Zpět na článek

Diskuze: Death Stranding vyrazil Guerrilla Games dech

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
16. 1. 2019 15:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zarenix: Ano.COD je tam správně. Jde mi o to, že se tady spílá na Kojimu, že "nic moc neudělal" (s čímž odborná veřejnost nesouhlasí) a ACTIVISION udělali "jen" COD, ale mají stonásobný či dvěstěnásobný rozpočet než Hideo kojima. Podle této jednoduché matematiky by měli mít na triku 200 frančíz jako je COD a né jednu. Takže ano, Kojima je prakticky otec jedné série, a firma s dvousetnásobným rozpočtem (minimálně) je taky otcem a matkou jedné série. Chápeš ten nepoměr ? Navíc Kojima se od Metal Gearu už pohnul dál a ACTIVISION ? Máme COD a na další roky máme COD. Supr ne ?¨

Majtě se chlapí, skvělej pokec, odcházím pařit NI-OH horkou novinku na mém počítači. Samozřejmě s joypadem, s klávesnicí by to byla svatokrádež.

Takhle si představuji diskuzi !
@Zarenix: +2 (protože odporuje)
@JabJab21: +1
@leco77: +1
@Masarkavtrenyrkach: +1

JabJab21
JabJab21
Level 1 Level 1
16. 1. 2019 14:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To bude jitrnice jakou svet nevidel!

Khalashnikovf
Khalashnikovf
Level 1 Level 1
16. 1. 2019 12:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.1: gratuluju k povýšení, za to roky si tu psal o lecjaký práci, ale nikdy ti šéf neseděl za zády, kudos :)

leco77
leco77
Level 1 Level 1
16. 1. 2019 11:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.1: No pěkná pohádka, akorát má díry jak prase... Kojima, který točil jen MGS s tím, že to co předvedl na této generaci vlastně ani moc za zmínku nestálo a teď dělá na hře, o které se nic neví, ale už máš jasno, že to bude něco...

A Hidetaka Miyazaki, sorry, ale oproti němu jsou i tvůrci CoD originální géniové. From Software točí jeden styl hry pořád dokola, který nastavili s Deamon Souls. Hry bez příběhu, s jednotvárným gameplayem, odpornou grafikou, pořád dokola stejné... jestli tohle je pro tebe dobrý příklad kvalitního tvůrce? Vážně?

Tohle jsou příklady ale tech nejúspěšnějších jap. vývojářů a ani ti se nedokážou absolutně vyrovnat západní špičce, která je úplně jinde

Zarenix
Zarenix
Level 1 Level 1
16. 1. 2019 17:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.1: Podle mě ten "hejt" na Kojimu je možná i oprávněný. Netvrdím, že nic nedokázal nebo že není geniální. Příjde mi ale, že se o něm mluví v superlativech a přitom za posledních 8 let se podílel na 1 fakt nadprůměrné hře což byl Metal Gear Solid V. P.T. je spíš taká jednohubka a Grand Zeroes dá se říct taky.

Miyazaki pokud nebudu brát Armored Core, tak tam jsou Souls hry a Déraciné jako VR hra. Takže ve výsledku "vymyslel" koncept hry a pak už to jen kopíroval. Problém Souls her je ten, že sou "těžší" a tím pádem je tam menší komunita. Pro Souls hráče je to Pan director, pro Souls nehráče je to "nikdo". To se pak není čemu divit, že když se o něm zase mluví jako o Bohu, tak ne každý s tím souhlasí, protože Souls hry nejsou pro každého. Nenafetoval jsem si příběhy těch her, co jsou skryté a je potřeba si číst každý předmět a průběžně si sám ten příběh skládat. Tak nevím jestli je to taký top, jak každý Souls fanda tvrdí nebo ne. Po herní stránce je to ale dost repetetivní.

Co se týče zase to Activisionu. Call of Duty bylo nejspíš pro hromadu hráčů i o singlu, kde ty příběhy byly dost dobře udělané. V poslední době ten příběh už není tak dobrý a v BO4 ani není. Pak se to stává šablonovité, kvůli multiplayeru. Ale i tak to ty lidi baví, proč by měnily něco, co se každý rok stává jedna z nejprodávanějších her. Pokud by to lidi nekupovali, mohl být nějaký progress, ale asi se jim to líbí tak, jak to je.

A taky podle mě zásadní rozdíl je, že když sleduji titulku her velkých studií, pro příklad vezmu Assassina, tak je tam vytvořil Ubisoft (třeba Quebec) ve spolupráci s Ubisoftem Montreal. Když si zapnu MGSV, tak tam vidím několikrát jméno Hideo Kojima. Jako režisér, scénárista atd.

