Daxter engine od Ready at Dawn jde na dračku
Dobré zboží se prodává samo. Alespoň to tvrdí bůhvíjak staré přísloví, které do puntíku platí pro third-person akci Daxter pro PSP, jejíž tvůrci z týmu Ready at Dawn si kvůli ní vyvinuli svůj vlastní engine, maximálně využívající možností handheldu PSP. Na hře se vyspělost této technologie projevila ve vyloženě minimalistických nahrávacích časech, rychlosti celé hry s spoustě vizuálních efektů podporovaných přímo enginem. Stručně řečeno, Daxter je po stránce technologické i po stránce hratelnosti jednou z nejlepších her pro PSP. Není tedy divů, že si toho všimli i ostatní vývojáři a promptně projevili o možnost využití Daxter enginu zájem.
Tvůrci z týmu Ready at Dawn to zřejmě nečekali, ale rozhodně se zájmu jiných vývojářů nebránili a licenci k použití enginu jim prodali. Informace o tom, které týmy si licenci k PSP enginu od Ready at Dawn zaplatily je sice tajná, ale ono to nakonec stejně najevo vyjde. Zdá se tedy, že se nám blýská na lepší časy a do budoucna se problém s dlouhými nahrávacími časy v případě PSP her stane čím dál tím méně závažnější. Proto nezbývá než tvůrcům z Ready at Down přát, aby jejich technologie využilo co nejvíce vývojářských týmů, v čemž by neměl být problém. Engine je kromě své technické vyspělosti i dosti universální a kromě third-person akcí prý zvládne i širokou skálu dalších žánrů včetně first-person akčních titulů.