Zpět na článek

Diskuze: Evoluce gamepadů: směrový kříž, analog i úlety

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

FastIkarus
FastIkarus
Level 1 Level 1
12. 1. 2010 10:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen drobná oprava, Gamecube ovladač nemá 6, ale 8 tlačítek, čtyři pod pravým palcem, analogové L a R pro ukazováčky, doplněné o Z pro pravý ukazováček. K tomu ještě uprostřed start/pause.

FastIkarus
FastIkarus
Level 1 Level 1
12. 1. 2010 15:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A ještě mě napadla jedna věc, která by možná stála v článku za zmínku - papírové kartičky, které se dodávali k některým hrám na konzole s "numerickými ovladači". Tyto kartičky se vkládali přes numerické klávesy a byli na nich ikony akcí, které klávesy v dané hře dělaly. Myslím že to byl případ mj. Intellivision, ale ruku do ohně bych za to nedal.

Ondřej Švára
Ondřej Švára
Level 1 Level 1
13. 1. 2010 05:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FastIkarus: Ano, podobnou vymoženost měl například ovladač k Jaguaru. Přes klávesnici se přelepila průhledná folie s různými symboly pro danou hru a hráč rychleji věděl, co má zmáčknout, když chce vyvolat mapu, inventář a podobně :)

FastIkarus
FastIkarus
Level 1 Level 1
12. 1. 2010 15:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@headup: Dobrá, chápu, ale přesto zapomínate na jedno tlačítko a v lčánku by tedy mělo být, že ovladač má tlačítek sedm.
Stejně tak ovladač od N64 má tlačítek 9: 4xC, A, B, L, R a Z.

Každopádně neberto jako samoúčelné rýpání, myslím to jen jako opravení i tak dobrého článku :)

Ondřej Švára
Ondřej Švára
Level 1 Level 1
12. 1. 2010 12:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FastIkarus: Dobrý den, tlačítka start/pause jsem se nakonec rozhodl mezi akční (herní) buttony nezařazovat u žádného gamepadu, tyto knoflíky byly přítomny již na prvním ovladači NES. Je to jen otázka pohledu na věc.

Reklama
Reklama