K přenosu PlayStation exkluzivit na PC má docházet především na naléhání samotných vývojářů, popisuje Cory Barlog
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka K přenosu PlayStation exkluzivit na PC má docházet především na naléhání samotných vývojářů, popisuje Cory Barlog

K přenosu PlayStation exkluzivit na PC má docházet především na naléhání samotných vývojářů, popisuje Cory Barlog

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

15. 1. 2022 09:00

Ředitel vývoje God of War, jenž na PC momentálně zažívá rostoucí úspěch s vydáním vytouženého portu, pohovořil o procesu, jímž se hry od Sony dostávají na počítače. V rozhovoru pro Game Informer uvedl, že důvod, proč k vývoji portů vůbec dochází, nalezneme v prvé řadě u tvůrců těchto titulů.

Reklama

  • Vedoucí vývoje God of War uvedl, že PlayStation exkluzivity se na PC dostávají výhradně na žádost vývojářů
  • Rozhodnutí Sony vyjít těmto žádostem vstříc mělo být přímou odpovědí na jejich rostoucí počet

Cory Barlog, kterého si po dlouhá léta zpravidla spojujeme se značkou God of War a studiem Santa Monica, zmínil, že stěžejní role skutečně ležela na bedrech vývojářů. Přesněji pak formuluje, že množství žádostí individuálních studií o tvorbu PC portů dosáhlo měřítka, které nemohlo vyšší vedení Sony již nadále ignorovat.

„Naléhání, že jde o skutečně dobrý nápad, osobně považuji za výsledek společného úsilí kolektivu studií. Měli bychom tuto možnost důkladněji prozkoumat“, dodává Barlog. „V určitém momentu toto naléhání dosáhlo zlomového bodu. Když jsme bez ustání pokračovali v zasílání nespočtu návrhů, jejich reakce byla: 'Už mě to nebaví poslouchat. Dobře, uděláme to.'“ 

Barlog následně osvětluje, že strategie vývojového procesu pro PC platformu není ve společnosti ještě plně zavedená a že jak interní studia, tak i Sony stále hledají společnou řeč ohledně jejího naplnění. Samotné God of War se mělo na PC chystat po dobu minimálně dvou let.

God of War válcuje Steam, momentálně kraluje žebříčku nejprodávanějších her
i Zdroj: Hrej.cz

God of War válcuje Steam, momentálně kraluje žebříčku nejprodávanějších her

Bylo naprosto jasné, že God of War zaznamená velký úspěch i na PC. Recenze jsou veskrze pochvalné, hráči se tedy mohou…

14. 1. 2022 11:40

Z dosavadních titulů, které svou cestu na počítače již našly, můžeme kromě God of War připomenout i Horizon Zero Dawn, Days Gone, Predator: Hunting Grounds nebo – byť zde se jedná o trochu jinou situaci – Death Stranding. Ještě letos se na PC podobně dočkáme i části série Uncharted, a sice v podobě čtvrtého dílu a The Lost Legacy. Výraznou podporou se dozajista ukázalo i loňské zakoupení studia Nixxes Software specializovaného na tvorbu PC portů.

Podobnou výjimku jako u jmenovaného díla Kodžimy můžeme spatřit i ve hrách studia Quantic Dream, které stejně jako Kojima Productions dříve spadalo do ranku second party studií Sony, tj. týmů podporovaných, ale ne přímo vlastněných Sony.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama