Dark Train přestavuje krakatici Ann
Česká temná puzzle-adventura Dark Train odhalila další ze svých podivných tajemství. Při představení loni v listopadu jsme se dozvěděli pár informací o vzhledu hry a herních mechanismech.
Příběh hráče postaví do role správce podivného vlaku, který má za úkol dovézt model světa do konečné destinace. Aby se tam dostal, je třeba s modelem pracovat, vagóny přestavovat dle vzájemných vlivů sousedících prostředí, vyrábět palivo pro další cestu a odhalit tajemství podivného temného vlaku.
Ve hře hráči bude napomáhat mechanická krakatice Ann, která bude sloužit jako ovládací kurzor a hráčova spolupracovnice. Ann by měla mít vlastní osobnost a reagovat na herní prostředí. Mechanická konstrukce ji dovoluje měnit velikost či celkovou podobu, její umělá inteligence pak způsobí, že v některých částech temného vlaku ji může přepadnout strach, schová se či přestane na chvíli reagovat na hráčovy příkazy.
O Ann se musí hráč starat - nárazy ji mohou poškodit, v chladu ji mohou zamrznout chapadla - ale spokojená hráči nabídne přístup k inventáři, pomocí svíticích očí hráči předat informaci o změně stavu ve vlaku či hráče varovat před nebezpečím. Nicméně se nejedná o jedinou mechanickou krakatici ve vlaku a její "sestry" nemusejí nutně mít stejné zájmy jako hráč.
Dark Train každou novou informací zní komplexněji a zároveň zajímavěji. Na začátku léta bychom se měli dočkat hratelné demoverze, ve které si vyzkoušíme, jak se temný vlak řídí.