Gamescom v číslech. Opět byl větší než loni
Neustále píšeme o hrách z Gamescomu, neustále píšeme o záběrech z Gamescomu, trailerech z Gamescomu, dojmech z Gamescomu... Ale co napsat také něco o Gamescomu jako takovém? Několik dní po největší evropské akci svého druhu známe oficiální čísla, a už teď je jisté, že akce opět sebe samu snad ve všech myslitelných aspektech překonala.
Podle pořadatelů bylo přímo na výstavišti v součtu 350 tisíc návštěvníků ze sto šesti zemí světa. Je to vůbec poprvé, co se počet různých státních příslušníků přehoupl přes stovku. Na tom lze dokládat důležitost celé akce na mezinárodní úrovni. Kromě počtu návštěvníků vzrostl i počet vystavovatelů – tentokrát jich bylo 919 z 54 zemí. Tedy 460 pro Pavla a 459 pro Vojtu. Viděli vážně všechno?
Výstava se rozrůstá, výše uvedené cifry jsou o pět procent vyšší než loni. Letos také poprvé proběhl Devcom, akce zaměřená spíše na vývojáře. Na pódiu se vystřídalo téměř dvě stě řečníků během 140 tematicky založených diskuzích. Gerald Böse, ředitel společnosti, která Gamescom pořádá, byl z těchto čísel nadšený a říká: „Nastavili jsme nové standardy.“
Opakovali bychom se, ale Böse zdůrazňuje mezinárodní důležitost Gamescomu. Přínosem bylo zahájení přímo Angelou Merkelovou, německou kancléřkou, o níž hovoří i analytici. Karol Severin z Midia Research například říká, že akce reálně ukázala, kde se herní trh nachází a kam míří. Zahájení Angelou Merkelovou poté bylo poukázáním na to, že hry mají kulturní i ekonomický aspekt, a její přítomnost byl krok k tomu, aby se z nich stal plnohodnotný mainstream.
Joost van Dreunen ze společnosti SuperData ale byl spíše skeptický. Letošní Gamescom byl sice lepší jak loni, i díky představením několika novinek, ale stále mu něco chybělo. Největším neduhem je podle něj to, že si můžete na výstavišti oblíbit hru (produkt), kterou si už nikdy v životě nezahrajete, protože nespatří světlo světa. „To je tragickou součástí všech podobných akcí,“ řekl.