Desilets o Ubisoftu: "Musel jsem lhát"
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Desilets o Ubisoftu: "Musel jsem lhát"

Desilets o Ubisoftu: "Musel jsem lhát"

David Plecháček

David Plecháček

19
Reklama

Kolem Patrice Desiletse je v poslední době živo. Naposledy nám konečně trochu upřesnil koncept chystané hry Ancestors, o které jsme i přes relativně dávné oznámení nevěděli prakticky nic. Ne, víc se tentokrát nedozvíme. Desilets se ale v rozhovoru pro web Gameology rozmluvil o tom, jaké panovaly podmínky v Ubisoftu a co se s jeho odchodem změnilo. A to není o nic méně zajímavé.

Desilets stál u zrodu série Assassin’s Creed, a tak byl všem na očích. Každý se se pídil po novinkách, každý s ním chtěl dělat rozhovor, ale největším úskalím v takové organizaci jako je Ubisoft bylo, že se stejně nacházel na samém spodku hierarchie, a tak musel v takových chvílích soustavně lhát. Nebo mluvit v polopravdách. „Byl jsem člověk, který sice dával rozhovory o tom, co děláme, ale pak jsem vždycky musel přijít s nějakou politickou lží. Stejně bych obdržel nějaký komentář nebo rozhodnutí, které by udělal někdo jiný a ne já,“ říká.

Proto se Desilets rozhodl z Ubisoftu vystoupit. Pro vývojáře ve funkci kreativního režiséra bylo těžké žít s rozhodnutími jiných. V té chvíli si uvědomil, že pokud opravdu člověk pracuje pro tak velkou společnost, vydělává peníze lidem, kterým na vás nijak nezáleží. „Řekl jsem si a dost. Když udělám jiného Assassina, alespoň to budu dělat pro sebe a pro své kolegy a také pro Quebec a pro mé lidi v Montréalu,“ popisuje Desilets své duševní prozření.

Samotný odchod nebyl jednoduchý, ale i jeho vlastní okolí Desiletsovi říkalo, ať odejde, pokud není šťastný. O sedm let později stojí v čele studia Panache. Tým čítá 24 zaměstnanců a do konce roku by jich mohlo být kolem třiceti. Velký rozdíl oproti tomu v Ubisoftu. Pro srovnání Desilets uvádí, že na druhém dílu série Assassin’s Creed pracovalo 800 lidí. Výhody malého týmu si ale umíme všichni představit – především tam zná každý každého.

Desilets se také vyjádřil k titulu 1666: Amsterdam. To je právě hra, kterou věhlasný autor nazývá novým Assassinem. Její osud byl vzhledem k tahanicím o práva nejistý, nakonec ale celá IP patří Desiletsovi a tak je pravděpodobné, že se jí bude studio Panache věnovat. „Amsterdam je moje hra, která se věnuje tématu, že v každém z nás je kus ďábla, ale přesto se někteří chovají dobře a jiní ne. Proč? Je to téma, které je mezinárodní. V naší kultuře je ďábel určitým symbolem, to chci napadnout a to bychom eventuálně tady v Panache udělali.“ Ale pravděpodobně až po chystaných Ancestors. 


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama