Zpět na článek

Diskuze: Death Stranding bude na Steamu i Epic storu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

petr.bena@centrum.cz
petr.bena@centrum.cz
Level 1 Level 1
11. 11. 2019 11:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Není to celé spíše metafora na to jak se lidí vzdalují v reálném světě? Podle mě to má mnohem větší hloubku, než to co se píše níže.

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
11. 11. 2019 09:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Drew7878: Her, kde se nezabíjí proto, že to autoři nepovolí nebo je to z principu hry nesmysl, je spousta. Her, kde zabíjet sice můžeš, ale za každé zabití byť v sebeobraně ti hra nafackuje, je jako šafránu. O to nejspíš Ocelotrovi šlo. Bez ohledu na fantaskní svět, je to hra, která je reálnému životu blízká jako málokterá. V reálu taky můžeš někoho zabít, ale následky jsou velmi vážné. Stejně tak v reálu musíš pro svůj vlastní úspěch budovat vazby mezi lidmi a vlastně nejen mezi lidmi, ale i vazby k místům, předmětům, činnostem...

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
11. 11. 2019 08:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JabJab21: Ty si od Kojimy moc her nehrál viď ?
A fanatický výplod myslíš čim ? Že Kojima vytvořil hru, kde chce hráči ukázat, že se dá udělat hra kde nebudou hráči zabíjet ? Ne, že jim to zakáže, on jim tu možnost dá, ale oni se rozhodnou, že se to ve hře nevyplatí. I ten nejkladnější počítačový hrdina je skoro vždy masový vrah. Ať je to Nathan Drake nebo Sam Fisher. Podle mě je spíš fanatický, tvořit hry ve kterých se zabíjí, jenže po letech fragů to přijde NÁM VŠEM úplně normální. Každej máme na krku tisíce (po třiceti letech hraní já možná milion) digitálních vražd.

Kojima postupně tlačil s nezabíjením na pilu v MGS a u mě se mu to povedlo v MGSV, kde jsem měl 2600 non-lethal zneškodnění a jen 300 zabitých. Do MGS V jsem vycvičen předchozími díly, šel s úmyslem nezabíjet. Vojáci nepřítele byli příliš cení než aby je člověk zabíjel.

Drew
Drew
Level 1 Level 1
11. 11. 2019 07:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.1: Byť chápu, co se tím snažíš říct, tak her bez násilí je spousta. Neexistují jenom akční řežby.

A máš teda divný vkus. Toxické komunity kompetitivních her? To je strop toho, co můžeš ve hrách zažít, nic zábavnějšího nenajdeš. :D

JabJab21
JabJab21
Level 1 Level 1
11. 11. 2019 17:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.1: Jezisi ono je to s tebou jeste horsi nez rano. To uz je fakt neco.

No nic, nekde jsem v tomhle plevelu jeste videl diskuzi na tema nasili ve videohrach. Ja bych to shrnul tak, ze hry maji predevsim lidem dat to, co v realite nemaji, a proto je tolik nasilnych her. Je to stejny jak u filmu, knizek a serialu.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
11. 11. 2019 12:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když sleduju diskuzi, tak minimálně (což může být jedna z vrstev Death stranding) Hideo prokazuje že hry jsou umění, protože jakože umělec musíte svým uměním někoho ovlivnit. A zde se již slovo umělec vyskytuje v několika příspěvcích.

Chlapcí, já mám v hlavě ještě šílenější chorou Ocelotrovu teorii ale neodvažoval jsem se jí vybalit hned. A ta zní:

HIDEO JE BŮH, ALE CHCE NA TO DŮKAZ.

Tato teorie VYŽADUJE JEDINÉ - Sam a hráč jsou dvě odlišné osoby. Nehrajeme za Sama Portera, hrajeme s ním pomáháme mu a on pomáhá nám. My mu pomáháme navigovat ho přes území videohry, on pomáhá nám zbavit se závislosti na na videohrách s násilím. Dle záběru v traileru, kde Norman třískne do kamery a řekne: "WHAT ARE YOU LOOKING AT ?" jsme skutečně dvě odlišné osoby.

