Crystal Dynamics letos potřetí propouští, kvůli Tomb Raideru končí desítky lidí
Crystal Dynamics oznámilo už třetí letošní vlnu propouštění.
- Crystal Dynamics propouští téměř 30 lidí v rámci třetí letošní reorganizace napříč odděleními
- Studio tvrdí, že chce zefektivnit vývoj nové Tomb Raider hry
- Předchozí propouštění souvisela s interní restrukturalizací i zrušením rebootu Perfect Dark
Crystal Dynamics už potřetí během jediného roku propouští. Studio oznámilo, že v rámci „nezbytné reorganizace“ přijde o práci téměř 30 zaměstnanců napříč odděleními. Cílem je podle vedení „optimalizovat vývoj nové Tomb Raider hry“ a připravit studio na budoucí projekty. Situace je o to závažnější, že jde o již třetí vlnu propouštění v roce 2025. V březnu studio propustilo 17 lidí, v srpnu následovalo další kolo škrtů poté, co Microsoft zrušil reboot Perfect Dark, na kterém Crystal Dynamics spolupracovalo s The Initiative. Série redukcí tak výrazně zasahuje kapacity týmu, který podle všeho pracuje s minimálními rezervami.
Přes 200 zaměstnanců Rockstaru požaduje návrat propuštěných kolegů
Nespokojenost v týmu vývojářů GTA 6 roste. V novém dopise adresovaném vedení vývojáři chtějí, aby společnost znovu přijala propuštěné kolegy.
Vývoj nové Tomb Raider hry byl oznámen už v roce 2022 jako velký projekt na Unreal Enginu 5. Od té doby však studio zveřejnilo jen jediný kus generického koncept artu. Stagnace vývoje a další propouštění tak vyvolávají otázky, v jakém stavu hra skutečně je. Studio zdůrazňuje, že rozhodnutí bylo učiněno kvůli rostoucím tlakům herního průmyslu. Současně ujišťuje, že chce pokračovat v práci na „vlajkovém“ Tomb Raideru a vytvořit základ pro nové projekty.