Co týden dal: Válku, zločin a trest
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Co týden dal: Válku, zločin a trest

Co týden dal: Válku, zločin a trest

David Plecháček

David Plecháček

Reklama

Týden utekl jako voda a my se společně můžeme ohlédnout za tím, co nám nabídl. Tentokrát se nám nějaká větší aféra vyhnula a tak předchozích sedm dní uplynulo v klidné, pohodové atmosféře. Jak zanedlouho zjistíte, skoro všechny dnešní zprávy mají jednoho společného jmenovatele - bude se umírat. Je jedno, zda zrovna společně zavítáme do New Yorku, do Paříže nebo do počítačové hry, smrt čeká všude, a tak vás vyzývám, pojďme v neděli v poledne složit rekviem za padlé.

BEZ ŠPETKY SLITOVÁNÍ

Co týden dal: Válku, zločin a trest
i Zdroj: Hrej.cz

Hned dvě hry, které se dočkaly své recenze v tomto týdnu, se nějakým způsobem týkaly zabíjení. Zatímco v roli Hitmana bude vaším cílem zlikvidovat všechny tak, aby na vás nikdo nepřišel, Heavy Rain se zaměřuje na úplně opačnou stranu mince - vaším cílem je odhalit vraha.

Začněme Hitmanem - už od bety si od nás nesl punc hry, která může leckoho zklamat, a rovnou zkraje prozradím, že ani od Zdeňka si neodnesla zrovna lichotivou známku. Hru trápí neustále ty samé neduhy, které nám vadí již léta, počínaje umělou inteligencí okolo stojících lidí, prkennými animacemi konče, a tak čeho je moc, toho je příliš. K celému nabytí dojmů, jaká hra doopravdy je, doporučuji zamířit k recenzi, ze které se dozvíte první poslední.

A o těch samých neduhách se dá mluvit i v případě Heavy Rain. Ačkoliv se jedná o remaster, stejně jako v případě Beyond: Two Souls se i na povedenější hře od Quantic Dream nekompromisně podepsal zub času. I zde vás odkážeme na recenzi PS4 verze, kterou pro vás sepsal kolega Pavel.

VE MĚSTĚ, KTERÉ NIKDY NESPÍ

Co týden dal: Válku, zločin a trest
i Zdroj: Hrej.cz

Odkud začít. Recenze na hru The Division se chopí opět kolega Pavel, ale vzhledem k obsáhlosti celého díla můžeme očekávat text z kraje následujícího týdne. „Proč ale - sakra - o The Division mluvíme už teď?“ zní vám jistě v hlavě. Inu, důvod je jednoduchý. Hra si launch odbyla již tento týden, vyšlo o ní několik zajímavých zpráv, a duo Jirka Vojta ji pro všechny zahrálo v rámci pořadu Hrajte s námi. A dokonce do New Yorku dorazila i nějaká obluda (Godzilu tím nemyslím, ale po Manhattanu běhala jisto jistě také).

Začněme obludami, přesto trochu odlišnými od té, kterou myslím, a kterou odhalím později. Pokud jste v otevřeném konfliktu, drtivá většina lidí nechce bojovat proti nikomu, ale když už člověk nemá zbytí, možná by ho uklidnil fakt, že na opačné straně barikády dřepí ten samý padavka, který díky strachu sotva stojí. Koho ale určitě nechcete potkat, je muž bez tváře, ducha pouze s očima a se rty. No uznejte, to radši zahodím pušku a peláším se schovat! Divizi trápí ten samý problém jako svého času AC Unity, ve kterém se některým postavám ztrácely obličeje. Nejhorší na tom všem je, že se to vše děje i přes to, že se vývojáři ze studia Massive dušovali, jak jim betaverze ovlivnila day one patch. Asi ne dost. Navíc si se hrou nevědí rady ani výrobci grafických karet, a třeba taková společnost Nvidia vydala aktualizované ovladače, které vám jsou schopné shodit celý OS. Bravo.