Teď už je to na fylozofické rovině a je to čiré šílenství a opravdu JEN TEORIE.
Kdo zná dílo Kojimy, možná mu to nebude připadat jako totální nesmysl.

Někde jsem četl, že chcete-li se stát bohem musíte vytvořit svět a do něj umístit svoji kreaci, svého Adama schopného myšlení a toho musíte opatřit nelehkým úkolem jenž ovlivní jiný svět, a dát mu svobodnou vůli a nezasahovat do jeho konání. Pokud úkol splní prokáže tím svoji existenci a tím existenci svého stvořitele.

HIDEO KOJIMA vytvořil svět DEATH STRANDING, do něj umístil SAMA JEŽÍŠE PORTERA jenž má na svých bedrech odnosit hříchy hráčů a ten s pomocí videoherního světa, jež vytvořil jeho pán a s tělem Normana Reeduse má donutit třetí svět (hráče), aby začal přemýšlet o hrách bez násilí. Což je nelehký úkol a jestliže HIDEO hru vypustil a opatřil SAMa myšlením v podobě algoritmů a v okamžiku vydání dal od ní ruce pryč a nechal jí svobodnou vůli, jeho kreace, jeho SAM získal svobodné rozhodování v podobě joypadů milionu hráčů. Rozhodnou li hráči za Sama, že budou pošťáci radši než assasini a nebudou zabíjet, prokáže to, že SAM BRIDGES PORTER splnil úkol jenž mu zadal jeho stvořitel HIDEO, čímž prokáže legitimizuje svoji existenci a existenci svého stvořitele. Hideo je bůh. Čtvrtá pátá šestá stěna zbořena.

Jak říkám čiré šílenství :)

I´m Sam Bridges Porter and my mission is re-connect (re-programm) YOU.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
11. 11. 2019 11:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Drew7878: Mohl, a na tom je něco špatně?

Za mně je jen dobře, když se nějaký umělec snaží prolomit zaběhnuté zvyky, tím se umění posouvá.

JabJab21
JabJab21
Level 1 Level 1
11. 11. 2019 08:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proboha zivyho co to je za fanaticky vyplody tady. Bud se bez lecit nebo si zaloz sektu tohle fakt neni normalni.@Ocelotr2.1:

Khalashnikovf
Khalashnikovf
Level 1 Level 1
11. 11. 2019 07:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.1: Ať už je to z tvý hlavy nebo, takhle to přesně je.

Kdysi tohle udělala Journey, kdy zjištění, že tam je i někdo jinej, pro mě bylo ohromující. A že si můžeme jen pomáhat? Nádherný!

Ten samej prvek sem si prožil s Talos Principle (teda kromě zborcení představ o realitě a pojmu Já jsem, tedy Existuju), kde si taky můžete pomáhat... ale ne jen tak ledasjak. Až půl roku po dohrání hry sem pochopil, jaký měli moje akce ve hře důsledky, když jeden z lidí v mém friend listu na Steamu udělal screen s fotkou mýho náhrobního kamene jakožto posla. Nádhera.

A DS začíná vypadat jako další takováhle přesahová hra, sem ještě zvědavej do až jaký hloubky to půjde. Ale tohle je prostě next level hraní o úplně nečem jiném... opět, Nádhera!

DJBlack
DJBlack
Level 1 Level 1
10. 11. 2019 13:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Opravdu si ten jantar umí udělat i rozhlednu ale přístřešek pro náklad ne?

