Zpět na článek

Diskuze: Generační problém trochu jinak

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

B10S
B10S
Level 1 Level 1
24. 4. 2008 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No už jsem si říkal že nebude o Snakovi ani slovo :) Ten stárne dokonce nejrychleji.

Edit: A možná uvidíme přirozenou genovou smrt!! Páni :) Spíš předpokládám že zemře v souboji na konci hry, ale když to nebude filmová sekvence a Snake bude ovladatelný, třeba to Kojima vyřeší i s kladným koncem...zemře ve spánku :-D

mickthemage
mickthemage
Level 1 Level 1
24. 4. 2008 13:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@B10S Bojovnici neumieraju v spanku ;)

B10S
B10S
Level 1 Level 1
24. 4. 2008 13:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mickthemage I'm no hero, never was .)

Glutton
Glutton
Level 1 Level 1
22. 4. 2008 12:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No osobně bych taky stárnutí ve více hrách uvítal. Ale chce to nějak omezit. Přece jen si neumím předtavit že bych hrál RPG, plnil vedlejší questy a před koncem hlavní linie mi posava umřela věkem a mohl bych hrát znovu. To bych si hru nemohl užít, ale byla by to honička - honem toho postíhat co nejvíc.
Myslím, že na tomhle je nejideálnější řešení jako ve Fable - postava stárne s hlavním příběhem (i když by to mohlo být pomalejší a plynulejší - dosaženo delším příběhem :-)). Tam se člověk nemusí stresovat že kvůli věku nedohraje. A po dohrání se mu stárnutí zastaví.

Myslím, že stárnutí by se dalo i zajímavě využít v RPG. Spolu se zvyšujícím se věkem by se mohli lehce měnit statistiky... inteligence růst, síla klesat (ze začátku vůbec na stará kolena rychleji,...), apod. Přece jen ve všech RPG schopnosti pouze získávám stávám se supermanem a osvojím si styl boje který využívám až do konce. Pokud bych v průběhu hraní věkem některé skilly začal ztrácet mohla by to být příjemná změna. byl bych nucen přizpůsobovat bojovou strategii a hra by se nestala tak stereotipní.

Představa že se z nezkušeného děcka vypracuju na nabušeného bouchače (no v mládí budou strenght silly růst podstatně rychlsji než cokoliv ohledně inteligence) který všechno pokosí svým svalnatým tělem a velkým mečem. Potom postupně začne moudřet, tělo pomlau chátrat, narostou vrásky a najednou bude třeba z meče přecházet na kouzla až se ze mě stane šedivý charismatický Gandalf který moc ran neustojí, ale všechno smete silnými kouzly...
Hra by byla rozmanitější (teď buď celou hru buším mečem, nebo posílám firebally), při dobré vyváženosti by se kouzelncíci zbavili svojí nevýho v počítcích - v počítcích by to nebyl kouzelník ale bouchač.

Overwatch
Overwatch
Level 1 Level 1
22. 4. 2008 11:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je zajímavý problém, který podle mě nejde vyřešit jednoduše tak, že do akční/dobrodružné hry místo mladého agilního atleta frkneme starého dědka. Jak by se to potom hrálo? Kdyby dělal všechny ty salta, přemety a ručkování, vypadalo by to směšně. A kdyby dělal věci adekvátní jeho věku, tak by to nefungovalo. Belhat se se staříkem o berli přes dlouhou planinu aby pak sejmu bosse? A čím? Umlátil by jej berlí?

Mladí hrdinové jsou ve hrách proto, aby to vypadalo cool. Solid Snake nám sice zestárnul, ale není to vyloženě dědek. Postava vypadá pořád stejně, jen mu přibyl knírek a sem tam nějaká ta vráska.

Kdyby hráč ve hře postupně stárnul až by zemřel, taky by to asi moc nefungovalo. Pipláte se s postavou x desítek hodin a ona pak chcípne a to tak, že se této přirozené smrti nijak nevyhnete. To by moc neuspělo. A plodit potomky, kteří by něco podědili taky není moc dobrý nápad, protože to je prakticky založení nové postavy.

Řekněme si na rovinu, kdo hrál v The Sims 2 úmyslně od začátku za důchodce? Nebo doborovlně zestárnul do důchodcovského věku a pak dobrovolně umřel? Ano, někdo určitě, ale masy lidí to asi nebudou. Já jsem se v Sims vyhýbal stáří jako čert kříži, protože mě to moc nelákalo. Prostě jsem nechtěl být starý.

