Divnich: EA zazdili marketing Dead Space pro Wii
Rekordně nízké prodeje střílečky Dead Space Extraction možná překvapily leckterého analytika i běžného hráče. Ne však Jesseho Divniche z analytické společnosti EEDAR, který v rozhovoru pro Edge Online poznamenal, že maličká prodejní čísla lze jednoznačně svést na to, že společnost Electronic Arts neudělala této hře žádnou marketingovou propagaci.
"EA nepropagovali Dead Space Extraction tolik, jako jiné, podobné tituly. A úspěch či neúspěch jakékoliv hry na Wii závisí právě na tom, jak moc se napumpuje peněz do marketingu. Pokud EA vydali na marketing tak malou částku, tak se samozřejmě tak malým prodejům nemohou divit. I proto si myslím, že to firma samotná nevnímá jako neúspěch."
Abyste si dovedli představit o čem Divnich mluví - pouze za první týden se prodalo v Severní Americe celých sedm tisíc kusů Dead Space Extraction. Dnes, dva týdny po uvedení hry na pulty obchodů, není celosvětové číslo o nic veselejší. Pokud použíjeme data z VGChartz, tak se dozvíme, že celkové prodeje se zatím pohybují kolem hranice padesáti tisíc kusů. A to ani při nasazení těch nejrůžovějších brýlí a přivření obou očí není dobrý výsledek. Až blízká budoucnost však ukáže, zda zafunguje šuškanda a prodeje začnou pomalu stoupat, anebo EA a studio Visceral rozjede nějakou skutečně masivní marketingovou kampaň.