Far Cry 7 se může více přiklonit k online prvkům. Ubisoft zkoumá, jak sérii ozvláštnit
Výrazně nezměněná mantra her od Ubisoftu, sázející v otevřeném světě na osvědčené postupy a repetitivní, smyslu zbavené aktivity, se vedle značek, jako je Ghost Recon, stává kamenem kritiky i šestého Far Cry. Série jako taková už od třetího dílu přešlapuje na místě, a přehlédneme-li dobovou inovaci s Primal nebo Blood Dragon, pak není zvláštní, že tuto skutečnost vnímá stále více hráčů (byť tomu prodeje opravdu příliš nenasvědčují). Východisko z nespokojenosti hráčů a kritiků má Ubisoft spatřovat ve větším provázání série s online prvky.
- Časopis Axios navazuje na červnovou zprávu Jasona Schreiera
- Značka Far Cry se má se sedmým dílem vydat vstříc online prvkům
Dle zdrojů magazínu Axios se série Far Cry může (podobně jako Assassin’s Creed) vzdálit konceptu výhradně singleplayerových titulů, a potenciálně se tak přeorientovat na live-service formu. Posun léta netknuté formule je údajně Ubisoftem zkoumán už při probíhající přípravě příštího dílu, přičemž Axios nesdílí podrobnosti o rozsahu očekávatelných změn.
Autor článku se rovněž odvolává na slova Jasona Schreiera. Známý herní novinář pracující pro agenturu Bloomberg se koncem června vyjádřil, že Far Cry 7 má doznat razantních úprav, jež jej výrazně odliší od jeho předchůdců. I on nicméně podotýkal, že je příprava teprve na začátku, a je tedy nemožné předjímat, zda z plánů nakonec nesejde.
Možný vývoj budoucích her můžeme tak alespoň prozatím částečně vypozorovat z evoluce zbylých značek Ubisoftu. Jak v The Division, které s myšlenkou live-service vzniklo, tak i u Ghost Recon, které ji poté převzalo, lze vnímat odklon od tradičního příběhového zážitku a posun k dlouhodobému udržení hráče. Vezmeme-li pak v potaz i vyvíjené Assassin’s Creed Infinity, které se tímto směrem ubírá také, pak je obdobná změna u Far Cry nejspíše jen otázkou času.