Hra, která by chtěla být "ve stáří" dobrá, by musela být od počátku designována s touto featurkou, aby to nepůsobilo blbě. A ubrat hrdinům trochu vlasů (Kane and Lynch) nepovažuju za nějaký významný herní prvek. Pokud by se stárnutí hrdinů nějak dotýkalo hratelnosti a ovlivňovalo ji, tak proč ne, ale myslím, že přirozená (=nevyhnutelná) smrt je ve většině her nežádoucí.

Jiné by to bylo u adventur, tam si dokážu představit, že by byl v příštím díle Broken Sword jeho hlavní hrdina nějaký čtyřicátník a v dalším díle charismatický dědek. Tam by to mohlo fungovat, protože se tam "nic neděje" - hrdina jen chodí a mluví. Ale cpát stáří do většiny mainstreamové produkce (= akční hry) podle mě nemá moc smysl.

Ale třeba se v Mafii 3, nebo dalším GTAčku dočkáme nějakého cool staříka, ze kterého bude sršet charisma na všechny strany. Proč ne?

Grympy
Grympy
Level 1 Level 1
22. 4. 2008 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak třeba v Guild hráč stárne a nechce li se smrtí skončit i se hrou, tak musí zplodit dítě a ideálně ho poslat studovat, aby to nebyl vůl a měl nějaký vlastnosti, který jsi takhle jako otec (možná i matka) mohl ovlivnit.

montana.
montana.
Level 1 Level 1
22. 4. 2008 19:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dole zminovanej Splinter Cell je docela dobrej priklad.
Sam nejen ze starne, ale uz v prvnim dile ma hodne pres ctyricet (tusim, ze ve Splinter Cell knihach je receno neco kolem 47-49). Navic neni nijak zvlast glorifikovanej, jako napriklad Solid Snake :)

infernal.michal
infernal.michal
Level 1 Level 1
22. 4. 2008 11:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zamyšlení je to rozhodně zajímavé. Hrám by určitě neuškodila větší hloubka, ale zda by zrovna generační řešení bylo tím pravým? Těžko říci. Ale rozhodně by se

Lykantrop
Lykantrop
Level 1 Level 1
23. 4. 2008 08:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podle me je na tom velice dobre serie Splinter Cell , kde hlavni hrdina prochazi i psychologickym vyvojem. (a v dalsim dile z nej uz bude psanec)

Glutton
Glutton
Level 1 Level 1
23. 4. 2008 07:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ale jak už tu bylo zmíněno, asi by nemuselo být špatné do hodit do nějakého MMORPG. Přece jen single RPG člověk dohraje kolem 30ti hodin. A pak není problém spustit novou hru za novou postavu. Ale MMO? Tam se hraje měsíce až roky. A pořád se v čem postavu vylepšovat. Člověk nemá motivaci zkoušet jinou postavu. Pamatujici jak u WoW jsem si vzal bojovníka. A na nějakém 40tém levelu jsem měl strašnou chuť si zkusit třeba nějaké magické povoláni... ale věděl jsem že abych si ho pořádně užil tak budu muset strávit týdny s novou postavou a tu současnou uložit k ledu. Ale věděl jsem že stejnou dobu tu současnou vyleveluju na úroveň uznávaného bojovníka. Co si vybrat? Vyhrálo skillvání současné postavy :-/

Takže možná by nebylo špatné zkusit udělat v MMO stárnutí. Kde by hlavní povolání bylo vytvořeno věkem. Ne nějakou abstrakní "class". Samozřejěm by šlo pilovat určitým směrem apod. Člověk by v mládí byl slabý a bez zkušeností. Ale samozřejmě rychlý, bystrý - prostě ideální hraničář či podrpora lukem/puškou z dálky. Postupně by dospěl v chlapa, narostli mu svali a stal by se z něj bouchač. A na stará kolena by začal moudřet prvně v obyčejného healera a buffera a potom na pořádnej bojovej support těžkejma bojovejma kouzlama.