Zarenix
Zarenix
Level 1 Level 1
16. 1. 2019 14:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@prso: Dark Souls 3 pro běžného hráče nemá příběh. Pro fanatika je to nejlepší příběh. Takže asi tak.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
16. 1. 2019 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leco77: Já to vidim jinak, a nechtěl jsem být na tebe nějaký sprostý, páč jinak máš fajn názory, ale musel bych se do toho vopřít a napsat jeden ze svých elaborátů, což mi šéf za zády v současné chvíli neumožňuje :)

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
16. 1. 2019 12:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsem rád, že v herním průmyslu existují silné osobnosti. Občas z nich vypadne nějaké velmi dobré, neřkuli nadčasové, dílo.
Ale byl bych opatrný s tím odsuzováním tvůrců u velkých vydavatelů. Když to zjednoduším, tak Sony si může dovolit čtyři roky živit tým o několika stech dobře placených vývojářích a nechat je pracovat na single-player hře se "silným příběhem". Případné ztráty zalepí příjmy z jiných oblastí, a i malý zisk ze hry je vyrovnán obrovskou reklamou a publicitou, kterou mu produkt přinese, a který přiláká k platformě, u které má možnost zákazníka dodatečně "monetizovat".
Ale to si vydavatel bez své platformy až tak dovolit nemůže. Respektive neúspěch je mnohem bolestivější. Přiláká snad úspěch A Way Out nebo Unravel hráče k Battlefieldu nebo FIFA, nebo obecně k obchodu Origin? Pochybuji. A obdobné je to u Activisionu, Ubisoftu, WB, Bethesdy, ...
Konami dalo od Kojimy ruce pryč, protože je sice geniální, ale pro ně zřejmě i příliš drahý s nadstandardně nejistým úspěchem.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
16. 1. 2019 14:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JabJab21: Mám ji na čele již několik let a taky jsem ji neviděl :)

Zarenix
Zarenix
Level 1 Level 1
16. 1. 2019 13:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ohledně toho CoD vs. Souls. Příjde mi, že se tu strašně hledí na to, co se hraje v CZ/SK. Neviděl bych vůbec zoufalství na straně vydavatele, že CoD je x let to samé dokola. Já bych řekl, že dávají hráčů, co chtějí. Celosvětově je snad každý nový díl CoD neskutečně populární a má vysoké prodeje (hlavně konzole).

První hra ze Souls série zacloumala herním světem. To ale i Modern Warfare nebo dokonce i CoD 2. Souls série mi příjde, že ji buď lidi milují nebo nenávidí, nic mezi. Kdežto hry od Ubi, EA mají různé variace a i když sou šablonovité, tak nenutí dělat vždy to samé dokola. U Souls her mi příjde, že je to jedna a ta samá hra a jediný rozdíl je grafika. Bloodborne má aspoň jiné zasazení, které se mi osobně líbí o něco víc než Dark Souls série. U třeba Assassin's Creed série je pro mě obrovský rozdíl Origins a Odyssea. Egypt mě vůbec neoslovil, ale řecko mě baví i když je to vlastně jen reskin. Wildlands má neskutečně repetetivní obsah, ale je navržen na Coop. Podle mě se From Software má taky hodně co učit, třeba zmíněný Coop, který je u nich prostě naprd. Po roce od vydání Dark Souls 3 nefungoval jak by měl.

Takže i když je série Dark Souls neskutečný unikát, tak strašně záleží na tom, co za člověka to hraje a jestli ho baví ten "scénář", který předepsali vývojáři. I když jsem si třeba Dark Souls 3 velice užil, tak znova bych to nehrál.

leco77
leco77
Level 1 Level 1
16. 1. 2019 12:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.1: něco z toho jsem hrál (DS a Bloodborne) a ano, nulovou úctu k těm hrám mám. Nepřijdou mi vůbec promyšlené, vlastně mi nepřijdou ničím moc zajímavé. Ale to je můj subjektivní názor. Objektivní ale na těchto hrách je, že jsou opravdu jak přes kopírák, jsou postavené na tom, že děláš jednu činnost pořád dokola, prakticky bez smyslu. Neberu jim úspěch, ale vadí mi, že v jednom a tom samém postu tady vyzdvihuješ Form Software a pak urážíš CoD za nulovou invenci, přitom obojí vyjde úplně nastejno.

Další rozdíl je, že CoD se pořád jmenuje CoD, lidi ví, co od toho čekat a věř nebo ne, i CoD bylo ve své době originální a skvělou hrou. Jenže u From Software? Přesně jak píšeš, je to už 5 her, 3 názvy a rozdíl mezi nimi není skoro žádný. Takže za co je chválíš? Mají v podstatě nastavený podobný model her jako CoD, akorát to jsou dva různé žánry. Rozdíl je, že CoD je na trhu déle.

Jestli bude Sekiro úplně jiné, ok, ale zatím to vypadá téměř totožně jako hry co dělali doteď. Na tyhle marketingové praktiky jim neskočím, protože tvrzení "tato nová hra bude úplně jiná a lepší" je tady odpradávna. Což jistě víš.

Popravdě mi přijde, že se necháš lehce opít rohlíkem. Dopředu soudíš hry, i když o nich nikdo nic neví a hážeš všechny a všechno ideálně do jednoho pytle. Ze západní produkce děláš CoD továrnu a z japonské produkce, která je velmi slabá, vyzdvihneš pár jedinců, kteří vlastně na této generaci toho zatím moc nepředvedli

oleg.rusov@seznam.cz
oleg.rusov@seznam.cz
Level 1 Level 1
16. 1. 2019 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Japonska produkce mela nekolik let utlum, ale jiz se vrací na spicku. Zacatek tohohle roku bude hodne ve znameni JP her, Resident Evil 2, Sekiro a Kingdom Hearts 3 budou velky a uspesny hity. Kojima je clovek, ktery uz nemusi nic dokazovat a muze si experimenty dovolit, Death Stranding nebude zadny mainstream, tohle bude chutovka pro fajnsmekry.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
16. 1. 2019 11:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leco77: Tak zaprvý:
to že nedokážeš ani napsat správně jméno hry, mluví o tom že si žádnou nehrál, či hrál jen velmi povrchně a cítíš k ní nulovou úctu.
Zadruhý:
to že první (druhá) hra ze série SOULS zacloumala celým herním průmyslem je neotřesitelný fakt. Her bylo 5 (počítáme li Tech demo Demon's Souls a spin-off Bloodborne), budeš li počítat SEKIRO tak 6. I když autoři jsou proti a důrazně říkají že SEKIRO neni SOULS hra.
Zatřetí:
CODŮ bylo 15 a to už značí ždímačku a neschopnost Activision přijít s něčim novym. Souls usekly po třetim dílu ! PO TŘETIM NE PO PATNÁCTYM. Rozumíš matematice ? TŘI vs. PATNÁCT ! To už značí zoufalství na straně vydavatele.
Začtvrtý: U kolika případů COD stál za hrou jeden a ten samý člověk ? Jako THE MASTER OF THE CREATIVE DIRECTION OF THIS COPYCAT SHIT ?

Zarenix
Zarenix
Level 1 Level 1
17. 1. 2019 21:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.1: Ještě jedna drobnost k tvému původnímu komentáři ( pokud si to teda přečteš :D ). Studia nepotřebují vůdčí osobnosti typu Kojima. To je člověk, jak už jsem psal v minulém komentáři, který udělal výborné hry a nejspíš za to chce být i "oslavován". Pro starší hráče je to velká persóna a pojem. Pak jsou tu ale hry jako The Last of Us, God of War, Uncharted atd. která práce je brána jako týmová a není vyzdvihován jedinec i když by si to třeba i zasloužil. Do té doby to bude prostě Kojima a Miyazaki jako největší pojmy. Osobně si ale myslím, že i v Ubisoftu, EA, Blizzardu, Activisionu jsou lidi, kteří do té hry přinesly něco vyjíměčného. Ale nikde nevidím "zakladatele" Assassin's Creed ságy, Call of Duty, Battlefieldu i když první díly těch sérií (někdy až pozdější) byly přelomové a zasloužili by si obdiv.

Karlositoo
Karlositoo
Level 1 Level 1
17. 1. 2019 00:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

PS4 master console!! :DD hejty za 3... 2... 1...

Zarenix
Zarenix
Level 1 Level 1
16. 1. 2019 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.1: Ale to je pak nesmysl to takhle hodnotit. S Activisionem se dá srovnávat asi tak Bandai Namco, protože Activision nedělá moc hry. Call of Duty dělá Treyarch a Infinity Ward. Navíc teď Activision stojí i za Crash Bandicoot, Sekiro, Destiny, Prototype a další.

Pak nepobírám větu "ZA PATNÁCT LET MAJ KULOVÝ. KULOVÝ. NOTHING. NIX. SCHEIZE co by se produkční hodnotou rovnalo JEDNOMU dílu COD¨a významem čemukoliv od Kojimy či FROM.". To COD je tam správně ?