Aby toho nebylo málo, samozřejmě, že vývojáři chtějí vymačkat z hráčů co nejvíce peněz, a tak si nachystali několik DLC. Ty první dvě by měly vyjít s měsíčním předstihem na Xboxu One oproti konkurenčním platformám a jejich cenu můžeme pouze odhadovat, ale nečekejme rozšíření „Underground“ a „Survival“ zadarmo. Koneckonců ani ty kosmetické balíčky nedostanete zdarma, ačkoliv se podle studia Massive mikrotransakce ve hře vyskytovat neměly. To nás jaksi nezajímá, vyskytují se (byť opravdu jen kosmetické) - fér přístup si představujeme jinak. Ostatně, již dříve někdo z redakce (omlouvám se, nepamatuji si, komu připsat zásluhy) prohlásil, že PR oddělení Ubisoftu pravděpodobně neví, jak se věcí mají ve skutečnosti. Tehdy byla sice řeč o grafické stránce hry, které prošla značným downgradem oproti dřívějším ukázkám, ale komentář sedí i na tuto situaci. A když už je řeč o grafickém zpracování, matně máme ve svých vzpomínkách, že nám vývojáři na konzolích slibovali možnost snížení grafických detailů výměnou za zvýšený framerate… Skutek utek.  

Ale nesuďme hry před večerem. The Division zažil nejlepší start nové IP od Ubisoftu vůbec, k čemuž mu samozřejmě gratulujeme. Zároveň jsme pro vás připravili soutěž o jednu základní edici hry pro PC. Soutěžní otázku najdete zde, správné odpovědi následně zasílejte na adresu soutez@hrej.cz - vítěze vyhlásíme v úterý 15. března.

No a samotným závěrem ještě ta obluda. Obludně skvělé Obludárium pro nás přichystala naše ústřední dvojice Jirka a Vojta, a v novém formátu se budeme soustředit na tvorbu nových postav v jednotlivých hrách. Prvním testovacím subjektem se stalo právě The Division, a jak takový vznik postavy v této hře vypadá, se podívejte ve videu.

JINAK ALE INDIE TÝDEN…

Co týden dal: Válku, zločin a trest
i Zdroj: Hrej.cz

Možná vás mainstream tolik nezajímá, a proto jste museli předchozí pasáž přelouskat se sebezapřením. Na vaši raněnou dušičku vám můžu nabídnout instantní lék v podobě dvou indie záležitostí, které jsem minulý týden sám recenzoval, a tento týden se dostaly do programu vysílání.

Jako oheň a voda - doslova. Na jedné straně Superhot, na druhé Potopa. Obě hry jsem hodnotil veskrze pozitivně, jedné jsem udělil absolutní hodnocení, druhé jsem nadělil čtyři body z pěti, a bylo na Vojtovi s Jirkou, aby kvality titulů představili i vám, divákům. To se dle mého povedlo absolutně, neboť jak Superhot, tak The Flame in the Flood se ukázaly v tom nejlepším světle. A tak to má být.

DO SIBIŘSKÉHO LESA PRO HOUBY

Co týden dal: Válku, zločin a trest
i Zdroj: Hrej.cz

Co více říct na to, že až v březnu se v našem „programu“ utvořila skulinka, díky které jsme mohli částečně dohnat některé resty z minula. Jedním z nich bylo DLC Baba Yaga pro Rise of the Tomb Raider, které vyšlo již koncem ledna. Člověkem, který se vydal to pusté a divoké přírody vypátrat, zač je toho rozšíření loket, byl Pavel, a na jeho bedrech tak ležela odpovědnost sdělit vám, zda ona výprava stojí za houby, nebo za nějakou tu kačku. Sdělit vám na těchto místem omezených řádcích jak verdikt dopadl, je holé šílenství, a proto vás raději odkážu k původnímu textu. Náležitě jej prostudujte, rozeberte, a udělejte si obrázek o tom, zda si vůbec měli vývojáři dělat starosti s nějakým rozšířením.

Naštěstí se o slečně Croftové nemluvilo jen v recenzních kuloárech. Možná jste někde postřehli, že režisér Roar Uthaug se chystá natočit nový film na základě posledních dvou dílů od Crystal Dynamics. No jo, ale koho do hlavní role? Řekněme si to narovinu, Angelina do oné mladé krásky má poměrně daleko, a tak je potřeba najít hvězdu novou. Vypadá to na dvě favoritky - herečku Daisy Ridleyovou, která ztvárnila Rey v posledním díle Hvězdných válek (a která si je v obličeji s virtuální protagonistkou velice podobná) a pak Camillu Luddingtonovou, jež videoherní Laře propůjčila svůj hlas. A někteří - mě nevyjímaje - tvrdí, že by se do hlavní role docela hodila. Prosím, prsa nechme stranou, na počítači se dají vylepšit daleko složitější věci než je větší hrudník, a navíc, mohli bychom být nazýváni sexisty!

A když jsme u toho - asi jste si všimli, jak rád na základě asociací přeskakuji od tématu k tématu - během týdne jsme se dozvěděli, že jsou v přípravě další dva filmy podle nám známých her. První jsme se dočkali zmínky o filmu Thief, ta druhá se týkala filmu Assassin’s Creed. Respektive jeho pokračování, a jelikož Ubisoft evidentně neotálí, druhý díl je již ve vývoji.

