Doom Eternal hráči dohrávali víc než Doom
Dneškem končí příběh Doom Eternal, alespoň co se příběhu a dodatečných balíčků týče. Vychází totiž rozšíření The Ancient Gods - Part Two. Ředitel projektu Hugo Martin se v rozhovoru pro web PC Gamer rozpovídal o tom, že Doom Eternal hráči dokončili častěji, než první díl z roku 2016. Také obhajuje kontroverzní typ nepřítele Marauder.
Rozhovor se sice točil právě kolem Maraudera, Martin ale zmínil zajímavý fakt. Procento hráčů, které dotáhlo Doom Eternal po spuštění až do konce, je dle autorů výrazně vyšší, než tomu bylo u předchůdce. Proč? To můžeme jen spekulovat, svou roli v tom ale může hrát například Covid, který dal hráčům možnost trávit u her více času a trochu omezil přísun nových titulů.
Marauder se stal poměrně diskutovaným bodem mezi hráči a fanoušky série. Svou obtížností a komplexitou soubojů totiž tak trochu vybočuje z řady nepřátel, kteří obvykle obtížnost zvyšovali svým množstvím, odolností nebo rychlostí. Marauder umí hráče potrápit na všechny vzdálenosti a je nutné reagovat na jeho chování, což v určitých momentech výrazně snižuje tempo hry. To se některým příznivcům frenetického Dooma příliš nepozdává, Martin je ale přesvědčený, že jde o skvěle nadesignovaného protivníka.
„Představa byla taková, že budeme mít jednoho nepřítele, který si opravdu zaslouží váš respekt, a zajímalo nás, co jeho přítomnost změní i v případě ostatních nepřátel na mapě. Jeho cílem je vás pořádně potrápit a pobavit,“ vysvětluje. Dle Martina by měl Marauder hráče předevší učit, dostávat ho do formy a šlechtit jeho zabijácké schopnosti.
Co vy říkáte na Maraudera? A dohráli jste Doom Eternal?