Co týden dal: Příchod pistolnického mesiáše
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Co týden dal: Příchod pistolnického mesiáše

Co týden dal: Příchod pistolnického mesiáše

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

Reklama

Možná si myslíte, že už to s tím přeháníme. Skutečností však je, že za dobu působení většiny členů redakce větší hra světlo světa nespatřila. Událost v podobě vydání Red Dead Redemption 2 si tedy náležitě vychutnáváme. I přes to jsme ale čtenáře zásobili celou řadou informací a novinek z celého světa. Víme tedy o nepříjemných odchodech z EA, nešťastném vyjádření Bethesdy i vývoji dalšího dílu jisté populární série. Vítejte u posledního říjnového souhrnu.

OSEDLEJME KONĚ

Co týden dal: Příchod pistolnického mesiáše
i Zdroj: Hrej.cz

Po pěti letech vyrukovala společnost Rockstar Games s novou hrou, a opět se jí povedlo podmanit absolutní většinu (především konzolové) herní scény. Red Dead Redemption 2 vyšlo v pátek, recenzi pro vás intenzivně připravujeme, přeci jen se ale snažíme hraní i užívat. Takový spektákl totiž často nevychází. Důkazem budiž první vlny známek z celého světa. Na PlayStation 4 a Xbox One si hra drží metascore 97, potažmo 98 % a servery z celého světa se nebojí udělovat absolutní hodnocení. S těmi fanouškovskými je situace trochu jiná. Jejich stavba a poměr ale jasně naznačuje, že vypovídající hodnotu dostanou, pokud někdy, až v době kdy opadnou emoce a hráči se skutečně zaměří na kvalitu hry.

Po posledním leaku krátkého gameplaye jsme se mohli soustředit na hru samotnou, přímo v pátek jsme tedy přinesli sledovaný Let’s play. Rockstar Games zároveň s hrou zpřístupnili companion app pro iOS a Android. Do svého mobilního zařízení tedy dostanete praktický balíček herní minimapy a za příplatek i průvodce herním obsahem. Pokud si nechcete kazit herní zážitek minimapou a nevadí vám při hraní zírat do telefonu, představuje appka ideální možnost.

Bratři Houserové již před týdnem pořádně pocuchali nervy fanoušků, svých zaměstnanců a především tisku svými slovy o přehnaném crunchi v rámci vydání hry. Horké hlavy kritiků se ale rychle zchladily, s dalším kontroverzním výrokem tedy přišel Sam Houser. Obul se do současné společnosti Spojených států a poznamenal, že je vděčný za aktuálně vydávanou hru. Přiznává totiž, že by v případě nového dílu Grand Theft Auto stálo studio na pořádně tenkém ledě. Série známá svou ostrou, satirickou kritikou společnosti by v dnešní polarizované době rozdmýchávala až příliš doutnavé emoce. S Red Dead Redemption si mohou dovolit narážet na sociální problémy v opatrnějším historickém kontextu.

SBOHEM A ŠÁTEČEK

Co týden dal: Příchod pistolnického mesiáše
i Zdroj: Hrej.cz

Jade Raymond je jméno, které je povědomé lecjakému hráči. Pomyslná matka série Assassin’s Creed sice s francouzským gigantem Ubisoft dávno za jeden provaz netáhne, právě díky open-world sérii se ale zapsala do paměti mnohých. V posledních letech však působila na opačné straně Atlantiku, dostala na starost vlastní studio Motive pod křídly Electronic Arts. I tato pohádka bohužel končí. Na vrub si stihla připsat pouze spolupráci na  singleplayer příběhu Star Wars Battlefront II a dobrovolně loď opouští.

Jde tím tak trochu v šlépějích své souputnice Amy Hennig. Veteránka série Uncharted už dříve přišla o svůj tým Visceral Games (taktéž pod EA) a oboum ženám byl pravděpodobně osudným vyvíjený titul ze světa Star Wars. Ale zatímco odchod Hennig byl spíše dramatický, Raymond alespoň na pohled opouští Motive v míru. Zda její absence nějak poznamená vývoj zmíněné Star Wars hry, případně připravované open-world městské akce, je otázkou. Právě Raymond měla ale být se svými bohatými zkušenostmi z vývoje Assassin’s Creed nebo Watch Dogs velmi platná.

SLIBY? CHYBY!

Co týden dal: Příchod pistolnického mesiáše
i Zdroj: Hrej.cz

Fallout 76 rozhodně nemá na růžích ustláno. Titul, o který vlastně příliš nestáli ani fanoušci značky, ani možná cílová skupina, se před vydáním potýká s negativními ohlasy hráčů i kritiků. Navíc bojuje i s tradičně špatným technickým stavem. Obvyklým postupem společností je slibovat rychlou nápravu, notoricky známé studio Bethesda ale přišlo s naprosto neortodoxním vyjádřením.

Samozřejmě přímo netvrdí, že jejich hra bude nehratelný paskvil, přímo ve zprávě na Twitteru se ale můžeme dozvědět, že s vydáním hry práce vývojářů teprve startuje, a že se pravděpodobně potkáme s “novými, spektakulárními chybami”. Je sice příjemné, že si je Bethesda dobře vědoma nevalného stavu svých čerstvě vydávaných titulů, vzpomeňme na prakticky nedohratelný Skyrim. Podobná vyjádření na adresu bugů jsou ale možná až příliš odvážná.

OSUDU NEUTEČEŠ

Co týden dal: Příchod pistolnického mesiáše
i Zdroj: Hrej.cz

Značka Destiny i přes své mládí dramaticky nabývá na hodnotě. Druhý díl překonal úspěch toho prvního a studio Bungie jej poctivě zásobí novými dodatečnými balíčky. Je nasnadě, že někde v dáli čeká třetí díl, tvůrci nicméně slibovali dlouhou podporu dvojky a větší vývojovou mezeru. Pravda je zřejmě někde na půli cesty, únik jistého, poměrně věrohodného, zdroje na redditu naznačuje, že se přípravy Destiny 3 rozběhly naplno. První informace hovoří o větším důrazu na RPG prvky či zaměření na hardcore hráče, takové spekulace však zatím nelze považovat za směrodatné. Stále existuje i jistá pravděpodobnost, že se jedná o další rozšíření druhého Destiny.

Říjen končí, přichází listopad a podzimní sezóna se přehoupla do své druhé poloviny. Letošní favorit už se nám sice pod kůži zaryl, stále jsme ale zvědavi, s čím letošní rok ještě přijde. Tak příští týden zase na viděnou, a, jako vždy, Hrejte s námi!

Já jdu hrát Red Dead Redemption 2, pardon.

 


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama