Jak si stojí FF XV po technické stránce?
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Jak si stojí FF XV po technické stránce?

Jak si stojí FF XV po technické stránce?

David Plecháček

David Plecháček

14
Reklama

Demo Final Fantasy XV udělalo radost mnoha hráčům po celém světě, a zároveň přidělalo práci společnosti Digital Foundry, jež se zabývá technickými analýzami jednotlivých her. Nečeká nás o nic méně tradiční srovnání než jindy, totiž porovnání verze pro Xbox One a PlayStation 4.

Obě verze využívají dynamické rozlišení, jež může dosahovat hodnot od 1080p až po 720p v závislosti na náročnosti scény. Lépe je na tom verze pro PlayStation 4 - ta v základu využívá rozlišení 1600x900 (900p), s tím, že v některých okamžicích se hra dokáže vybičovat až na FullHD, tedy 1920x1080. Bohužel ani nižší naměřená hodnota není konečná, jelikož Digital Foundry v závěrečné sekvenci naměřili pro nás nezvyklou hodnotu 1568x882. Xbox One nativně běží v rozlišení 1408x792, a ačkoliv se také dokáže vybičovat k lepším výkonům (nejvyšší 1568x882), na 900p, natož 1080p hra nedosáhne. Nejnižší naměřenou hodnotou byla 1360x768, tedy v 720p.

„Kvalita obrazu ale dostává direkt díky agresivnímu in-house post-process anti-aliasingu, který obraz rozostřuje nehledě na rozlišení a na značku konzole,“ stojí v prohlášení společnosti. „Final Fantasy je tím nesmyslně shazováno, což obecně odvádí pozornost od hezkého grafického zpracování, které v jádru třímá.“

Nepříjemnou zprávou je i to, že se hra občas zakucká pod 30 snímků za vteřinu na obou konzolích, ačkoliv PS4 je na tom v průměru o pět snímků za vteřinu lépe. „(Na PS4) stává se to samé, jako u Bloodborne. Vadný zámek na třiceti snímcích způsobuje, že PS4 renderuje nové snímky v nepravidelných intervalech mezi 16 a 50ms. My tak vnímáme záseky, tam, kde de facto nejsou - i proto verze pro Xbox působí mnohem plynuleji - pokud dosahuje 30 FPS,“ zní ze zprávy společnosti.

Ačkoliv se nejednalo o betu ale o demo, nikoho nepřekvapí, že samotní vývojáři o něm nyní říkají, jak nereprezentuje technický stav hry jako spíše ochutnávku z oblíbeného světa. No, doufejme, že ve Square Enix ještě na nějakých detailech zapracují.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama