Filmový Assassin nespoléhá na CGI triky
V rozhovoru pro časopis Empire se herec Michael Fassbender rozpovídal na konto blížícího se filmového zpracování příběhu ze světa herní série Assassin's Creed. Fassbender se ve filmu představí v dvojroli Calluma Lynche ze současnosti a jeho španělského předka z patnáctého století, asasína Aguillara. I přes sci-fi tematiku by se však film měl držet v realitě, alespoň co se trikových záběrů týče.
Fassbender si pochvaloval "oldschoolový" přístup filmařů k náročným scénám: "Používáme velice málo zeleného plátna, což je v těchto filmech velice neobvyklé. Máme tak kaskadéry skákající mezi budovami ve Vallettě (hlavním městě Malty). Kaskadér Damian Walters skočil bez jistícího lana z výšky 36,5 metrů do pytle, tak to byla docela neuvěřitelná podívaná."
Navzdory ukotvení triků v realitě, Fassbender film přirovnává ke sci-fi snímku, který zásadním způsobem ovlivnil žánr akčního sci-fi na přelomu tisíciletí.
"Když jsme přistupovali k našemu filmu, vždy jsem přemýšlel nad Matrixem. Myšlenka paměti v DNA pozdvihuje film nad základní fantasy, protože v něm máte něco, čemu diváci mohou věřit."
Samotný generální ředitel produkční společnosti Ubisoft Motion Pictures Jean Julien Baronnet ale tvrdí, že snímek byl vytvořen podle ikonických filmů Batman začíná a Blade Runner.
Ať už film vznikal podle čehokoliv, sami se o výsledku přesvědčíme ještě tento rok. Film, jehož rozpočet se pohybuje mezi 150 a 200 miliony dolarů dle Barroneta cílí na tři rozdílné typy diváků. Nejprve na fanoušky herní série, pak na mainstreamové diváky, kteří mají rádi filmy jako Hvězdné války a Spider-man, a nakonec prý i na diváky, kteří dávají přednost nezávislým filmům.
Ty by zřejmě do kina mohl přilákat režisér Justin Kurzel, který s Fassbenderem minulý rok zfilmoval Shakespearova Macbetha. Zda se mu podaří předvést jiné podání akčního filmu, než které od Assassin's Creed čekáme, uvidíme letos v zimě. U nás film bude mít premiéru 22. prosince 2016.