Co týden dal: Filmový nášup a dějepis
Po pár vděčných týdnech nám tak trochu odpadla možnost zabývat se v několika odstavcích osudy virtuálních husitských Čech v rámci Kingdom Come: Deliverance. Ani to úplně nevyloučilo několik zajímavých zmínek o české herní události dekády, za posledních sedm dní jsme se ale přesvědčili o tom, že existují i jiné hry a že nadešel čas opět se jim zevrubně věnovat. Vítejte u dalšího souhrnu toho nejzajímavějšího, o čem jsme v uplynulém týdnu psali, připoutejte se prosím.
Filmové adaptace počítačových her nejsou žádnou velikou novotou. Na rozdíl od svého protějšku, doprovodných her k velkofilmům, jsou však stále spíše moderní záležitostí. Oba tvůrčí směry však spojuje jistá nepříjemná zvyklost. Adaptace, byť slušných, snímků respektive her bývají k uzoufání špatné. V rámci prvně jmenované skupinky děl vzpomeňme na legendu Uwa Bolla a jeho plejádu otřesných herních filmů, úsměvné adaptace klasických bojovek, nepříliš přesvědčivé velkofilmy jako Need for Speed, Warcraft nebo Assassin’s Creed, případně rozporuplnou sérii Resident Evil. Rozrůstající se část filmařů ale stále v live-action zpracování herních dobrodružství vidí veliký potenciál a vzniká celá řada, často vysokorozpočtových snímků nesoucích jména slavných značek.
Ostatně svou slávu hodlá na stříbrném plátně zúročit i kultovní Sonic. Modrá ježatá ikona společnosti Sega sice svým vzezřením a náturou nepatří k tomu, co bychom zrovna v kinosálech očekávali, společnost Paramount má ale opačný názor a film se Sonicem v hlavní roli by chtěla do světa vyslat už v listopadu příštího roku. V tvůrčím týmu figuruje spousta zvučných jmen, na snímku by se měli podílet tvůrci se zkušenostmi z filmů jako Já, Legenda, Total Recall či Deadpool. Jak vlastně bude filmový Sonic vypadat je ale zatím záhadou. Dle slov studia by měl snímek skloubit počítačovou animaci i živé herce, pravděpodobně tudíž bude animovaný ježek brázdit skutečný svět.
Proti bujarému Sonicovi působí temné a depresivní reálie světa Papers, Please jako kopanec do břicha. I přes to je ale shlédnutí krátkého fanouškovského snímku na motivy úspěšného nezávislého počinu skutečným zážitkem. Až překvapivě vysoká produkční hodnota, skvělý nápad, střih… Desetiminutovému Papers, Please nechybí nic. O to lákavjěší je ten fakt, že je volně dostupný na YouTube nebo Steamu. Dost možná poprvé jsme tím měli možnost přinést vám kompletní filmový zážitek přímo v rámci jedné novinky…
Naopak v nedohlednu jsou filmové adaptace sérií Uncharted a The Last of Us. I přes nezpochybnitelné hollywoodské ladění titulů se filmová studia při tvorbě scénářů a castingu potýkají s nemalými problémy. Příliš doslovné nebo naopak dostatečně neefektivní využití předlohy je prostě kreativním mistrům mateřské společnosti Naughty Dog proti srsti, a než se spolupracujícími filmaři najdou společný kompromis, může to ještě dlouhé měsíce trvat.
Minulý týden patřil jasně hernímu majstrštyku Warhorse Studios, byl by v tom ale čert (a s ním i svatý Prokop), abychom se Kingdom Come: Deliverance nepodívali na zoubek i tento týden. Studio totiž pokračuje v aktivních pracích na opravě technického stavu titulu. Husitský epos byl v době vydání notoricky rozbitým zážitkem, patch 1.2 si ale kladl za cíl alespoň část problémů opravit. Na PC se tak stalo už den po vydání, na PS4 o něco později, v případě Xbox One jsme si museli počkat až do pátku 23. února. Seznam změn byl poměrně bohatý a sliboval výrazný krok k plynulejšímu a bezproblémovějšímu zážitku, Pavlovy pocity z aktualizovaného hraní byly ale spíše negativní.
To by mohl vyřešit připravovaný patch 1.3, který dle slov autorů vzniká především na základě reakcí hráčů a intenzivního sledování streamů. Tím by chtěl tým předejít většině obvykle se vyskytujících bugů a nedodělků. Zároveň by na operační stůl měly přijít i některé herní mechanismy, především minihry vylamování zámků, alchymie nebo systém ukládání, který je v současné době poměrně neortodoxní a nepříliš přátelský vůči hráčům, kteří potřebují hru častěji vypínat. Vzhledem k zmiňovaným zkušenostem tušíme, že tyto úpravy dorazí nejprve na Steam, respektive platformu PC. Lze předpokládat, že na Xbox One a PS4 si pár dní počkáme.
A nejpříjemnější zprávy nakonec. Celé ty roky a obrovské finanční prostředky investované do titulu se společnosti nakonec vyplatily. Vyslat do světa první milion kopií zabralo Warhorse jen něco přes týden, což je z hlediska projektu veliký úspěch. Vývoj je tím dle všeho zaplacen, mezi investory i tvůrci panuje spokojenost a jediné, na čem teď záleží, je dostat hru do takového stavu, aby uspokojivé prodeje pokračovaly i nadále. Bylo by samozřejmě bláhové předpokládat, že si podobné prodejní tempo Kingdom Come zachová, pomyslný marketingový “ocásek”, je ale třeba masírovat, dokud je.
Učit se dějinám formou Assassin’s Creed, namísto klasických bichlí je snem většiny školáků-hráčů už někdy od dob vydání Assasin’s Creed 2. A společnost Ubisoft se konečně rozhodla tato přání splnit. Poměrně napjatě očekávaný režim Discovery Tour totiž mění akční pecku Assassin’s Creed Origins ve vycházkovou prohlídku detailně zpracovaného prostředí starověkého Egypta. V několika desítkách tematicky propojených okruhů “hráči” dostanou možnost prozkoumat důležitá místa herního světa a bez rizika ozbrojených potyček zkoumat detaily života tehdejších obyvatel severovýchodní Afriky. A vězte, že desetiletý Pepík bude místo studia obrázkové encyklopedie mnohem raději lozit po virtuálních pyramidách v Gíze. O to více, pokud bude tušit, že se někde v té hře skrývá i možnost přepnout pacifistický režim a rozsekat kolemdjoucího opáleného lotra na kaši. Tomu říkáme moderní vzdělávání!
Se starověkým Egyptem se pro tento týden loučíme. Do příštího týdne doufáme v opět velice výživnou dávku zpráv, aktualit, novinek a událostí z herního světa. A snad i v trochu více času na hraní samotné, vždyť máme po dlouhé době zase pořád co hrát. Tak Hrejte s námi!
Videa a podcasty za uplynulý týden: Dohrajte s námi: Demon's Souls #7, Retro Hrajte s námi: Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth (2006), Hrajte s námi: Feudal Alloy Alfa, hPod #627
Recenze za uplynulý týden: Railway Empire, Dragon Ball FighterZ
Články za uplynulý týden: Hori Tactical Assault Commander, Star Citizen - dojmy z alfy, Hunt: Showdown - dojmy z alfy