Běhěm života by spodil dítě s nějakou jinou herní postavou (aspoň by tam byla větší motivace k sociální interakci) a to by následně k noob skillů zdědilo část skillů po otci i matce. Takže dva bojovníci by mohli mít děcka co budou mít slušnou sílu už od mala apod. Tím by se člověk dostal během svého života na víc uber úroveň a další dítě by dědilo ještě lepší vlastnosti - tím by nešlo vždy o úplné začátek od nuly. Naopak by se člověk stával pořád silnějším a silnějším. A vyzkoušel by tak různá povolání.

Jackin
Jackin
Level 1 Level 1
23. 4. 2008 12:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Glutton A mel by ho potom na hrani otec nebo matka ? Nebo by si ho pujcovali na vikendy ? Idea dobra, ale problem rodicovstvi by byl vetsi nez si myslis. Treba by vznikly nove profese - pravnik, soudce, socialni pracovnice....

Glutton
Glutton
Level 1 Level 1
23. 4. 2008 13:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jackin Ach to už jsem zapomněl dopsat... museli by se samozřejmě narodit dvě děcka (kluk a holka). Pro každýho jedno. Případně i s možností, že pokud se oba domluví mohou dál pro změnu hrát s opačným pohlavým.
Implementoval bych i možnost "adopcí" - pro lidi kterým se nepodaří najít protějšek tak aby nevymřeli... samozřejmě za to by byl "postih" že by jsi nezdědil žádné skill bonusy od druhého rodiče.

Samozeřjmě hodně záleží na tom jak se tohle vyváží. Je nesmysl aby ti postava umřela "dvakrát do dne". Ale pokud to vyvážíš tak že zemře při průměrném hraní třeba měsíc po dosažení maximálního levelu, tak by to nemusel být takovej problém. To už se stejně ze hry stává rutina.

No jako úplně ideální řešení by u takovýho MMO bylo rozdělení serverů. Tak jak WoW má rozdělený PvP a PvE servery a k tomu RolePlay servery a každej si může vybrat kombinaci jaká je libo, tak možnost vybrat server se stárnutím by třeba hráči uvítali. Já třeba určitě. Není nad to když ve chvíli kdy postavu namaxuju, tak dostat do pracek novou... ale pokud by nebyla uplně noob, ale zdědila kousky toho čeho jsem dosáhl a další a další generace by byla víc a víc uber... lepší než začínat s novou.

hitokage
hitokage
Level 1 Level 1
22. 4. 2008 16:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja to vidim rozhodne jinak. Poprve jsem se setkal se starnutim hrdiny prave ve Fable. Hrac zestarnul s kazdym dalsim postupem a zesilenim (klasicke levelovani tam tusim nebylo), ale sam si mohl volit cas, kdy chce zesilit.
Jak to dopadlo? Strasne jsem si sveho hrdinu oblibil a ve veku hernich 32 let jsem prestal chodit do chramu (nebo co to bylo) pro nove schopnosti. Pokracoval jsem ve hre vecne mlady i za cenu toho, ze nikdy nebudu tak silny. Hru jsem nakonec nedohral, protoze jsem nemel dostatek sily a schopnosti.
A zaver? Nechci aby Lara Croft, Gabe Logan, Batman a dalsi behali po svete jako duchodci, ani jako charisma-starici. Nemam nic proti starnuti ve hrach, jen nechci aby mi zestarli moji oblibenci. Hrdinove, kteri jsou pro me nenahraditelni. Ostatni at si klidne starnou treba do smrti.

Luke
Luke
Level 1 Level 1
22. 4. 2008 17:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hitokage Konkretne Batman po svete jako duchodce beha...

Ulrik_
Ulrik_
Level 1 Level 1
22. 4. 2008 19:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hitokage Vidá, já měl u Fable přesně opačný syndrom. Od Kristových let jsem se pravidelně kochal jizvami svého heróa a když už z něj byl šedivějící dobrodruh se stovkami bitev a pěti ženami, cítil jsem, že prostě tahle postava za sebou něco má, svůj život. Co víc u RPG chtít? Čísla se stávají podružnými,, když za sebou má něco mnohem víc vypovídajícího.

A proto, ať hrdinové stárnou, ať nabývají skutečné zkušenosti a ne jen čísla. I kdyby šlo jen o vývoj jako třeba u Zacka z Crisis Core, kterému přibyde jizva, delší vlasy a spousta zničených iluzí.

