Game Pass zdarma, ale s reklamou. Microsoft zkoumá nové možnosti využití předplatitelské služby
Microsoft uvažuje nad možností nabízet přístup ke službě Xbox Game Pass výměnou za sledování reklam. Novou variantu však zřejmě nabídne pouze na některých trzích.
- Finanční ředitel Xboxu nastínil další možné využití Game Passu
- Jako odměnu za sledování reklamy by hráči mohli získat přístup ke streamovanému obsahu
- Microsoft chce tento obchodní model využít na rozvíjejících se trzích
Finanční ředitel Xboxu Tim Stuart se během konference Wells Fargo TMT Summit nechal slyšet, že Microsoft hodlá protlačit Game Pass na každou obrazovku, na které lze hrát hry. Jednou z možností pro rozšíření služby je podle něj nabídka bezplatné varianty na rozvíjejících se trzích.
„Máme streamování her přes xCloud, takže si můžete předplatit Game Pass Ultimate a streamovat stovky her opravdu na jakémkoli koncovém zařízení, které má k dispozici prohlížeč,” vysvětlil, přičemž zmínil Afriku, Indii a jihovýchodní Asii, kde se spíše než na konzolích hraje na telefonech.
Microsoft si uvědomuje, že by hráče na těchto trzích za jiných okolností nebyl schopen oslovit, právě díky streamovanému obsahu se mu otevírá cesta. Stuart jako příklad uvedl, že by uživatelé za zhlédnutí půlminutové reklamy mohli získat dvě hodiny streamované zábavy.
Tento obchodní model by mohl být spuštěn relativně brzy. Magazín Windows Central uvedl, že se k němu dostaly materiály, z nichž vyplývá, že k uvedení může dojít už během příštího roku. Už v minulém roce se ostatně objevily zprávy o dotazníkovém šetření ohledně zájmu o levnější předplatné s reklamou.