Halo 5 na PC nebude, jiné hry z XO ano
Sezóna konferencí začíná, na nedávné GDC navázala akce Build 2016, kterou pořádá Microsoft. A v poslední době to není zrovna společnost, která by měla nouzi o zajímavá témata - ostatně třeba přerod původně exkluzivních her z Xboxu na Windows 10 je jedním z nejžhavějších.
Slova se ujal člověk nejpovolanější, Phil Spencer. Hned zpočátku kategoricky odmítl, že by všechny hry v budoucnu mířily na obě platformy. Jako příklad uvedl dnes vycházející strategii Ashes of the Singularity, která nemusí být pro obě platformy vhodná.
„Pokud umožníme používání myši a klávesnice na konzolích - což v budoucnosti uděláme - a pak si hru stáhnete a zahrajete na obrazovce, bude to hra konzolová nebo počítačová? Já bych neřekl, že obojí, protože tu jsou hry, které hráči chtějí hrát výhradně před monitorem s myší a klávesnicí, a takové hry chceme stále vytvářet i my,“ vysvětloval na panelu Q&A Spencer.
Podle něj ale na Xboxu existují i takové tituly, které by na obou platformách byly jako doma. V současnosti Forza, Quantum Break, Rise of the Tomb Raider, o těch už s jistotou víme. Her ale bude víc. „Asi se dá očekávat, že podobné hry zavítají i na Xbox i na PC, ale o tom už nechci hovořit. Nemám na to mandát. Rozhodnutí je vždy na samotných studiích,“ řekl. Přerod exkluzivních her na multiplatformní by ale neměl být pravidlem, jakožto spíše výsadou. „Nechci z toho dělat pravidlo, protože pak bychom skončili s hrami, které by byly pro určitou platformu nevhodné, a to pochopitelně není v našem zájmu,“ dodal.
A co třeba diskutované Halo 5, myslíte si, že se hodí i pro počítače, nebo že by to hře na této platformě neslušelo? Podle Spencera byl pátý díl od začátku tvořen jako hra pro Xbox, ale třeba Halo Wars 2 počítalo s PC i konzolí, v čemž je velký rozdíl. „Co se týče Halo FPS,… nechci se koukat zpět. Neříkám definitivní ne, ale raději bych se koukal do budoucna,“ řekl závěrem.