Co týden dal: Zprávy v předběžném přístupu
Pokud jste nám zachovali přízeň a každý den se koukali na náš novinkový servis, nemusím vám říkat, která společnost hrála minulý týden dominantní roli. Těch zpráv, které vzešly z tiskové konference svolané při příležitosti představení finančních (a jiných) plánů roků budoucích, bylo spousty. Nikdo z nás tyto zprávy nemůže opomíjet, ani já ne, a i když bych si přál diverzitu větší, musím spolu s vámi vzít zavděk tím, co nám Electronic Arts připravilo - a třeba nějakou diverzitu vytřískáme i z toho…
První podskupinku si uděláme z her, které EA chystá vydat v tomto fiskálním roce (tedy v období od 1. dubna do 31. března 2017). Vezmeme si to hezky popořadě - v první kvartálu chystá společnost jedinou hru, námi zdojmované Mirror’s Edge Catalyst s Faith v hlavní roli. Ačkoliv byla hra o několik dní odložena, rozmezí 1. dubna až 30. června zcela určitě stihne.
Kvartál následující, který probíhá od 1. července do 30. září, bude patřit sportovním hrám. Žádná revoluce na poli platforem se nekoná, a tak jedinou velkou sérií, jež zůstává věrná osobním počítačům, je FIFA 17. NHL 17 spolu se sérií MADDEN skončí pouze na konzolích, a nějaký zvrat můžeme v budoucnu jen těžko očekávat.
Čím dále se posouváme v čase, tím víc jsou informace zajímavější. Na třetí kvartál v období mezi 1. říjnem a 31. prosincem připadají hned dva velké tituly - Titanfall 2 a Battlefield. Prvně jmenovaný počin je stále pod hlavičkou Respawn Entertainment a na poli multiplayeru to bude mít velice těžké. Pokud vám přijde, že Battlefield je z tohoto hlediska přímou konkurencí, Electronic Arts se odvážného kroku nebojí. S tvrzením, že jedna značka nebude parazitovat na druhé, nýbrž že obě alespoň pokryjí trh multiplayerových FPS her souhlasit nemusíme, co je ale potřeba vzít v potaz je další díl série Call of Duty, která do klání pro více hráčů může dramaticky a drasticky zasáhnout.
Ale pokračujeme - poslední kvartál připadající na první tři měsíce roku 2017 se ponesou ve znamení značky Mass Effect. Andromeda se opravdu odkládá až někdy na čas po Vánocích, a fanoušci tak budou muset čekat dále. Další značkou, na jejíž přímého následovníka také musíme čekat, je Need for Speed. I když budeme heretici, a přiznáme, že dalším následovníkem bude jakýkoliv další díl nehledě na kvalitu, další porce závodů ze studia Ghost Games i tak vyjde až v roce 2017. A tentokrát, tentokrát se to prý povede!
Ten samý rok, jen o několik tisíc světelných let jinde - další hrou, která naše kotliny spatří v roce 2017, je pokračování Star Wars Battefront. I když podpora stávajícího dílu trvá, vývojářům to nezabrání v nových pracích na dalším projektu. Podle Blakea Jorgensena chce Electronic Arts vydávat jednu SW hru každým rokem. Tak uvidíme.
Závěrem se posuňme do budoucnosti nejvzdálenější. Stále tlumočíme slova Blakea Jorgensena, finančního ředitele EA, který povídal o open-world projektu, jež by se měl svou podobou a principy podobat konkurenčnímu Assassinovi. Pracuje na něm studio Motive v čele s Jade Raymondovou, která právě stála u zrození konkurenční série. Pokud jste zvědaví, jak bude vypadat varianta v enginu Frostbite, počkejte si do roku 2019 nebo 2020…
Ano, ano, pokud je řeč o EA, musí být řeč zákonitě i o Battlefieldu. Už jsme ho nakousli, víme, kdy vyjde, víme i přesné datum, a tak se podíváme na další střípky, které se k nám dostaly. A že jich nebylo málo. Začněme třeba formou vydání. Pokud jsme mluvili o tom kdy, musíme mluvit i o tom jak - ačkoli se nás tato zpráva v Evropě netýká, je zajímavé sledovat vyvíjející se trendy, mezi něž patří i digitalizace. Ve Spojených státech se totiž EA rozhodlo na PC vynechat verze s diskem uvnitř krabičky a místo toho sází na klasické digitální kódy.
Na popularitě to hře ale neubralo. Battlefield drží s 1,2 miliony kladných ohlasů na YouTube titul za nejúspěšnější videoherní trailer všech dob. A když to srovnáme s konkurencí (tedy s Call od Duty: Infinite Wrafe), tak si nevede špatně, jelikož CoD je na úplně druhém protipólu škály popularity. Více zajímavostí naleznete v původní novince.
Co by mohlo popularitou silně otřást jsou mikrotransakce. Ačkoliv nás výkonný ředitel společnosti Electronic Arts ujišťuje, že se nebude jednat o nic strašného, přesto by nejeden fanoušek raději zůstal bez nich. Pokud se to tak dá říct, EA se to snaží vzápětí u svých fanoušků náležitě vyžehlit informací, že první DLC bude pro všechny zdarma. Na druhou stranu si zprávu můžeme vyložit i v negativním slova smyslu, když si už několik měsíců před vydáním plánuje napakovat kapsy ještě jinak, než samotnou základní hrou.
Kromě výše zmíněných želízek v ohni kuje EA ještě něco navíc. Podle Blakea Jorgensena a díky několikrát zmíněné finanční zprávě jsme se dozvěděli, že společnost chystá odhalení nové dosud neoznámené IP. Zda „zanedlouho“ znamená ještě před akcí EA Play nebo až na ní nemůžeme usuzovat, přikláníme se ale k první variantě. O co by mohlo jít? Jednou z variant, o které se notně diskutuje, je real-time strategie z univerza Hvězdných válek. Z nějaké se na internetu z čista jasna objevila minutka hraní, a tak veřejnost začala spekulovat, zda se jedná o něco, co je ještě ve vývoji, nebo o něco, co už bylo třeba potají zrušeno.
Drtivou většinu her od Electronic Arts spojuje jedna věc - engine Frostbite. Jorgensen se na během oznamování plánů do budoucnosti otřel o novější konzole (PlayStation 4K a upgradovatelný Xbox), z nich strach nemá. Jejich výhodou proti případným komplikacím s optimalizací je právě zmínění engine, díky kterému jsou v EA „schopni portovat cokoliv kamkoliv, ať je ve vývoji platforma nová, nebo pouze její upgrade“. Ačkoliv s případnou podporou těchto zařízení se evidentně počítá, další nová platforma - Nintendo NX - podporu jistou nemá. Taková dohoda o podpoře by v první řadě musela být pro EA výhodná (zejména počtem prodaných zařízení). Jenže počet kusů se odráží také na té podpoře velkých společností - pokud ony nebudou Nintendo podporovat, nebude si NX kupovat tolik hráčů, a ty samé společnosti přestanou mít o vývoj her na NX zájem. Celou problematiku si můžete přečíst zde, a můžete se mimo jiné dozvědět, zda se historie tak trochu neopakuje.
Každý týden - co každý týden, ba téměř každý den se dočkáme minimálně jedné nově oznámené hry. Minulý týden nebyl výjimkou, a my si teď ukážeme zajímavé novinky. První z nich představila ve středu společnost 2K Games. Víte, jaká značka letos slaví pětadvacáté výročí od uvedení prvního dílu? Zcela jistě hádáte správně - řeč je o oznámení šestého dílu Sid Meier’s Civilization. Hra vyjde už 21. října tohoto roku, přičemž se můžete podívat i na trailer, které oznámení doprovází. Věřme, že se návrat tahové strategie podaří se vším všudy. Oproti pátému dílu by měla hra přijít s několika upravenými mechanismy.
