Zpět na článek

Diskuze: Fanoušci odmítají nové změny v 7 Days to Die

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

JabJab
JabJab
Level 3 Level 3
26. 7. 2025 18:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No jako myslim, že už spoustu lidí takhle postráceli po alphách, nevim co to furt dělaj za kotrmelce. A když už o tom mluvíme, tady je video co včera natočili, kde odpovídají na otázky a řeší budoucnost hry:

https://www.twitch.tv/fubar_prime

Kentán z Montarži
Kentán z Montarži
Level 1 Level 1
23. 7. 2025 10:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Od doby, co jsem hrál Alpha 21 a neskutečně mě vytočily vyloženě všechny změny, tak už navždy zůstanu u Alpha 20.7.

JabJab
JabJab
Level 3 Level 3
21. 7. 2025 10:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo a třešničkou na dortu updatu 2.0 je to, že konzolisti, kteří updatujou, se už nebudou moct vrátit zpět na 1.4, a vlastně ani nikam jinam. Takže bacha na to, jestli mezi váma někdo takový je.

JabJab
JabJab
Level 3 Level 3
20. 7. 2025 12:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pro mě žádná novinka, ta hra je (co se týče zábavy) čím dál horší. Každý nový update vám nejen rozbije save, ale také je daleko víc grindění (který ani nedává smysl), těžší nepřátele a dalších milion způsobů jak vás vytočit, abyste si tu hru prostě nemohli užit a zaručeně si nemohli nic hezkého postavit. Naštěstí na Steamu můžete přepínat mezi verzemi hry, takže já jsem v jedné z těch starších a mám klid. Co se týče kvality apod. tak je to fakt super hra, ale opravdu posledních několik updatů je pro mě ta hra v survivalu modu prostě nehratelná.

LGW
LGW
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
20. 7. 2025 13:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JabJab @JabJab Hlavní nevýhodou starších verzí je naprosto otřesná optimalizace, plus je tam přece jen znát i obecně horší grafika. Ale mechanikami, a gameplayem jsou výrazně lepší. Teď to chceme hrát s kamarády, a budeme se muset spolehnout na módy, díky kterým jsou pak ty novější verze hratelné..

JabJab
JabJab
Level 3 Level 3
20. 7. 2025 13:35 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LGW @LGW Mě naštěstí zajímá především hratelnost, takže já se necítím omezen vůbec (kromě elektroniky, kterou jsem si chtěl vyzkoušet a která v updatu co hraju ještě neexistuje). Je pravda, že dřív mě vytáčela špatná optimalizace a nízké FPS, ale teď na novém počítači i staré verze jedou úplně v pohodě, takže je mi to fuk. Mody jsou fajn, ale za prvé musí existovat mod na to, co zrovna chceš (neptej se mě jak je těžké sehnat mod na to, aby neexistovali přiblblý psi apod. kteří běhají i když v nastavení dáš "walk only") a za druhé ten mod na 99% přestane fungovat hned v dalším updatu. Mně to házelo už tolik chybových hlášek, že jsem skoro neviděl obrazovku. A tehdy jsem se přávě rozhodl radši jít do starší verze a mít klid. Těch věcí, co bych potřeboval zmodovat je čím dál víc, takže se mi to potvrzuje jako správné rozhodnutí.

LGW
LGW
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
20. 7. 2025 15:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LGW @JabJab Tak mě osobně optimalizace zase tolik nebolí, on ten novější hardware ty nejhorší problémy dneska už umí překonat (v roce 2017 nebo 2018 to bylo horší :D ), spíš to jenom říkám, že alespoň nějaký posun tam vidím. Bohužel na úkor právě hratelnosti. Raději budu taky nakonec hrát verzi s dobrými mechanikami než s DLSS.
Módy jsou samozřejmě ošemetné, ale naštěstí se dají najít takové, co třeba vrací do hry learn by doing atd. A nemusí být do aktuální verze upřímně. Chci teď třeba zkusit Undead Legacy, a nevadí mi, že si kvůli tomu natáhnu zpět verzi 20.7.

LGW
LGW
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
20. 7. 2025 12:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Update přinesl nový systém Biome Progression, který dal většině biomů nové zdroje, typy nepřátel a také unikátní přírodní hrozby. Mnoha hráčům ale vadí zpomalení postupu hrou, ztráta volnosti a nucená výroba vybavení jen kvůli přežití v nepřátelském prostředí. Tyto změny podle nich narušují zábavnost a tempo hry."
Tohle je úplně špatně - nové zdroje nejsou, jen byly existující "region locked". Typy nepřátel.. hmm, asi 2, zbytek jsou pouhé reskiny podle regionu. Unikátní přírodní hrozby? To je vtip? Bouřky mají jediný účel - zahnat vás na 10 minut do budovy, kde jak pitomci musíte čekat, než přejde. Umělé prodlužování hrací doby.
Nucená výroba vybavení kvůli přežití? Opět špatně - tohle hra dříve měla! Teplé oblečení do zimy, lehké do horka atd. To se prosím celé seškrtalo, a teď si na přežití delšího pobytu v nějaké lokaci musíte vařit "smoothie", to si nedělám srandu. A pak musíte splnit arbitrární sadu úkolů, abyste dostali "badge", že někde můžete v tom biomu přežít. Takže když máte badge a smoothie, tak můžete v zasněženém lese pobíhat klidně v trenkách. Je to naprosto stupidní. O to víc, že hra v dřívějších verzích ty mechaniky měla.

Fox Mulder
Fox Mulder
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PlayStation
20. 7. 2025 12:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LGW @LGW Tak tak

Michaela Bartošová
Michaela Bartošová
Redakce Redakce
Hlavní platforma: PlayStation
20. 7. 2025 14:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LGW @LGW bouřky jsou jedna věc, druhou jsou ale skutečně unikátní hrozby, které, až na Borový les, mají všechny biomy. Například v Poušti bylo nově zavedeno brutální teplo nebo v Pustině zase radiace. Pak je tu tedy ten dynamický systém bouří. Je ale pravda, že vyloženě nové zdroje nepřibyly, byly ale přerozděleny do lokací. Novinky po updatu ale hráčům opravdu v určitých situacích zpomalily tempo při postupu hrou a chápu, že to může být dost frustrující. No, vypadá to, že vývojáři budou muset trochu ubrat. 😅

LGW
LGW
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
20. 7. 2025 15:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michaela Bartošová @Michaela Bartošová Nic ve zlém, ale radiace opravdu není novinka. Silně radioaktivní zóny například hra měla někdy před Alphou 20 nebo 21. Pak byly odstraněny (a radiace zůstala pouze na okrajích mapy, pokud se dobře pamatuji). U pouště, přiznávám, si nejsem jistý, jestli podobně extrémní zóny byly taky (myslím si ale, že ano). Tak či onak se u drtivé většiny nejedná o novinky.

Je to bohužel především dost evidentním důkazem, že vývojáři naprosto postrádají nějakou širší vizi, kam by hra měla směřovat. Posledních už téměř několik let tak pouze neustále omezují možnosti, jak hru hrát (přitom improvizace a přežití jsou, nečekaně, základem survival/craftovacích her), tlačí hráče do stále užších mantinelů, a v nich jim navíc hromadí stále větší grind. A pak samozřejmě vymýšlejí, jak z toho ještě vytlačit víc peněz..

JabJab
JabJab
Level 3 Level 3
21. 7. 2025 10:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michaela Bartošová @LGW A ještě jsem nezmínil, že starší verze se načitají stokrát rychleji. SSD nebo ne, nejnovější verze jsou vytrvalostní aktivita.

LGW
LGW
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
21. 7. 2025 20:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michaela Bartošová @JabJab Ha, díky za potvrzení. Už verze 1.0 mi přišla, že se nějak tahá, a po 2.0 updatu jsem měl pocit, že jsem se vrátil do HDD éry. Přesunul jsem hru ze SATA SSD na Nvme, a trošku se to zlepšilo, ale když si vezmu, že se mi rychleji ze stejného disku načte i ARK: Ascended... Au. Očividně to ale není problém na mojí straně.

Petr Vecko
Petr Vecko
Level 1 Level 1
20. 7. 2025 10:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja nevim na co si lidi stezuji, kdyz se to da vypnout primo v nastaveni hry. Oboji, jak boure, tak biome progression. Nekomu to muze vyhovovat to mit zaple, urcite bych se nevracel ke starsi verzi jen proto, ze nekteri hraci si neumi nastavit hru podle svych preferenci.

LGW
LGW
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
20. 7. 2025 11:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Vecko @Petr Vecko Lidé si stěžují, protože spolu s těmi věcmi "na povrchu" se překopávají neustále mechaniky, hra se zamyká do většího grindu, protože RNG časopisy atd. A to ani nemluvím o placených cosmetics, co teď také přišly..
Hráči jsou na vývojáře naštvaní už delší dobu, teď už jenom přetekl ten pohár trpělivosti definitivně. 7D2D hraju se střídavou intenzitou někdy od Alphy 12 nebo 13, a naprosto to chápu - ten vývoj je naprosto tragický (a k horšímu).
Hra navíc loni "vyšla" v 1.0 jen proto, aby mohla na konzole pořádně + aby se ospravedlnilo zvýšení ceny. Ve skutečnosti je to ale stále alpha verze.

Petr Vecko
Petr Vecko
Level 1 Level 1
26. 7. 2025 08:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LGW @LGW Na tohle muzu odpovedet pouze stejne jako muj predchozi komentar. Umis si hru nastavit podle sveho?

Vyvojari si dali praci, aby veskery konfigy byly v XML - snadno modifikovatelne i semi-laikem v praci na PC. Bez programovani. Nelibi se ti grind RNG casopisu? Zvys pocet levelu, ktery ti casopis da pri precteni. Je to jen o uprave jednoho cisla pro kazdy casopis, v textovym editoru. Btw je na to uz udelanej mod, staci si ho najit na netu. Sam jsem ten mod psal pro verzi 2.0 a trvalo mi to celkem deset minut.

Placeny cosmetics jsou dneska bezny v kazdy hre na mobil a v skoro kazdy na PC. Proste je to zpusob, jak za neco extra zaplatit studiu, aby mohli hru dale rozvijet. Chces podporit? Kup si to. Nechces? Tak neplat, ale zaroven nebrec, ze hra je porad v plenkach - vyvoj neco stoji. A kdyz budou lidi poslouchat takovy rozumbrady, nepodpori je nikdo, ergo neni se cemu divit, ze hra je na tom tak jak je. Vzdycky je stav hry do urcity miry odrazem podpory komunity hracu.

To, ze se hra v defaultnim nastaveni neshoduje s pozadavky kazdyho konkretniho Karla, kterej je navic linej upravit si hru podle sveho, kdyz tu moznost od vyvojaru ma, za to ti vyvojari nemuzou. Zaprve se nemuzou trefit do vkusu kazdeho, proto defaultni nastaveni nesedne urcite vsem, zadruhe udelali maximum pro to, aby hra byla tak dobre konfigurovatelna, jak jen to u takoveho sandboxu jde. Podle me je nejlepe konfigurovatelna snad ze vsech co jsem hral dosud.

Jen skoda, ze to je s nevyhodou, ze skoro kazdy update rozbije stavajici modifikace, potazmo i ulozene hry. Ale to je proste cena za vysokou miru konfigurovatelnosti. Trade off, ktery je dost dobre prijatelny za benefity, ktere konfigy v XML prinasi.

A to, ze na konzoli nejde hra tak dobre konfigurovat jako na PC, je problem konzole, ne hry.

Reklama
Reklama