JabJab21
JabJab21
Level 1 Level 1
12. 11. 2019 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.1: Strasne se mi libi ze se ode dneska budes pekelne soustredit aby te nahodou nekdo nenachytal ze delas totez :D Jinak jsem rad ze ses probral, snad ti to zustane a nespadnes zpatky do DS fantasmagorie.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
12. 11. 2019 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JabJab21: Za to z tebe tady padaj pokaždý objevný perly, co maj co říct. A to nedokážeš ani napsat háček a čárku nad písmenem.

prs
prs
Level 1 Level 1
11. 11. 2019 11:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Drew7878: Podle mě chce Ocelotr říct, že DS navozuje v podstatě trochu jinej mindset. Ta dělící čára mezi realitou a hrou je posunutá v tom smyslu, že člověk přemejšlí víc jak v reálnym světě co se týče důsledků svejch činů, přispívání „komunitě“ blabla. Když to řeknu úplně tupě: víc se chová jako člověk. Nejde primárně o to někoho porazit, ponížit, bejt nejlepší (max. mít čupr most přes řeku s tisíci lajky), ale tak nějak bejt součástí smysluplnýho světa a mít v něm roli. Ta hra primárně není o spektáklech, což prostě v AAA produkci nebejvá častý.

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
11. 11. 2019 11:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Drew7878: Hry a i jiné druhy umění jsou často alegoriemi reálného světa. Otázkou je, co v umělecké licenci odpovídá čemu v realitě a co tím chceš jako autor říct. Hry se možná až příliš často profilují přes násilí (a nic proti tomu, pokud je to dobře podané), tak je fajn vidět, že to někdo vezme z trochu jiného úhlu. Ostatně u filmů je akční žánr, kde hrdina zabíjí nepřátele po tuctech, taky považován jen za záležitost pro odreagování bez hlubšího smyslu (čest výjimkám).

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
11. 11. 2019 10:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smaug.: +1. Přesně.

Prostě videohry jsou se zabíjením vlastně totálně nerealistickým artiklem, ať maj realisickou grafiku jakou chtějí. Když doma v pokoji zabijete někoho brokovnicí dovedete si představit ty NÁSLEDKY, ať to chcete skrýt, nebo když na to přijde váš známí či příbuzný ?

To ve videohrách vás pošlou v každém druhém úkolu NPC vyzabíjet nějakou sluj či kanál, zabijete 200 banditů a utrháte jim hlavy a v městečku jsou všichni šťastní a ještě vás plácají po zádech. Zabíjení ve hrách nemá logické následky, není trestáno, ba je glorifikováno a odměňováno, za to jak rychle to stihnete a když přihodíte BRUTAL ULTRA BLOODBATH KILLS dostanete speciální odměnu. Dovedete si představit, že se mamince pochlubíte, že jste zabili 200 lidí v reálném světě a pár z nich jste ukousali uši a utrhali končetiny ? :)

Většina vývojářu reálný a herní svět prostě nemýchá a nepozastavuje se nad tím. Je to STATUS QUO se kterým nikdo nechce nic dělat, nebo neví co dělat, nebo se bojí s ním něco dělat, že hra propadne.

Hideo Kojima to chce ale mýchat a chce s tím něco dělat. Jedni ho budou považovat za génia, jiní za blázna, jinak už to nebude, nachází-li se dílo jakéhokoliv umělce na tomto pomezí.

JabJab21
JabJab21
Level 1 Level 1
11. 11. 2019 08:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.1: Co tim naznacujes? Ze clovek co hral hry od Kojimy se automaticky promeni v to co si tady predved pred par komentarema, ze na to nemuzes prestat myslet ani na minutu aniz bys to hral a dalsi kydy? V tom pripade si snad radsi ani nic od nej nezahraju abych to nechytil :D

Dej si na chvili pauzu, pak se podivej na to co si napsal, mozna pak te napadne prepsat to jako normalni clovek a ne jako fanatik/zavislak.

EDIT: Nejde mi o obsah, filosofuj si jak chces, ale ten totalne emocionalni zpusob absolutne mimo misu je neco co mi vadi. Mel by sis fakt dat aspon na 5 minut pauzu od toho a pak se vratit k diskuzi, jestli to teda vubec zvladnes.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
11. 11. 2019 08:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Drew7878: triple AAA hry bez násilí s produkčními hodnotami DEATH STRANDING nebo MODERN WARFARE ? Ukaž mi jednu.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
11. 11. 2019 07:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Khalashnikovf: Já DEATH STRANDING nehrál, ale praskala mi z něj hlava celej víkend. Nedokázal jsem na něj ani minutu přestat myslet a pak mi to docvaklo. Šel bych až tak daleko, že bych tvrdil, že ten bordel co zničí svět v DEATH STRANDING se vyvalil ze všech těch zabitých ve videohrách. To jsou ty BTs, Beached Things z přeplněného videoherního podsvětí.

A další věcí je rovnováha, která se neudržuje asi jen na Samově těle, ale bude se muset udržovat i v rámci serverů a hry, jinak se spodní zatopený svět vyleje do světa horního a způsobí nový DEATH STRANDING, který zničí vše co hráči postavili. Zřejmě i chování hráčů ovlivňuje Timefall a počasí, spodní svět se bude plnit jak hrnec zabitými, nejdřív prosakuje Timefall, pak přijdou BTs a nakonec DEATH STRANDING.

Abik
Abik
Level 1 Level 1
Hlavní platforma: PC
10. 11. 2019 14:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Veľké hry čo stoja za to vždy vyjdu na Steame :)

Drew
Drew
Level 1 Level 1
11. 11. 2019 11:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Já nehodnotím to, jestli je to dobře / špatně, jenom nelze porovnávat hru nebo jakékoli umění s realitou, to je mimo. Mohou tam být nějaké reálné prvky, ale umění přesně podle reality by ani nikoho nezajímalo.

Drew
Drew
Level 1 Level 1
11. 11. 2019 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.1: Proto je to hra a ne reálný svět, ani jeho simulace. To bys mohl takhle argumentovat u každého umění, že v realitě by to bylo úplně jiné.

Drew
Drew
Level 1 Level 1
11. 11. 2019 09:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.1: Co třeba závodní a sportovní hry? Nikde si nespecifikoval žánr, mluvíš jenom o hrách samotných

Khalashnikovf
Khalashnikovf
Level 1 Level 1
11. 11. 2019 08:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.1: Jak říkáš, stále platí Journey, Talos Principle, .. ok, Nier Automata je taky dost přesahová díky nejposlednějšímu konci všech konců...

Takže jo, jsou, ale DS se přece jen vymyká a to jen díky tomu, že byla Sony dost blázen na to, aby tomu trhlýmu japončíkoj dali tučnej balík kačen :) A díky bohu za to!

EDIT: Ne bohu, ale kapitalistickej výdobytkářům a akcionářům :)

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
11. 11. 2019 06:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sam Bridges Porter má od svého autora neskromnou misi. A tou misí je vyléčit hráče závislé na násilných videohrách, a naučit je chovat se ve videohrách jako v normálním životě, kde nezdravíte člověka headshotem do hlavy.

Samozřejmě, že závisláci nejdřív nechtěj a tak jim vrazí do ruky tašky a na břicho dá mimino a nutí je vyvažovat Sama pomocí L2 v R2, v rytmu odpovídajícímu počtu zabitých v běžné videohře.
Ti, kteří se násilí nechtějí vzdát (Those bound to Hades) ho budou nazývat kacířem.

Misí Hideo Kojimi bylo o roku 2000 (MGS2) vytvořit AAA hru, ve které hráči nebudou chtít zabíjet. A završil to v DEATH STRANDING, kde se od prvního traileru snaží masám závislých na smrti, prodat svůj koncept nenásilné videohry a vyléčit je. Zároveň tím chce ukázat celému videohernímu průmyslu, že to jde i jinak než zkrze ustřelené hlavy, utrhané končetiny a toxické komunity kompetetivních her.

Věří tomu tak,že si Hideo oholil krk, dal hlavu na špalek a hráčům vrazil do ruky sekyru. Protože tohle je to "for what is he fighting for". Možná tim smazal pátou stěnu, protože on vyrobil videohru skrze níž chce ovlivnit myšlení hráčů, což zpětně ovlivní jeho život a stěny mezi realitou a hrou se začínají stírat.

Ať tento experiment vyjde nebo ne tohle jde mnohem dál a hloubš než je schopen kdokoliv z nás pochopit a já tleskám.

I´m Sam Bridges Porter and my mission is re-connect YOU.

Reklama
Reklama