Ostatně i ten Batman je největší borec po padesátce:)

Bluemann
Bluemann
Level 1 Level 1
22. 4. 2008 18:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hitokage U některejch postav by to myslím nemuselo být na škodu,U Lary je určitě lepší že je mladá ale takovej gabe logan by mohl být jako stařec mnohem větší respekťák,třeba v rambovy 4 působí 61-letý stallone mnohem drsnějším dojmem než například ve dvojce...

mickthemage
mickthemage
Level 1 Level 1
22. 4. 2008 11:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sims su tak povediac z hry - i ja tam mam v podstate nesmrtelnu postavicku (vdaka elixiru mladi :) ), a nejak netuzim po tom, aby z neho bol hrobcek :)

Na druhej strane, v uz spominanom Guilde, moje postavy prezili niekolko generacnych cyklov - a bola to svojim sposobom zabava.

Ale oboje hry su svojim sposobom tak simulacno-rpg-strategicke hybridy, nez hry s danym pribehom.

Mnoho ludi tu hned hovori o starcekoch a dedkoch, akokeby 40-nik alebo 50-nik boli zreli do hrobu a na odpis - ergo vidime kam to dnesna popularna kultura dotiahla (alebo su prilis mlady, aby si uvedomovali, ze 40 nie je este hrob :)) ).

Imho, toto nie je problem len hier. Ani zapadny komiks v tom prave nema tradiciu. O kolko zostarol Peter Parker za tie roky? Mam taky pocit, ze ani o sekundu :) (ok, neberte to doslova).

Na druhej strane, viem si predstavit starnutie v Oblivione. Pretoze tam cas neplynie tak rychlo, aby hra vo volnom svete rychlo skoncila, a dlhodobejsim hranim (ako tu hram stale ja - napriklad) by to aspon ziskalo trochu na pestrosti. :)

infernal.michal
infernal.michal
Level 1 Level 1
22. 4. 2008 11:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zamyšlení je to rozhodně zajímavé. Hrám by určitě neuškodila větší hloubka, ale zda by zrovna generační řešení bylo tím pravým? Těžko říci. Ale rozhodně by se mi takový stárnoucí 40ti letý borec co je rozvážný a ví co dělá, nemá zbytečné pohyby, šetří se, ale přitom má své kouzlo NEUŠKODIL. Rozhodně mi přijdou současní hrdnové her poněkud ploší. Chtělo by to vdechnout jim trochu lidskosti. Mě osobně oslovil z posledních her Marcus Fenix, Altair a Geralt. Vůbec Zaklínač je zajímavé dílko nejen z pohledu věku ...

Edie
Edie
Level 1 Level 1
23. 4. 2008 13:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

max payne v druhem dile citelně zestarnul....

Vlad16
Vlad16
Level 1 Level 1
23. 4. 2008 07:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslím že záleží případ od případu, stárnutí přidá v určité situaci síle příběhu, třeba v onlinovkách typu wow je to nepředstavitelné, musel by se celý systém vývoje postavy nastavit jinak, aby to mělo smysl. Ale třeba v MGS to vypadá skvěle, a pamatujete na Age of empires 3? tam to díky hraním za potomky dostalo úplně jiný rozměr. Pokud má hrdina v sequelu zestárnout, musí být příběh hlavní tahák hry jinak to není ono. Dokážu si topředstavit i třeba v Assassins Creed kde čas hraje hodně důležitou roli a kdo hrál, ten ví že pokračovat o "hodně" let dál se starším hrdinou by bylo pro příběh úžasné ale musela by to být úplně jiná hra.

Abrahama
Abrahama
Level 1 Level 1
22. 4. 2008 16:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kane and Lynch ma bavilo hlavne tomu, ze hrdinovia neboli mladi nabuchani fesaci, ale ludia ktory sa to toho prostredia hodili.

Podla mna problem neni len s vekom - celkovo by to chcelo ZMENU, nie len vek, ale aj odlisny vzhlad (nie vzdy model-style).

Uz ma unavuje hrat za klise postavy..

xMort
xMort
Level 1 Level 1
22. 4. 2008 10:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Napadá mě ještě Sam Fisher ze Splinter cell série (imho taky stárne) a hlavní hrdina Condemned. Hrdinů srovnatelných věkem s K&L je imho víc. Asi bude záležet i na žánru (jak veverka skákající důchodce Altair by asi nebyl moc uvěřitelný :).

Reklama
Reklama