Co týden dal: Trable s Fortnite a krabičkami
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Co týden dal: Trable s Fortnite a krabičkami

Co týden dal: Trable s Fortnite a krabičkami

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

Reklama

Školní rok dospěl ke svému závěru a herní komunita opět nabobtná o početný zástup intenzivně hrajícího mládí. Je možné, že k těm šťastným patříte i vy, taktéž je ale možné že už se vás podobné příjemnosti dávno netýkají a do práce zamíříte i v červenci. Tak jako tak přichází to pravé léto, a je jen na vás, aby bylo pařanské. K doma pobývajícím dětem se ale váže i dobrá rada na začátek, pokud vaše ratolest devastuje soupeře ve Fortnite, dejte si raději pozor zda při tom nečerpá zdroje z vaší kreditní karty. Na to, a na mnohé jiné se tradičně ohlédneme právě teď.

KAUZA FORTNITE

Co týden dal: Trable s Fortnite a krabičkami
i Zdroj: Hrej.cz

Vztah mezi aktuálními herními tahouny Fortnite a PlayerUnknown’s Battlegrounds, i mezi jejich tvůrci, Epic Games a PUBG Corp. patří k těm komplikovanějším. Již tradičně mezi příznivci obou konkurentů hoří lítá nenávist, tvůrce titulů ale spojuje Unreal Engine. Epic Games jsou jeho autory, PUBG Corp. naopak jeho uživatelé a paradoxně tak lze říci, že je celá existence PUBG na počínání Epic Games závislá. Stoupající hvězdy s jejich obřím úspěchem tím pádem vstupují na tuze tenký led, když se do svých rivalů pouští i na poli práva.

O žalobě a nařčení z plagiátorství jsme již psali, celá kauza ale nakonec zřejmě vyšumí do prázdna. Názory na (těžko popiratelnou) inspiraci Fortnite Battle Royale úspěchem PlayerUnknown’s Battlegrounds se různí, Epic ale drží v rukávu mocné eso a PUBG Corp. raději volí bezpečnější přístup stáhnutím žaloby. Místo tvrdých direktů šíří informace o výborných vztazích mezi oběma studii a o plánované spolupráci. Do jaké míry jsou takové zprávy autentické a neslouží jako načančaná poklička pro mnohem pragmatičtější a financemi prosáklejší vztah můžeme jen hádat.

Popularitu nicméně Fortnite nikdo upřít nemůže. Začínají se hromadit aféry, dříve spojované především s režimem FUT fotbalové značky FIFA. Kombinace dětí a her s mikrotransakcemi prostě nedělá dobrotu. Britskou rodinu poznamenalo 918 dolarů (v přepočtu více než 20 tisíc českých korun). Přesně tolik financí totiž pracovitý synátor přečerpal z otcovy kreditní karty při zběsilém nakupování cool předmětů ve Fortnite. Poškozený za viníky tradičně označuje svou banku i společnost Epic Games, jsou ale tato nařčení na místě?

KONKURENCE ZA VOLANTEM

Co týden dal: Trable s Fortnite a krabičkami
i Zdroj: Hrej.cz

Tuzemští SCS Software mají obrovskou výhodu. Jsou naprostými mistry ve svém žánru, do kterého jen opravdu výjimečně zasáhne vážnější konkurent. To znamená, že si v rámci simulátorů řízení náklaďáků mohou dělat, co se jim zlíbí. Do ringu ale vstupují první vážnější vyzyvatelé, Triangle Studios, tvůrci nepříliš vlídně přijatého Real Farm,. Jejich Truck Driver ale hodlá jít mírně odlišným směrem, místo autentických měst a pocitu z cestování po dobře známých místech sází spíše na práci s RPG prvky.

Nosným prvkem tak bude existence komunit, fungujících obyvatel herního světa. To především znamená, že okolí nebude statické, ale s vaší prací budou v okolí růst budovy a jiné projekty. Na rozdíl od truckových mohykánů Euro a American Truck Simulator pak Truck Driver míří i na konzole, což by pro konzolovou komunitu kamioňáků znamenalo velkou premiéru. Vzhledem k nevalným výsledkům farmářské prvotiny ale Triangle Studios zvolili cestu Early Access. Doufejme že budou mít pevnou ruku a zajímavý projekt dotáhnou do úspěšného finiše.

KONEC KRABIČEK V ČECHÁCH

Co týden dal: Trable s Fortnite a krabičkami
i Zdroj: Hrej.cz

A nejen v Čechách. Smrt produkci fyzických kopií her prorokuje kdejaký vizionář prakticky od dob, kdy se ve velkém začala používat praktičtější, ale méně romantická distribuce digitální. První odhady počítaly s tím, že diskům a krabičkám dá vale už aktuální generace konzolí, to se ale nakonec nestalo a diskovou mechanikou disponuje i nejmodernější Xbox One X. Nejnovější odhady tím přesouvají “rok zlomu” na letopočet 2022. A to konkrétně analytici Piper Jaffray. Dle jejich slov je právě rok 2022 nejrealističtější prognózou smrti fyzické distribuce her a předpovídají také raketový nástup streamování her z cloudu.

Streamování také není žádnou novinkou. Experimenty jako OnLive nebo Gaikai podobné služby slibovaly už před dlouhými léty, nakonec ale skončily v propadlišti dějin. Zřejmě přišly příliš brzy, v době kdy internetová infrastruktura nebyla připravena na přenos takových objemů dat v dostatečné kvalitě. V současné době ale síť posiluje na všech frontách, vznikají obří datacentra a za nejpomalejší připojení k internetu je považováno to, co by před pár lety bralo dech i lidem sosajícím přímo z optické páteře. S podobným rozvojem bude brzy nedostatečný hardware minulostí a skutečnými vítězi budou ti, kteří ve správný čas vyrukují s funkční cloudovou službou.

Otázkou stále zůstává, jestli se do roku 2022 skutečně krabičky odporoučí do křemíkového nebe, nebo analytici posunou své odhady o pár let dál.

Budoucnost je pro někoho temná, pro někoho naopak nadějná, my ale zůstáváme nohama pevně na zemi a raději se dlouholetým prognózám vyhýbáme. Co bude, bude, my tu ale budeme určitě, tak zůstaňte s námi, a především, Hrejte s námi!




 


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama