Hry se prodávají online lépe než hudba a filmy
Jeden z posledních průzkumů společnosti Strategy Analytics se zaměřil na srovnání online prodejů počítačových her, hudby a filmů a u videoher na předpověď budoucího růstu. Konkrétní čísla jsou známa jen u her – globální online herní trh vygeneroval v roce 2006 3,8 miliardy dolarů. Pro období 2007-2011 předpokládají tvůrci studie růst 25,5% a výsledný obrat 11,8 miliardy v roce 2011.
Tahle čísla znějí dobře, je ale důležité si říci, jakou metodikou vznikla. "Online herním trhem" se tu totiž myslí jak prodeje videoher skrz kanály digitální distribuce, tak prodeje v internetových obchodech, a navíc ještě částky získané poplatky za hraní MMO titulů. Proto je třeba výrok, že hry výrazně "přeprodávají" filmy i hudbu, brát trochu s rezervou. Martin Olausson, autor průzkumu, se nicméně nechal slyšet, že růst podílu digitální distribuce je velmi výrazný a podle jeho názoru brzy otevře další plnohodnotnou cestu i mainstreamovým, hitovým titulům, dosud omezeným na fyzickou krabici a médium.