Lara na PS4 Pro má tři grafická nastavení
V průběhu události PlayStation Meeting společnost Sony prezentovala hned několik titulů, na jejichž příkladu demonstrovala posun vizuální kvality, který umožní výkon chystané PlayStation 4 Pro. Jednou z těchto her bylo i loňské dobrodružství Lary Croft Rise of the Tomb Raider, které původně vyšlo jen na platformu Xbox a za měsíc dorazí i na zařízení od Sony. Vývojáři z Crystal Dynamics už se stačili vyjádřit k tomu, jakým způsobem budou hardware PS4 Pro využívat.
Pokud si hru pustíte na nové konzoli, nabídne vám hned tři grafická nastavení. V případě, že vlastníte 4K televizi či monitor, budete si hru moci vychutnat v odpovídajícím rozlišení a ve 30fps. Na Full HD televizi pak budete moci volit mezi mezi nastavením vyššího framerate, pak hra poběží v 1080p a 60fps, nebo se vydat cestou vylepšených grafických efektů a spokojit se s 30 snímky za vteřinu.
Autoři z Crystal Dynamics si PS4 Pro pochvalují: „S nárůstem výkonu jsme mohli přidat celou řadu grafických prvků, jako jsou vylepšené odlesky, dynamičtější zobrazování porostu a detailní tessalace. Tyto elementy znatelně zlepší váš zážitek a umožní ještě hlubší ponoření do Lařina dobrodružství.“
Ačkoli se může nabídka volby grafického nastavení zdát jako dobrý nápad, dobře si tento moment zapamatujme. Je docela možné, že právě nyní stojíme na prahu zlomového okamžiku, který změní konzolové hraní tak, jak jsme jej dosud vnímali. Již teď je zřejmé, že jedna z klíčových vlastností konzolí, tedy unifikovaná podoba hry v rámci jednoho zařízení či konzolového cyklu je minulostí. Nyní již záleží jen na tom, jak se tato skutečnost projeví při porovnávání jednotlivých verzí.