Další sérií, u které se na chvíli zastavíme, bude Call of Duty. Nikoho nepřekvapí, že Infinite Warfare na starou generaci konzolí nezavítá, ale protože chce Activision vyjít hráčům vstříc, na Xboxu 360 a na PlayStationu 3 nabídne kolekci pojmenovanou Modern Warfare Trilogy. Ačkoliv se nejedná o oficiální informaci, nýbrž o únik z řetězce Best Buy, možná známe i datum vydání - a tím je překvapivě už tohle úterý. Na potvrzení tak nebudeme muset čekat nijak dlouho.
A do třetice další únik, který tentokrát oznamuje reinkarnaci jedné z her, jejíž vývoj byl v minulosti zrušen. Studio Arkane, autoři série Dishonored, by se na veletrhu E3 mělo představit také jako tvůrce ambiciózního titulu Prey 2. Podle některých informací by se dokonce mělo jednat o hru přejmenovanou, neboť původní druhý Prey se od prvního dílu i tak podstatně lišil. Arkane bylo s Prey spojováno v minulosti několikrát, ale Pete Hines spekulace prozatím neustále odmítal. Za měsíc bychom měli být moudřejší.
Čistě telegraficky můžeme mezi novinky zařadit i konzolovou verzi druhého dílu z trilogie The Banner Saga. Vyjít by měla 26. června na Xboxu One a PlayStationu 4. A za zmínku stojí i připomínka plánů společnosti Ubisoft, která právě v probíhajícím fiskálním roce chystá vydat pět velkých titulů. Čtyři z nich známe: South Park: The Fractured But Whole, For Honor, Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands a Watch Dogs 2. Tou pátou je dosud neoznámená hra, pravděpodobně od studia Ubisoft Singapore.
Pokud jste si oblíbili akční hopsačku se známými postavičkami z oblíbených filmů, kterou jste navíc mohli odehrát v kooperaci se svým kamarádem či snad kamarádkou, ve středu se objevila smutná zpráva. Společnost Disney končí výrobu a vývoj svých velkých her, což zahrnuje i samotné Disney Infinity.
Jednalo se o zprávu o to zajímavější, jelikož se už interně počítalo s verzí 4.0. Ta měla sloučit nejrůznější univerza, a dočkat jsme se měli postaviček a playsetů ze světa Star Wars, pohádky Moana, Pirátů z Karibiku, či druhých Strážců galaxie. Kromě klasických postaviček se předpokládal prodej i speciálních, vyšších sošek, jež měly představovat ty nejznámější postavy. Pokud vás zajímají důvody, proč série končí, zamiřte do této novinky.
Závěrem se podíváme na jednu jednohubku. Ostatně jako tradičně se objevilo několik zpráv týkajících se Uncharted, z nichž ta nejdůležitější říkala, kolik se v tuto chvíli prodalo jednotlivých kopií. Počítadlo se točí někde na hranici 28 milionů, přičemž analytici počítají s tím, že díl číslo čtyři si koupí 7 až 10 milionů lidí. Není proto divu, že se mnoho tvůrců snaží hrou inspirovat, případně svou tvorbou cílit na hráče, jež jí hrají. O to se v dosud blíže nepředstavené hře snaží i Hideo Kodžima. V rozhovoru konkrétně zmiňuje Uncharted a také - možná pro někoho překvapivě - The Division. Co z toho vznikne, a zda se z jeho tvorby stane něco tak kultovního jako ze série od Naughty Dog ukáže čas.
Vyčerpávající souhrn je zase za námi. Tentokrát jej nebudu protahovat, pozvu vás na sledování příštího týdne, a přesně v neděli v 18:00 si události dní předešlých opět připomeneme.
Videa a podcasty za minulý týden: Retro: Heretic (1994), Hrajte s námi: Table Top Racing: World Tour, hPod 534
Recenze za minulý týden:Battleborn, Table Top Racing: World Tour, Alienation, Battlefleet Gothic: Armada
Články za minulý týden: