Codies představují nový engine EGO
Všechno se pohybuje po neúprosné křivce vývoje, s čímž se pochopitelně váží i věci spojené s hrami. Čas od času je tedy nutné přijít s vylepšeným, ještě lépe zcela novým technickým enginem, zaručující dané společnosti kvalitu pro nadcházející projekty. Dnes se výše napsané týká Codemasters, kteří představují pokrokový engine EGO. Podle tiskové zprávy byl zmíněný engine budoucích her od Codies vyvíjen po dlouhé tři roky a nabízí kompatibilitu s takřka všemi platformami napříč herním spektrem. Stavět se však musí na něčem ozkoušeném, čemuž v tomto případě pomohl předobraz EGA, engine Neon, jenž byl použit u závodního titulu Colin McRae: DiRT. Z pohledu financí vyšlo všechno na jedničku, neboť všechny vynaložené finance (celkově asi 1,6 mld. Kč) se v nejúspěšnějším roce společnosti zase vrátily do kasy.