Dle bývalého ředitele PlayStationu bude vývoj nových her běžně stát více jak 4 miliardy korun
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Dle bývalého ředitele PlayStationu bude vývoj nových her běžně stát více jak 4 miliardy korun

Dle bývalého ředitele PlayStationu bude vývoj nových her běžně stát více jak 4 miliardy korun

Radek Raudenský

Radek Raudenský

6. 9. 2021 14:42 1

Když jsme v roce 2013 žasli nad tím, že se cena vývoje GTA V vyšplhala na závratných 250 milionů dolarů, nejednomu hráči se protáčely panenky. A to nejen jim – tolik peněz dodnes nestojí ani obří blockbusterové filmové projekty. Například film Black Widow od Marvelu měl vyjít "jen" na 200 milionů dolarů. A právě tato částka bude do budoucna průměrných budgetem AAA PS5 her, alespoň dle tvrzení Shawna Laydena, bývalého ředitele společnosti PlayStation.

Reklama

  • Shawn Layden, bývalý ředitel PlayStationu, se vyjádřil k cenám vývoje nových her
  • Dle jeho slov budou hry stát více jak 4 miliardy korun
  • Studia pak budou sázet na jistotu a vytratí se variabilita

Je jasné, že hráči kladou na nové hry čím dál tím větší nároky. Studia tak musí najímat více lidí, strávit vývojem více času, což rapidně prodražuje vývoj. Právě výplaty stovek vývojářů jsou tím, co se na celkové částce projeví nejvíce – společně s marketingem. Zvyšující se rozpočet ale není moc dobré znamení, studia totiž pak sází na jistotu a místo různorodých nebo experimentálních serií se můžeme spíše těšit na několik vybraných sérií, které budou neustále dostávat pokračování. Tím se také zvětší propast mezi nezávislou tvorbou a vysokorozpočtovým průmyslem.

To je mimochodem trend, který PlayStation už nějakou dobu prosazuje. Insideři zmiňovali například to, že japonská společnost uzavřela Japan Studio a odmítla jeho hry pro to, aby se více peněz mohlo napumpovat do “západních” a výdělečnějších sérií.

Shawn Layden pak v rozhovoru pro Bloomberg tvrdí, že chce tento trend zastavit i s pomocí své společnosti Streamline Media Group, která má být pro každého. „Mým cílem, v posledním aktu mé kariéry, je přilákat do herní tvorby více lidí z celého světa.“

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama