John Carmack vyvíjí hry pro Oculus Rift
Virtuální realita Oculus Rift bude ke svému úspěchu potřebovat nejen kvalitní technologickou stránku, ale především zajímavé a lákavé tituly, které ji využijí. Na jejich vývoji bude pracovat i John Carmack, který, jak už z našich novinek asi víte, v týmu okolo Oculus Riftu zastává pozici technického ředitele.
„Pracuje s mnoha vzrušujícími technologiemi. Jeho srdce, duše a historie ale určitě leží na straně herního vývoje. Podle filozofie Johna Carmacka bychom měli sami vytvářet software. Uvidíme, jak se to vyvine,“ řekl pro Engadget šéf Oculus Riftu Brendan Iribe. Další informace o tom, co bude Carmack tvořit, se zřejmě dozvíme v následujících měsících.
„Pokud budete během nadcházejících šesti nebo dvanácti měsíců, sledovat pracovní inzeráty, všimnete si, že budeme shánět další vývojáře,“ řekl Iribe, který také potvrdil, že tým okolo Oculus Riftu bude podporovat third-party vývojáře, a to na různých úrovních spolupráce.
Na zahraničních technologickýchserverech se také objevily snímky a videa s novým prototypem Oculus Riftu prezentovaným na konferenci CES. Verze nazvaná Crystal Cove má navíc kamerku, která snímá infračervený signál z drobných vysílačů nově umístěných na brýlích. Druhou novinkou je OLED displej, který nahradil dřívější LED displej. Nové prvky by měly zlepšit hlavně určení pozice hráče v prostoru, což je dobré třeba při naklánění, a plynulost obrazu, která se hodí při každém pohybu.
Zatím stále není jasné, kdy se Oculus Rift dostane do prodeje, novinky by jej ale prý neměly zdražit.