Co týden dal: Tanec v rytmu motorovek
První školní týden je za námi. Mladší hráči uvolnili místa těm starším a (alespoň dopoledne) věnují svou pozornost reálnému světu, my však tuto skutečnost vnímáme spíše skrze hustší dopravu, plnější autobusy nebo změnu jízdních řádů. O to více se večer těšíme domů, k našim drahým polovičkám a ještě dražším herním strojům. Na co se pak můžeme těšit v budoucnu, jak dopadl další pokus o návrat značky Gears of War a co nového víme o Cyberpunk 2077? Pojďme se na to podívat.
Exkluzivní nabídce platforem Microsoftu už léta vévodí značka Forza, ve hře ale stále zůstává studio Coalition, které z rukou Epic převzalo kultovní sérii Gears of War. Někdo by mohl říct, že testosteronem nabitá, staromódní cover-based střílečka v dnešní době nemůže najít místo, minimálně mezi špičkovou tvorbou, a lehce rozporuplný čtvrtý díl toto tvrzení úplně nevyvracel. S pětkou byly ale všechny pochybnosti vymýceny
Majitelé ultimátních edicí hry nebo služby Xbox Game Pass mohou kosit slizké nepřátele už od čtvrtečního večera, ti ostatní se dočkají až v úterý. Hře jsme se samozřejmě podívali na zoubek, z mé recenze si odnesla veskrze pozitivní hodnocení. A pokud vám to nestačí, tvůrci připravili i mimořádně nabitý trailer, který ukáže všechny nosné prvky hry. Ať už se jedná o rozsáhlou kampaň, intenzivní kompetetivní multiplayer, frenetickou novinku Escape, osvědčenou Hordu nebo licencované návštěvníky ve formě postav z univerz Halo, Terminátor nebo skutečného wrestlingu.
Právě poslední zmíněná značka vstupuje do světa Gears díky Daveu Bautistovi, legendárnímu wrestlerovi, který se mimo oblíbeného sportu věnuje herectví a propůjčuje své tělo Draxovi z týmu superhrdinů Guardians of the Galaxy. Asi do žádné jiné hry se až nadlidsky osvalení wrestleři nehodí tolik, jako do drsného světa Gears. Po boku Marcuse a JD Fenixů, Kait, Colea a dalších ikonických postav si v multiplayeru zabojuje už 15. října, shodou okolností po letošní akci Clash of Champions.
Tak nějak tradičně Nintendo zásobí své fanoušky menšími konferencemi s názvem Nintendo Direct. Japonský herní gigant opět sází na svou hybridní konzoli Switch a tentokrát se výrazně rozšířila zásoba očekávaných titulů. Především si přijdou na své pamětníci, konkrétně ti, kteří doma trávili hodiny času u konzole SNES (současníka Segy Genesis nebo prvního Gameboye). Na Switch se chystá zatím 20 klasik zmíněné konzole s příslibem dalších. V nabídce nechybí Super Mario Kart, Kirby’s Dream Land 3 nebo Star Fox.
Nintendo ale myslelo i na hráče, kteří stále ujíždějí na zatím předposlední módní vlně, trendu MOBA her. Jeden z nejúspěšnějších zástupců, arénová střílečka Overwatch, si po letech najde cestu i na Switch a s trochou fantazie může konkurovat domácím barvám Splatoon.
Rozšíří se i mobilní sbírka Assassin’s Creed. K dosud vydané trojce se přidají dva následující díly, Black Flag a čistě old-genový Rogue. Tak trochu paradoxně se Rogue podívá o dvě generace dále, čistě teoreticky vyšel jako exkluzivita pro končící generaci Xboxu 360, PS3 a Wii, zatímco Switch už díky WiiU technicky tvoří jediného zástupce generace deváté.
Mezi další oznámení patří ultimátní edice Xenoblade Chronicles nebo konzolový port povedeného indie titulu Return of the Obra Dinn.
Současný trend předplatných služeb spěje k vrcholu. Už se najde málokterý velký hráč na trhu, který by ještě nepřišel s nějakou možností, jak za pravidelný poplatek získat přístup k více či méně rozsáhlé databázi titulů. Posledním zájemcem o potenciální zisk se stal Ubisoft, francouzský vydavatel totiž spustil službu Uplay Plus. Podobně jako v případě konkurenčního EA Access nabízí kompletní sbírku titulů vydavatele, narozdíl od většiny podobných služeb jsou ale součástí předplatného prémiové verze her, většinou s kompletní sbírkou dodatečného obsahu.
Na druhou stranu je Uplay Plus o něco nákladnější než konkurence, jeden měsíc vyjde na 15 dolarů. Zároveň se služba od počátku potýká s problémy, především v nabídce na PC chyběla jedna z nejlákavějších her, poslední díl strategické série ANNO s číslovkou 1800. Některým zákazníkům pak platební brána strhávala poplatek za dva měsíce, nebo si peníze odečetla i přes existenci bezplatné měsíční zkušební verze.
Co by to bylo za týden, kdybychom se nedozvěděli nové informace o obsahu Cyberpunk 2077. Tentokrát přišel na přetřes pohled z první osoby, jeden z tvůrců se totiž skrze komunikaci s fanoušky podělil o ten fakt, že absolutní většinu hry uvidíme skrze oči hrdiny. A je jedno, jestli se jedná o dialogy, boj nebo “šťavnatější” scény. Nicméně se stále najdou důležité příběhové cutscény, kde svou postavu uvidíme v plné kráse.
Důležitým aspektem světa Cyberpunk jsou i soupeřící gangy. O virtuální ulice zápolí organizovaný zločin, mimojiné v podobě part Animals a VooDoo Boys. Pomyslná “zvířata” se tak skutečně chovají, jejich členové se snaží působit jako nejostřejší hoši a pomyslným ideálem jsou bicepsy o rozměrech studniční skruže. Naopak VooDoo Boys inklinují spíše ke kulturnímu odkazu haitské magie. Původně “zájmový kroužek” obyčejných bílých fracků přerostl do zločineckého fenoménu na rozhraní gangu a životního stylu.
A to nejlepší na konec, do cyberpunkového světa nemusíme vyrazit sami. Dlouho spekulovaná přítomnost multiplayeru byla velkou otázkou i v samotném studiu CD Projekt. Nakonec ale zřejmě interní diskuze vedly k pomyslné “zelené” a hra více hráčů se posunula z fáze plánování. V současnosti studio nabírá vývojáře, kteří mají s multiplayerem zkušenosti.
Každý týden musí někde skončit, a ten uplynulý končí zde. Tak zase na viděnou za týden, tentokrát i s patřičně osvěženým Pavlem. Tak Hrejte s námi!