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
16. 1. 2019 14:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Khalashnikovf: Dávkuju si práci sám, mám zákazníky, co chtějí práci mít hotovou v určitý den / měsíc / rok. Dokud nejsou stížnosti a každej má co chce, nemám šéfy za zády. Leden je ovšem mrtvej měsíc, kdy se tady nehne ani noha a tak šéfové stojí za zády a doufaj, že nějakou tu práci vykoukaj anebo si myslí, čím intenzivněji mě budou pozorovat u práce, tím víc lidí přijde. Asi tak. Prostě sami nemaj do čeho píchnout a koukaj co dělaj lidi, co nemaj do čeho píchnout. You know the drill.

@Zarenix: Je zoufalství na straně vydavatele jako ACTIVISION, že spoléhají na jednu sérii jež má 15 pokračování a za patnáct pokračování z nich nevypadla série co má třeba 3 pokračování. Investujou do ředitelů a kravaťáklů nemísto toho aby riskly sérii kde to neni:
IDIOT BEHIND THE CONTROLLER, YOU HAVE TRIPLE KILL !

ZA PATNÁCT LET MAJ KULOVÝ. KULOVÝ. NOTHING. NIX. SCHEIZE co by se produkční hodnotou rovnalo JEDNOMU dílu COD¨a významem čemukoliv od Kojimy či FROM.
Naproti tomu FROM což je vývojář, ne vydavatel těch ORIGINÁLNÍCH FRANČÍZ udělal 2x tolik, než ACTIVISION se stonásobnym rozpočtem a znamenal / znamená pro celý videoherní průmysl víc než ACTIVISION. Mluvim o ACTIVISION ne o BLIZZARD.

prso
prso
Level 1 Level 1
16. 1. 2019 14:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám rád argumenty proti Souls sérii, že se v ní dělá pořád to samé dokola a že nemá příběh. Jsou to dobré argumenty, za nimiž jsou vidět hodiny bádání a zkoumání a znalosti herní historie. Jsou to pěkné argumenty, mám je rád.

Rudy
Rudy
Level 1 Level 1
16. 1. 2019 13:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dúfam,že Mark Cerny bude zase pracovat (alebo už pracuje) na architektúre nového PlayStation-u a na ten Death Stranding som zvedavý.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
16. 1. 2019 12:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Masarkavtrenyrkach: Asi proto považuji za nejlepší hru roku 2018 DEAD CELLS, či SUNDERED, žádnej tříačkovej projekt mě ani zdaleka nevypálil bulvy jako tyhle dvě hry.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
16. 1. 2019 12:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Khalashnikovf:+1 No, to je SAFRA názor, kvůli kterýmu nebudu spát !@oleg.rusov: +1 Jakbysmet.

Khalashnikovf
Khalashnikovf
Level 1 Level 1
16. 1. 2019 11:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.1: Potíž je, že v dnešní době ty herní studia podle mě ani o silnou viditelnou osobnost nestojí. Protože jejich éra dávno minula. Taková osobnost by totiž mohla do toho dost kecat a tzn. dělat problémy akcionářům a vzbuzovat u nich obavy, že máš na hře tendence dlouho dělat = ztráty a ne peníze: "předělejte to tedy na mobilní aplikaci a nacpěte Pay2Play model". A rázem je silná osobnost tutam... a na KS se tyhle legendy neuživí a svůj potenciál tam nenaplní. Hideo je prakticky jeden z posledních šťastlivců, co maj tu příležitost mít jméno a dělat na tom co chtějí... smutná éra...

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
16. 1. 2019 11:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Po všech těch zrušených projektech, holomajznách od EA či Ubisoftu, je fajn vidět, že někde v herním průmyslu to klape. Budu se opakovat, ale západnímu hernímu průmyslu lidi kalibru Hideo Kojima či Hidetaka Miyazaki prostě chybí. Nedostatek vůdčích osobností, co jsou ochotni za vizi projektu přijít o život, lidi co tomu co dělají, věří. Tisíce vývojářů(umělců) s nejasným (či kopírujícím) vedením.Trpí tim EA, Activision, Ubisoft to jsou vývojáři bez světla na konci tunelu, bez jasného vizionáře a tak se topí v kopiích sebe sama.
Vůdci projektů u EA či Ubisoftu jsou "fucking pussies", co ohnou projekt, tak aby se líbil managerům. Ba co víc oni ho ani neohýbají, oni už ho rovnou DĚLAJÍ JAKO NUDU PODLE ŠABLONY. Jsou tak vycvičeni, dobře ví že originální nápad nemá šanci na stomilionový projekt. ¨

Jak může někdo spíchnout OPEN WORLD HRU za třičtvrtě roku (FAR CRY NEW DAWN) mi neni jasné.

Reklama
Reklama