Co týden dal: LiS, sci-fi, kupu fantasy a Geralta
Čas od času se to semele tak, že se nějaký den nic neděje a než se člověk vzpamatuje, neví, kde mu hlava stojí. Drobný vhled do práce redaktora ukazuje krutou realitu – ačkoliv nás zajímají všechny zprávy, často čekáme na ty, o kterých ani nevíme, že mají přijít. O to kouzelnější je poté překvapení, které nastane.
Typickým příkladem byl čtvrtek. Celou dobu se objevují slušné zprávy – ne špatné, ne dobré, ale prostě další standardní zprávy. A pak přijde jedna, kterou nikdo nečekal a která kompletně změnila ráz dne. Dontnod dělá na nové řadě Life is Strange.
Epizodická adventura o Max a Chloe uhranula před dvěma lety celý herní svět. Francouzští vývojáři se briskně zařadili mezi elitu. Záhy jsme se dozvěděli o tom, že se autoři vrhli na nové RPG Vampyr. A ačkoliv práce probíhají jako na drátkách, Vampyr tvoří jiný interní tým a tak nové řadě Life is Strange nestojí nic v cestě.
Informace zazněla v krátkém videu, v němž Dontnod oslovuje své fanoušky a děkuje jim za podporu. Kromě potvrzení nové sezóny ale nevíme zhola nic. Vývojáři neposkytli žádné další detaily, ani to, zda se nebude jednat o zcela nový příběh. Osobně bych ale v takovém případě byl radši, kdyby Life is Strange zůstalo jediné a nové příběhy vycházely jako nová IP.
8. září vychází pokračování úspěšné on-line střílečky Destiny. Všeho všudy nás od vydání dělí tři, čtyři měsíce. Na to, že to je tak krátká doba, jsme toho až do minulého týdne viděli prachsprostě málo. Měla to změnit plánovaná premiéra přichystaná na čtvrteční večer – a na ní jsme konečně spatřili první gameplay záběry. Připomeňte si je:
Nebylo to to jediné, co z akce vyplynulo. Studio, které si vydobylo renomé u série Halo, se dušuje, že se poučilo z chyb předchozího dílo a pokračování bude ve všech ohledech lepší a propracovanější. Autoři prý také kladou mnohem větší důraz na kvalitní formu vyprávění. Ale určitých změn dozná i multiplayer.
Velkým překvapením pro nás byl důvod, proč je Destiny 2 na konzolích ve 30 snímcích za vteřinu. Vývojáři situaci popsali ve vyjádření pro IGN – ani PlayStation 4 Pro totiž není dostatečně výkonné, aby to zvládlo. Problém není ani tak v grafické kartě, jako v procesoru. Jeho hranice tým našel poté, co do hry implementoval bohatší fyziku, výpočet trajektorií kulek, pokročilejší UI, síťové služby, apod. Pokud jste hráli první díl, a jestliže vám nevadil framerate tam, nebude vám vadit ani tentokrát. První Destiny má taktéž FPS lock na 30 snímcích, takže se nemusíte cítit ochuzení.
Dozvěděli jsme se také, že se o PC verzi stará tým Vicarious Visions. Vývojáři chtějí všem dokázat, že se nejedná o pouhý port z konzolí. Poněkud nepříjemným zjištěním ale je, že se počítačová verze nedočká dedikovaných serverů. Údajně je na vině komplikovaná topologie. A abychom uzavřeli náš výčet, Destiny 2 bude na PC dostupné pouze přes Battle.net.
Obsidian Entertainment je jedním z nejoblíbenějších studií na světě. I když za jejich hrami nemusí stát zvuční vydavatelé a nemusí disponovat velkým rozpočtem, dokáže trh zaujmout a najít si cestu, jak prorazit. To byl případ i Pillars of Eternity, jehož vývoj a osud byl pro studio klíčový. Že si hra po všech ohledech vedla na výbornou, dnes už víme, dokonce studio po finanční stránce slušně zajistila, ale vývojáři by neměli usínat na vavřínech.
Další hra vzápětí takovou díru do světa neudělala. Pořád se jedná o špičkový počin, který si od recenzentů odnášel ta nejlepší hodnocení, ale prodejně to zase takový úspěch nebyl. Vedení Paradoxu v rozhovoru pro PCGamesN potvrdilo, že všichni doufali ve víc. „Tyranny si vedlo OK,“ řekl obchodní viceprezident vydavatelství. Výkonný ředitel byl ale ještě o fous upřímnější. Sice řekl, že s výsledky jsou více méně spokojení, tak každý opravdu věřil, že si Tyranny povede o něco lépe.
O Tyranny ale nemluvím jen tak. Před Vánocemi se do vysílání neprobojovalo, a protože na něj Vojta rád vzpomíná a protože nás všechny chtěl poctít svou návštěvou, rádi jsme se k RPG vrátili. Tyranny má navíc tu výhodu, že není zdaleka tak „ukecané“ jako Pillars of Eternity, a navíc netrvá ani tak dlouho. Jedinečná kombinace k tomu, abyste do tohoto žánru naskočili.
Nikdo z autorů nebo z realizačního týmu to neřekne nahlas, ale chystaný seriál podle knižní série Zaklínač sdílí se seriálovou Hrou o trůny leccos společného. Oba projekty zaštiťuje velká filmová a televizní společnost. Na jedné straně Netflix, na druhé HBO. Oba staví na základech slavné knižní ságy, jedna na Písni ohně a ledu od George Martina, druhá na Zaklínači od Spakowského. A i ze Zaklínače se může stát kultovní seriál, stejně jako ze Hry o trůny.
Projektu se ujali Sean Daniel a Jason Brown, producenti s patřičnými zkušenostmi. Herecké obsazení neznáme, zato ale víme, že se projektu nijak neúčastní CD Project. Na rozdíl od herní adaptace, ta seriálová má požehnání od samotného Sapkowského. Nebo požehnání… to mají samozřejmě i hry, ale se seriálem slavný spisovatel evidentně nemá takový problém, jako se hrami. Holt asi lepší a výhodnější smlouva.
Uplynulý týden byl poměrně bohatý na představování nebo připomínání her s vesmírnou tematikou. Tak například studio Black Lab Games ve spolupráci s vydavatelem Slitherine chystají 3D strategii podle série Battestar Galactica. Battlestar Galactica Deadlock bude real-timovou strategií, která vyjde už během léta, a to na konzolích i na PC. Navíc, pokud hrajete na počítačích, se můžete zaregistrovat a zabojovat o přístup do betaverze.
Mluvili jsme také o vesmírné on-line hře Dreadnought od studia Yager. V ní nás čekají klasické vesmírné bitvy, jen s tím rozdílem, že neusedneme do role pilota stíhačky, ale usedneme na místo kapitána vesmírné lodi. Stejně jako u Battlestaru, i Dreadnought vchází do bety. Na PC je betaverze otevřená, o přístup na PS4 si musíte zažádat.
Kromě toho můžeme připomenout, že PS4 verze simulátoru Elite: Dangerous vyjde už na konci června, a také si můžete připomenout, co je nového u Star Citizen. Jsme vlastně takový menší Lidl. „Tento týden máme speciální nabídku. Není to XXL týden, není to španělských sedm dní, ale máme vesmírný týden!“ Ne? Tak ne.
Doufám, že vám nemusím připomínat, co vás na webu čeká a nemine. Následujících sedm dní to budou minimálně spousty novinek, nemálo videí, podcast, a spousty dalšího. Lidl, jsme tu pro… teda vlastně Hrej. Hrej, jsme tu pro vás!
Videa a podcasty za minulý týden:Retro Hrajte s námi: Jagged Alliance; Hrajte s námi: The Surge #2, Hrajte s námi: Tyranny, hPod 587
Recenze za minulý týden:Persona 5, The Surge, Outlast 2, Kona, LocoRoco Remastered
Články za minulý týden: