Frictional: prodali jsme 250 tisíc kopií Soma
Pro vývojářské studio Frictional Games měla být Soma esem v rukávu. Nakonec se jí prodalo pouze 250 tisíc kopií, což studio sice označilo za „dobrý výsledek“, ale rozhodně to není tak moc, kolik to mohlo být.
Společnost vzhlíží zejména ke hře Firewatch od studia Campo Santo, jíž se prodalo půl milionu kopií za šestinu času. Soma se totiž začala prodávat už v září loňského roku, zatímco Firewatch až letos v únoru.
Frictional Games pochopitelně hledají důvody, proč tomu tak je. „Možná to znamená, že hra mohla být příliš sci-fi pro někoho, kdo hledal čistý horor. Zatímco jsme mysleli, že mixování žánrů bude ve hře fungovat, je docela dobře možné, že tomu bylo přesně naopak a část potencionálních kupců to odradilo,“ stojí v prohlášení.
Mezi možné důvody společnost zařadila i to, že hra částečně kanibalizuje na úspěchu první Amnesie. Když Soma vyšla, prodeje Amnesie: The Dark Descent současně klesly a drží se na nízké úrovni doteď. „Něco podobného jsme viděli už v případě vydání hry Amnesia: A Machine For Pigs, ale mysleli jsme, že Soma je natolik odlišná, že se to tentokrát nestane. Ale stalo se. Důvodem může být i to, že lidé si hru zařadili do škatulky ‚horory od Frictional Games‘ a berou je stejně,“ uvádí se dále. Do budoucna by se tak mělo studio více věnovat rozmanitosti svých titulů, a podle svých slov, „až vyjde další sci-fi, bude to víc sci-fi a ne horor“.
Jen pro zajímavost. Celosvětové prodeje hororu stoupají přibližně o 120 kusů každý den, a tak vývojáři doufají, že se Soma dočká alespoň o 20 až 30 tisíc většího celkového součtu. Hra vyšla na PC a PS4, a jak u nás dopadla, se dočtete v recenzi.
Závěrem se sluší říct, že Frictional Games rozšiřují své zázemí a nabírají další zaměstnance, takže by studio mělo výhledově pracovat na dvou titulech najednou.