KVĚTINOU DEN PŘED MDŽ

Co týden dal: Válku, zločin a trest
i Zdroj: Hrej.cz

A do čtveřice Pavel! Po Heavy Rain, Laře a The Division mi chybí zmínit poslední titul, jímž je Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2. Pokračování zahradní války se nese v duchu nelítostného boje, a záleží jen na vás, zda-li bude na kompostu ležet více kytiček nebo hnojiva v podobě zombíků. Pavel si Garden Warfare 2 vesměs pochvaloval, a pokud přemýšlíte, kam stočit kormidlo, abyste si užili i něco originálního, tahle válka může být i pro vás.

WE ARE!

Co týden dal: Válku, zločin a trest
i Zdroj: Hrej.cz

Co by to bylo za rok virtuální reality, kdyby se alespoň v nějakých útržcích pravidelně nedostávala do týdenního souhrnu. Jeden z útržků byl tentokrát větší než obvykle, a tak jsme mohli poněkud netradičně nahlédnout pod pokličku chystaného PlayStation VR. Server Polygon totiž ve čtvrtek uveřejnil, troufám si říct, masivní článek, v němž se jednotliví klíčoví lidé stačili vyjádřit snad ke všem aspektům vývoje. Ačkoliv bychom vám ho strašně rádi přinesli v plné délce, pochopitelně to možné není, a tak jsem se pokusil vypíchnout alespoň to nejdůležitější. Jedna informace - řekněme dosud veřejné tajemství - přesto nad ostatními údaji vyčnívá. Masajasu Ito totiž vcelku jasně prohlásil, že PS VR se s ostatními high-endovými headsety nemůže co do kvality rovnat. Pochopitelně by pak měla být cena o několik tříd nižší, což představuje jeden z hlavních pilířů strategie společnosti. Celý článek naleznete zde.

Radši nebudu vynášet nějaké souvislosti, ale PlayStation VR může způsobovat některé vedlejší účinky - dezorientaci, nevolnost nebo rozmazané vidění, proto by se headset neměl dostat do rukou osobám mladším dvanácti let. Mimochodem, nehledě na kvalitu a na firmu, jež VR zařízení vyrábí, zástupci polského CD Projektu se pochopitelně k některým zařízením také dostali. Ne každému byly zařízení po chuti, a třeba takový spoluzakladatel společnosti Marcin Iwiński si myslí, že je technologie stále ještě v plenkách. „Možná už to není alfa, ale stále je to velice brzká beta,“ říká.

Uvidíme, co za nové informace přinese chystaný veletrh GDC v San Franciscu.

NEJEN VÍNO ZRAJE S ČASEM

Co týden dal: Válku, zločin a trest
i Zdroj: Hrej.cz

Kromě rozhovoru se zástupci Sony se světem začaly šířit komentáře dalších dvou velkých vydavatelských domů. Jednalo se o postřehy zástupců Take-Two a CD Projektu, a byť už z podstaty obě strany musely hovořit o něčem jiném, poselství bylo stejné. Oba dva tábory nebudou vydávat své hry v nějakém uspěchaném režimu, neboť kvalitní díla vyžadují čas. CD Projekt se navíc rozhovořil o plánech pro nadcházející období, a pokud vás zajímá, co nás čeká po rozšíření O víně a krvi, tak zamiřte do původní novinky.

NA CO NEVYSTAČILO MÍSTO?

Na mnoho věcí. Úplně se mi nechce věřit, že nezbylo místo na představení nových hlavních hrdinů Gears of War 4. Navíc v pátek pochopitelně vyšel další díl hPodu, a tak další významné informace (novinky o Microsoftu, Dead Island 2 a Sniper Elite 4, zánik Lionhead) prodiskutovala osvědčená trojice Jarda, Jirka a Vojta. A do zelí jim zde přeci nepolezu, proto pokud vás zajímají zrovna tyhle okruhy, zamiřte k nim!

Zapomněl jsem ještě něco? Snad ne. A kdyby ano, však vy víte, kde si ty informace najít, že?

A příště snad už více rozličných témat...

Videa a podcasty za minulý týden:Hrajte s námi: Superhot, Hrajte s námi: The Flame in the Flood, Obludárium: Tom Clancy's The Division, Hrajte s námi: The Division, hPod 525

Recenze za minulý týden:Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2, Heavy Rain, Hitman: Intro Pack, Rise of the Tomb Raider - Baba Yaga: Temple of the Witch


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama