příchodem VR vrátily o 10-15 let zpátky po technologické stránce.Škoda,že se VIVE neprodává více,protože je to z tria VR trháků asi nejlepší a nejpraktičtější kus.

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
5. 11. 2016 08:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@red-icius: Bleje se z pohybu, ale právě kvůli tomu rozmazávacímu postprocessingu, kterej v reálnym světě prostě neni. A pak hlavně ten FOV. V reálu prostě vidim hodně široko a mam ještě periferní vidění, když hraju hru (navíc ve 3D) kde je FOV že to je jak s dalekoheldem na očích, tak je mi z toho prostě šoufl, protože to jsou všechno věci který tu "VR" od tý reality vzdalujou.
Ale největší humus je stejně motion blur, já bych za to vraždil když to v ňáký hře nejde vypnout. Vubec jsem nepochopil co tim chtěl básník říct.

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
5. 11. 2016 20:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin: Ale takhle to vůbec nefunguje ;)
U FPS her na monitoru může být FOV opravdu různé a opravdu bývá často zbytečně malé. Umím si představit, že důvodem může být snaha o zvyšování výkonu, protože s malým FOV je toho méně na vykreslování... Každopádně FOV je jeden prostinký parametr virtuální kamery (projekční transformační matice) a změna je jednoduchá - akorát hry tu změnu málokdy hráči umožní. Výsledný vizuální efekt na monitoru pak je defacto "zoom", protože zoom u foťáku je taky vlastně změna FOV.
Pro VR je situace ale poněkud jiná. Tam už si nemůže vývojář říct "udělám FOV 60 stupňů". Pro VR je FOV virtuální kamery pevně daný dle optických parametrů toho headsetu. Kdyby udělali menší a pak obraz roztáhli na celou obrazovku HMD, vznikla by pokroucená perspektiva a nedalo by se na to dívat. Kdyby udělali FOV menší a neroztahovali, bylo by to jako výhled z tanku a popřel by se smysl VR. Jediná funkční možnost je prostě dodržet FOV takové, jaké dané VR předepisuje.
Oculus Rift kupříkladu ve svém SDK přímo projekční matici obou virtuálních kamer (L/R) vygeneruje a očekává, že ji engine použije.

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
5. 11. 2016 21:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TomKQT: Aha, tak to potom jo. Takže to s těma hrama nebudu vzdávat, do budoucna zoomovací hry přestanou existovat s rozšířenim VR. :-D A co se týče toho mazacího postprocessingu, tak tohle furt zustává problém. Dnešní autoři her jsou cvoci a jsou schopný narvat ňáký rozmazávací humusy uplně všude. Co se ve 2D dá přežít je ve 3D fakt na blití. No jsem zvědavej jestli umožněj v těch headsetech hrát běžný hry "jenom" ve 3D. Protože to by bylo aspoň konečně pravý 3D, ne žádný blikající polarizační cosi.

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
4. 11. 2016 22:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tom11: tak aberace mi nevadi u klasicke fps (treba Division se mi libila), ale u VR bych si ji klidne odpustil :D zatim sem na ni nikde nenarazil, takze tezko rict ;)

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
4. 11. 2016 18:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin: bleje se z pohybu, ne z DoF a taky na to kazdej reaguje jinak, na co ja bleju po 10 ti minutach, tak kamos dal 40 a necitil nic..

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
4. 11. 2016 16:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vidim tam DoF a jestli k tomu je ve hře ještě motion blur, tak se lidi nemůžou divit že z toho blejou, tohle nemá ve 3D a už vubec ve VR co dělat.

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
5. 11. 2016 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin: ale FOV prece vubec neni problem, to je jako bys mi rekl, zekdyz mam na brylich tlusty obroucky, tak se z toho musim poblit ... tys zrejme VR jeste nezkusil ze? to pak je tezka debata ..

@Strejda Phil: nevratily je nikam, jedou uplne jinym smerem, proste klasicka fps nema absolutne smysl a stejne tak vetsina veci na VR by nemela sanci kdyby vysla ve 2D.. idealni hra je takovej nejakej Virtual Cop apod., prodejne to byly shity, ale na zpusob VR je to jak delany..

Wumitai@seznam.cz
Wumitai@seznam.cz
Level 1 Level 1
5. 11. 2016 07:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No Man Sky 2 a ani se nedivím, že jim to způsobuje nevolnost, ono celé VR působí takovým stylem že za hodinu hraní se člověku udělá blbě, že bude rád když se s ním nebude točit svět

Tom11
Tom11
Level 1 Level 1
4. 11. 2016 21:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

stejne tak se bleje z tech dementnich efektu, ktery okem normalne nepozorujes, nevim co to je za modu kurvit dokonalej digitalni obraz analogovejma vadama, nejvic alergickej jsem na "filmove zrno" a chromatickou aberaci...

Reklama
Reklama