HEI$T Článek Hei$t

Hei$t

Dalibor Franta

Dalibor Franta

2. 5. 2007 22:45
Reklama

V době kdy se kolem her zase jednou stahuje oblíbená mediální smyčka panické hrůzy, kdy všechny společenské poklesky, přírodní katastrofy, pády letadel, nemoci v Africe a politické kauzy sbíhají se v jediném, za vše odpovědném a všemu vinném průsečíku zvaném herní průmysl, se dá udělat jediná rozumná věc... přilít olej do ohně. Třeba uspořádat promo akci plnou dekapitovaných kozlů a vyhřezlých vnitřností, to když to chcete vzít vážně hákem jako otrlí reklamní agenti z Řecka. Ne nadarmo se říká, že nejlepší na otravnou škytavku je pořádný šok. No a když se náhodou nepovede odvážný a vizionářský krok se zvířecími vnitřnostmi, brutální hra o přepadání bank a zabíjení rukojmí zabere na sto procent. Už vidíme ty smířlivé titulky.

Příběhy z podsvětí

Vývojáři z InXile si s veřejným mínění hlavu právě dvakrát nelámou, a tak v době, kdy násilí ve videohrách jitří emoce více než kdykoliv předtím, představili první podrobnosti o svém chystaném next-gen projektu nazvaném netradičně Hei$t. Jedná se o titul značně inspirovaný legendárním GTA, na rozdíl od tohoto zlobivého kvítka se však Hei$t soustředí více konkrétním směrem – v tomto případě na prastaré umění ozbrojené loupeže. Příběh hry bude zasazen do 70. let minulého století a zavede nás na vyhřáté svahy ulic San Francisca, kam se po letech strávených v báni vrací Johny Sutton. Johny pro kariéru recidivisty doslova vyrostl, vždyť i chudáka tátu mu střelili při pokusu o ozbrojené přepadení. I proto nemá po návratu z nápravného zařízení pražádnou chuť na spokojený život v kanceláři. Hodlá rozjet rodinný podnik ve velkém a osobně navštívit každou jednu banku ve městě. A vězte, že sporožirový účet s dvouprocentním úrokem si v nich otevírat nehodlá. Jenže vyloupit americkou banku, to není jen tak (nenechte se prosím zmást českým příkladem), k tomu je zapotřebí dobrý plán, hojné kontakty a hlavně spolehlivá parta kasařů.

Plán

Dobře naplánované přepadení tvoří polovinu úspěchu. Nezbytný průzkum pro vás před každou misí zajišťuje první člen týmu – Uncle Sal. Pečlivě si projde každou pobočku a následně vám poskytne podrobný popis kamerového zabezpečení, počtu stráží a způsobu zabezpečení peněz. Na základě jeho informací je možné naplánovat všechny podrobnosti přepadení – od typu trhaviny na proražení trezoru, až po způsob jakým vyřadíte z provozu kamery a stráže. Ale nemyslete si, násilí není vždy jediná cesta k úspěchu. Jak na prezentaci prozradili pánové z InXile, před každou misí bude možné plnit řadu vedlejších úkolů, které vám mohou chystanou loupež značně ulehčit. Tomu samozřejmě napomáhá koncept volně přístupného města (odtud ona inspirace GTA), kde bude možné navazovat nejrůznější kontakty s podsvětím a dokonce i s odbory (!!). Zatímco v prvním případě se dostanete k lepšímu vybavení, případně i k choulostivým informacím o zaměstnancích banky (ty pak bude možné využít k vydírání a tím pádem i k citelným úlevám během přepadení samotného – například strážný odpovědný za kamerový systém ho prostě v pravou chvíli vypne, vydíraný manažer pobočky zase bez reptání otevře trezor), v druhém případě si budete moci zajistit mnohé výhody pro následný únik před policisty (o tom však více v kapitole Únik).

Přepadení

I sebelépe připravené přepadení se může zvrtnout, když člověk nedokáže udržet emoce na uzdě – ať už se to týká vyděšených rukojmí nebo (a to zejména) svých parťáků. V této fázi přepadení spoléháte zejména na klasického hitmana Crumba a specialistu na trezory Crackera. Každá loupež, jak to ostatně dobře známe z Tarantinovských filmů, začíná nezbytně tvrďáckou hláškou. V ten moment se rozbíhá neúprosná časomíra, která mapuje dobu vašeho pobytu v bance. Čím víc času v té které pobočce trávíte, tím větší riziko prozrazení zvenčí vám hrozí (lidé z ulice si mohou všimnout, že něco není v pořádku). Spolu s tím pak přirozeně roste šance, že celé okolí obklíčí jednotky policie. Na vás, jako na veliteli celé akce, tedy je, aby přepadení proběhlo co nejrychleji a co nejúspěšněji. Přestože jednotlivé akce vašich parťáků obstarává AI, často je nutné jejich chování usměrnit. To se děje jak za pomocí povelů, které hráč vydává jak prostřednictvím ovladače, tak (a to se nám zamlouvá velice) za pomoci hlasových příkazů a headsetu. Těmito povely nejenom ovlivňujete okamžité reakce svých kompliců, určujete tím také budoucí vzory jejich chování. Pokud patříte mezi ty krvelačnější hráče a s taktikou si hlavu zrovna dvakrát nelámete, vlítnete prostě do banky, zahulákáte povel k palbě na všechno co se pohne, vyberete trezor a brodíce se krví nevinných mizíte. Váš gang si tento model zapamatuje i do budoucna a při dalším přepadení už zahájí palbu automaticky. Pokud si ale oběti na životech nepřejete, stačí vydat příslušný rozkaz – většina stráží pak skončí omráčená na podlaze. Omezíte tak sice ztráty, na druhou stranu se vystavíte riziku, že se hlídači časem proberou. Jednotliví členové gangu navíc mohou v průběhu dlouhého přepadení ztratit hlavu a takříkajíc neodborně manipulovat se svým Magnumem (rozuměj – ustřelí palici opodál stojícímu manažerovi). V takových momentech je nutné své muže uklidnit a důrazně jim připomenout, že další takový úlet by znamenal rozvázání spolupráce. InXile se navíc dušují, že zvukové stopy povelů budou jednoduše upravitelné, takže si každý bude moci připravit svou sadu hlasových povelů.

Únik

Další zajímavá fáze přepadení. V okamžicích kvapného úniku spoléháte na svého řidiče Kida, každopádně kdykoliv se můžete místa za volantem ujmou sami. Kromě řízení bude často nutné odhánět dotěrnou policii střelbou, osvědčí se však také již zmiňované kontakty s místními odbory. Kupříkladu takoví popeláři, podaří-li se vám je přetáhnout na svou stranu, dokáží váš únik podpořit nedocenitelnou blokádou ulice svými vozy. Bohužel, víc podrobností o tomto velice originálním titulu už se nám z vývojářů vytáhnout nepodařilo. Na informace týkající se rozlohy města a jeho přístupnosti, soundtracku nebo multiplayeru si proto budeme muset ještě nějaký ten pátek počkat. Hra je údajně hotová pouze ze 30 %, vydání je však chystáno už na konec letošního roku. Snad to hoši příliš neuspěchají, byla by škoda takový nápad jen tak zahodit. Coby multiplatformový titul se Hei$t představí jak na obou next-gen konzolích, tak i na PC.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama