Co týden dal: Dvě lokalizace a velkou při
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Co týden dal: Dvě lokalizace a velkou při

Co týden dal: Dvě lokalizace a velkou při

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

Reklama

Hráči neoplývající výraznými znalostmi angličtiny jsou pořád v našich končinách mírně znevýhodněni. Většina vycházejících titulů českou lokalizaci nenabízí, je proto příjemné, když vydavatelé povolí a některé větší připravované tituly se přeci jen překladu do naší materštiny dočkají. A přesně to nám dělalo radost během uplynulého týdne. Mimojiné…

HEZKY ČESKY

Co týden dal: Dvě lokalizace a velkou při
i Zdroj: Hrej.cz

Detroit: Become Human bezpochyby patří mezi největší herní události první poloviny letošního roku. Připravované pokračování tradiční tvroby herního vizionáře Davida Cage slibuje hutnou atmosféru, propracovaný sci-fi svět, rozvětvený příběh plný zvratů a zajímavých postav i perfektní audiovizuální zpracování. A byla by škoda, kdyby jazyková bariéra zapříčinila to, že si robustní zápletku nemohou užít hráči neznalí cizího jazyka. Studio Quantic Dream už je s prací téměř hotovo, oznámilo tudíž datum vydání. Do roboty posetého Detroitu se podíváme 25. května, a to i v doprovodu českých titulků. Oznámení využil sám Cage, který vnadí fanoušky především na možnosti voleb, skutečně ovlivňujících příběh. Ten má dle něho reflektovat současné problémy společnosti a zaobírat se skutečnou otázkou lidskosti a lidství.

Podobnými otázkami se zabývá i postapokalyptická série Metro. A i její třetí díl nabídne hráčům českou lokalizaci. Připravovaná novinka tím navazuje na oba své předchůdce, kteří poměrně povedený český překlad nabízeli. A v kombinaci s ruským dabingem se vždy jednalo o perfektně atmosferický zážitek i pro jazykově nenadané fanoušky.

Na své si ale přijdou i tací, kteří nedají na slova a raději se kochají. Nově maltští 4A Games se dušují, že se Metro Exodus stane novým Crysis. Totiž technologickým vrcholem současné videoherní tvorby.  Dopomoci jim k tomu má nejčerstvější verze enginu nosícího stejné jméno jako studio samotné. Uvěřitelnost tomuto cíli dávají předchozí zástupci značky, Metro 2033 i Metro: Last Light totiž ve své době fascinovaly mimojiné perfektní grafikou i efekty. Studio také nehodlá nechat na holičkách hráče, kteří nehrají na nejnabušenějších PC sestavách, engine by měl být patřičně vyladěn i pro hardware vyšší řady současné generace konzolí.

VÁLEČNÉ POLE ČEKÁ

Co týden dal: Dvě lokalizace a velkou při
i Zdroj: Hrej.cz

Po úspěchu prvoválečného zářezu do série Battlefield bylo jasné, že si tandem EA/DICE nenchá ujet vlak a i v připravovaném pokračování vlijí hráčům do krve adrenalin s původem v minulém století. Podobně logicky by na první světovou logickou válku měla navázat i ta druhá. A logice se, zdá se, tvůrci skutečně nevzepřeli. Dle zatím nepotvrzených informací další regulérní pokračování značky skutečně přinese druhoválečné bojiště. Důkazem budiž první screenshot prý pořízený v rámci raného vývojářského buildu. Dle něj by mohla novinka nést název Battlefield V (motáme se do komplikovaného titulování série?). Zároveň by tím značka přímo vyzvala největšího konkurenta, kultovní sérii Call of Duty. Ta taktéž prožila poměrně úspěšný návrat v čase a zdá se, že bychom po delší odmlce mohli opět definitivně opustit vyčpělý svět moderního konfliktu a začít se zase intenzivně věnovat střílení nacistů.

MOST WANTED: MIKROTRANSAKCE

Co týden dal: Dvě lokalizace a velkou při
i Zdroj: Hrej.cz

Skutečným komunitním nepřítelem číslo jedna se zdají být mikrotransakce. To prokleté slovíčko, které jsme před pár lety téměř neznali se stalo jakýmsi kostlivcem ve skříni celého průmyslu. V dnešní době už jen velmi zřídka najdeme titul, který by tímto inovativním bussines prvkem neoplýval, navíc se celé problematice začaly věnovat i orgány legislativně vysoko nadřazené hráčské i vývojářské veřejnosti. To do hry vtahuje i společnosti zodpovědné za rating vycházejích titulů. Jen těžko lze přejít mlčením to, že někteří politici usilují o zařazení určitých forem mikrotransakcí po bok tradičního hazardu a gamblingu. Jak špatnou vizitkou by bylo, kdyby herní trh bez upozornění distribuoval de facto gamblingový produkt i hráčům daleko pod hranicemi zletilosti?

První vlaštovkou se stala společnost ESRB, zodpovědná za rating v rámci trhu Spojených států, Kanady a Mexika. Ke svým textovým varování a symbolice věkové přístupnosti brzy připojí i hlášku informující o přítomnosti jakéhokoliv příplatkového obsahu. A je jedno, zda se jedná o skin za pár centů, obří příběhové rozšíření nebo zpoplatněné sloty pro nové hrdiny v rámci účtu. Peníze jsou holt peníze a upozornění patří na každou hru, která po vás nad rámec pořizovací ceny  může nějaké chtít. Kritické hlasy proti této skutečnosti začaly rychle protestovat a argumentovaly například tím, že si takové označení vyslouží druhý Battlefront, stejně jako nejnovější Zelda, i přes jejich naprosto rozdílné přístupy k finančním požadavkům. “Peníze rodičů jsou peníze rodičů,” tvrdí ESRB.

Evropský ekvivalent PEGI prý na podobných opatřeních pracuje také.

KAUZA METAL GEAR

Co týden dal: Dvě lokalizace a velkou při
i Zdroj: Hrej.cz

Je značka Metal Gear skutečně mrtvá? Tuto a podobné otázky si nejspíše v poslední době kladla většina příznivců obřích zbraní, lepenkových krabic a drsných mužů s páskami přes oko. Poté, co se ve zlém se společností Konami rozešel milovaný otec série, Hideo Kodžima, začali japonští herní průkopníci kutit pokračování, které si zřejmě nepřál nikdo. Metal Gear Survive měl být multiplayerovou řežbou ve střihu současné herní tvorby, stavící především na prvcích survivalu. Hráčská obec tvůrcům vytýkala především naprosté zašlapání původní myšlenky značky, přehnaně akční ladění a postupně vlastně téměř každý aspekt připravovaného projektu. Nenávist k Survive postupně dalece přesáhla cokoliv, co jsme v poslední době mohli vidět, před špatnou pověstí Survive se krčilo ve stínu i temné období Call of Duty, během kterého mohl nezávislý pozorovatel získat dojem, že nedávné díly série znásilňují a zabíjí děti. Po spíše smutných veřejných technologických testech inkvizice ještě nabrala na intenzitě. Nu, a teď je to tu. Metal Gear Survive vyšel.

A překvapivě se nejedná o nejhorší hru dekády. Jarda se jí intenzivně věnoval a nakonec si od něj odnesla příjemnou trojku, čímž se plus mínus shoduje s mírně nadprůměrným či průměrným hodnocením většiny tuzemských kolegů. Někteří zahraniční dokonce sahají po vysoce nadprůměrných známkách, obvykle se však drží zhruba středu hodnotící škály. Dle hodnotícího agregátoru Metacritic si titul vysloužil vyloženě negativní hodnocení pouze ve třech případech (z necelých šedesáti). Naopak hodnocení hráčů samotných hovoří jasně v neprospěch rozporuplné akce. Vysoce negativní komentáře drtivě převažují nad šedým průměrem nebo pozitivními. Jak se situace vyvine v blízké době a jaké procento hráčů hodnotilo novinku čistě na základě emocí a negativní vlny je samozřejmě otázkou.

Kdo má nakonec pravdu?

A touto oblíbenou řečnickou otázkou uzavíráme i tento týden. Je jen na vás, zda překvapivě pozitivně hodnocené novince nakonec šanci dáte, nebo raději sáhnete po osvědčených peckách, volba je jen na vás. Tak zůstaňte s námi a především, Hrejte s námi!

Videa a podcasty za uplynulý týden: Retro Hrajte s námi: Return to Castle WolfensteinHrajte s námi: FeHrajte s námi: Metal Gear SurviveDohrajte s námi: Demon's Souls #8Hrajte s námi: Age of Empires: Definitive Edition, hPod #628

Recenze za uplynulý týden: Fe, Age of Empires: Definitive Edition, Rise of Insanity, Metal Gear Survive

Články za uplynulý týden: Desolate - dojmy z hraní

 


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama