Ex-kreativní ředitel TRU vysvětluje záležitost s DLC
V poslední době se na internetu objevila celá řada rozhořčených reakcí ohledně toho, že Crystal Dynamics ze hry Tomb Raider: Underworld vystřihli záměrně několik pasáží a předmětů (o nichž jsme psali loni) jen proto, aby jimi pak mohli zahltit Xbox Live a PlayStation Network (a eventuálně si tím o pár drobáků přilepšit). Na pravou míru musí věci uvádět až bývalý zaměstnanec CD, Eric Lindstrom, který pracoval na TRU jakožto kreativní ředitel a měl tak přímý podíl na tom, že byla učiněna takováto rozhodnutí. Ale vzhledem k tomu, že byl z firmy vyhozen se nyní může svobodně vyjádřit k celé záležitosti.
"Vše, co jsem řekl o problému stahovatelného obsahu je pravda. Pro Crystal Dynamics už nepracuji, takže nemám důvod lhát a v mém NDA se nepíše nic o tom, že bych měl. Mohu vám potvrdit to, že budoucí stahovatelný obsah nebyl ze hry vystřihnut jen proto, aby se později stahovatelným obsahem stal. Jsem jedním ze tří lidí, kteří by to měli vědět nejlépe, protože na tomto rozhodnutí jsme se dohodli právě ve třech a byl jsem to já, kdo ho nakonec učinil. Důvodem byly jednoduše produkční záležitosti, kvůli kterým bychom nestihli datum vydání. To jsme si nemohli dovolit a museli jsme hledat cesty jak bychom ze hry mohli něco odstranit a přitom nenadělat příliš mnoho škod. Já jsem určil to, co bylo ze hry vyhozeno a osobně jsem doufal, že se tento materiál jednoho dne přece jen k lidem dostane, protože se jednalo o velmi dobrou práci, která byla navíc z poloviny hotová. Ale toho dne, kdy padlo rozhodnutí jsme se rozhodovali na čistě produkční bázi. A i kdybych věděl, že se ta úroveň nikdy nestane stahovatelným obsahem, tak bych ji stejně musel vyškrtnout. Kdokoliv si myslí opak buď spekuluje, nebo nemá pravdu."
Oproti tomu kontruje další ex-vývojář, který ovšem říká něco trošku jiného: "Stačí se zeptat kohokoliv, kdo se hrou měl co společného a pokud vám ten člověk nebude lhát, tak vám řekne, že 40% z DLC mělo být původně ve hře. Ale později bylo rozhodnuto, že právě tyto části budou ze hry vyškrtnuty, protože se největší prodeje očekávaly na Xboxu 360 a dosavadní stahovatelný obsah se jevil jako málo zajímavý. Tak nás prostě požádali, abychom něco vyškrtli a udělali z toho DLC." Kdo ví, na čí straně je vlastně pravda. Nejspíš někde na půli cesty.